Z Kędzierzyna-Koźla bezpośrednio dojedziesz do Ustki, Zakopanego, Warszawy czy Bydgoszczy

18
Na zdjęciu pociąg IC Pilecki (Racibórz - Białystok) na przystanku Kędzierzyn-Koźle Azoty. Foto: Andrzej

Długo wyczekiwany remont trasy kolejowej z Kędzierzyna-Koźla do Opola spowodował szereg utrudnień dla pasażerów. Wśród nich znajdują się zmiany w rozkładzie jazdy pociągów przejeżdżających przez nasze miasto. Część pociągów zniknęła z rozkładu na głównym dworcu w mieście, co jednak wcale nie oznacza, że nie można nimi pojechać. Składy zatrzymują się na stacji w Azotach, skąd można złapać bezpośrednie połączenia do Ustki, Warszawy czy Zakopanego.

Nie byłoby w tym nic kuriozalnego, gdyby nie fakt, że o zmianie tej większość pasażerów najzwyczajniej w świecie nie wie. Informacji na próżno szukać na głównym dworcu w Kędzierzynie-Koźlu, przez który pociągi przejeżdżają, ale nie zatrzymują się. Na czas remontu stacji kilka pociągów dalekobieżnych zatrzymuje się na przystanku w Azotach. Można stąd bez przesiadki dojechać do Ustki, Warszawy, Bydgoszczy czy Zakopanego.

Na problem z dostępnością informacji zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników. – Pociągi, które do tej pory stawały na dworcu głównym, przez remont jedynie przejeżdżają przez stację, co nie znaczy, że nie można z nich skorzystać -poinformował pan Andrzej: – Obecnie kilka pociągów Intercity zatrzymuje się na przystanku w Azotach, o czym mało kto wie. Niestety, kolej nie zadbała o właściwe nagłośnienie zmian.

Większość osób wybierających się w podróż pociągiem korzysta z wyszukiwarki internetowej na stronie PKP. Po wpisaniu w plan podróży głównej stacji Kędzierzyn-Koźle nie znajdziemy kilku dalekobieżnych połączeń. Dopiero wpisanie stacji Kędzierzyn-Koźle Azoty da nam możliwość znalezienie w rozkładzie m.in. IC Pilecki, Halny czy Szyndzielnia, które obecnie nie widnieją w rozkładzie jazdy głównego dworca w naszym mieście.

18 KOMENTARZE

  1. Niech redaktorzy pokażą więcej zdjęć „stacji” w Azotach. To dopiero wizytówka naszego miasta. Nie mówiąc już o dojściu do niej od pętli przed ZA

  2. Tym palantom co zarządzają kolejami nie zależy na pasażerach dlatego brak dokładnej informacji na temat rozkładu jazdy pociągów!Brawo PiS!!!

  3. Jak do tej pory to włodarze PKP Kędzierzyna Koźla tkwią w ciepłych posadkach XX wieku lat głębokiego PRL dla nich liczy się stołek i kasa a nie rasa. Jest teraz zima i opady śniegu proponuję w/w towarzystwo wygonić czyścić rozjazdy że śniegu i wtedy dotlenią szare komurki i włączy się myślenie

  4. Kolejny dowód na to że PKP to nie przedsiębiorstwo, które chce świadczyć usługi dla obywateli. Karuzela na stołkach, zarządzanie przez PiSowskich ekspertów na sadzonych po partyjnym kluczu. Gdyby nie kierunek nakreślony w obecnym okresie finansowania przez okupanta UE i reżimowych brukselskich biurokratów to PKP dalej by konserwował znaki ograniczenia prędkości 30, 40, 50 km/h.

  5. W dniu 8XI będzie korekta rozkładu jazdy PKP , w związku z tym na przystanku kolejowym Kędzierzyn-Koźle Azoty będą się zatrzymywały pociągi TLK PKP Intercity.Będzie ich od 6-8 w ciągu doby zależne od dnia.Pytanie kto zabezpieczy
    oświetlenie drogi dojścia do peronów chodnika wiodącego od Straży Pożarnej,
    do peronów.Jest tam duża wyrwa w asfalcie na głębokość ponad 0,5m.Są tam
    suche drzewa (graby) z zwisającymi gałęziami.Po zmroku jest bardzo niebezpiecznie. Z poważaniem Lesław z Azot
    Tak pisałem do redakcji zero zainteresowania.

    v

  6. Wszystko w tym kraju parszywieje. Władze czy to na szczeblu u góry czy na dole nie funkcjonują jak powinno być po prostu brak prawdziwego gospodarza. Służby czyli bezpieczeństwo nie funkcjonuje jak powinno np jak policja coraz bardziej rozleniwieni… Więc co się dziwić że jest burdel na PKP. Kiedyś jeden szaf generalny teraz tyle co spółek wraz zastępcami, sekretarkami itd. Dworce swoje, linie kolejowe swoje, przewoźnicy swoje….. i brak nici porozumienia.

  7. Jezeli tam „psy dupami szczekaja,” moze PKP pomysli o pasazerach zmuszonych do korzystania z tej stacji!!!
    Zle oswietlenie, dziury w jezdni, zly dojazd .
    PKP – DO ROBOTY!!!
    REDAKCJO – WIECEJ ZAINTERESOWANIA TEMATEM!!!

  8. Przypominam taki stan będzie obowiązywał z obsługą pociągów na przystanku kolejowym
    KĘDZIERZYN-KOŹLE AZOTY do połowy lipca tego roku.

  9. Biorąc pod uwagę przejazd z Raciborza do Kędzierzyna z 10 minutowym opóźnieniem to do Ustki trzeba wyruszyć z tygodniowym wyprzedzeniem.

Skomentuj