Wejście na dworzec straszy i będzie straszyć. PKP nie planuje jego remontu w ramach trwającej modernizacji

9

Od kilku tygodni na stacji kolejowej w Kędzierzynie-Koźlu prowadzone są prace związane z modernizacją peronów. Pasażerowie dopytują, czy w ramach prowadzonej inwestycji wyremontowane zostanie wejście na stację od strony osiedla Pogorzelec. Niestety, zarządca nie uwzględnił zadania w swoich planach.

Dworzec kolejowy w Kędzierzynie-Koźlu oraz przylegające do niego tereny w ostatnich latach przeszły prawdziwą metamorfozę. Remont budynku głównego dworca, choć z problemami, to udało się zakończyć w 2015 roku. Swoją cegiełkę do upiększenia okolicy stacji dołożyło też miasto. Wyremontowany dworzec dobrze komponuje się w przebudowaną aleję Jana Pawła II. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda po drugiej stronie torów. Wejście na stację znajduje się w opłakanym stanie, brakuje oświetlenia i miejsc parkingowych.

Pasażerowie korzystający z wejścia od strony ulicy Tartacznej od lat apelują do zarządcy dworca o uporządkowanie tej części stacji. Zadania nie udało się zrealizować przy okazji remontu dworca, wtedy zarządca deklarował, że okazją do przebudowy wejścia na stację będzie przebudowa linii kolejowej E30 z Opola do Kędzierzyna-Koźla. W ramach wartego ponad 400 milionów zadania przebudowywane będą tory i perony na stacji. Co z wejściem na stację od strony Pogorzelca? Zapytanie w tej sprawie skierowaliśmy do spółki PKP PLK.

– Zakres realizowanych prac obecnie nie obejmuje przebudowy tunelu pasażerskiego, którego przedłużeniem jest wejście na ul. Tartaczną – informuje Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK.

 

9 KOMENTARZE

  1. Fakt, trąci myszką i to sporo… Przypominają się co najmniej lata 80-te ubiegłego wieku. Ciekawe czy osoba z PKP odpowiedzialna za rezygnację z remontu tego przejścia, chciałaby mieć np. na swoim prywatnym terenie coś podobnie szkaradnego? Pewnie nie, ale gdy już chodzi o innych to ma ich najwyraźniej w głębokim poważaniu…

  2. I tej odpowiedzi udzielił gostek z pensją ponad 10K, mieszkający w jakimś apartamencie i go jakiś syf w K-k obchodzi tyle co woda na Marsie. Pełno dupków wokoło.

  3. Co tu remontować?, kilka puszek farby wystarczy aby odświeżyć to wejście, myślę że PKP/ PLK jest stać na taki „wydatek”. Swoją drogą co niektórzy wypowiadają się aby zamknąć to przejście, to im odpowiem, zamknąć to sobie mogą rozporek bo sikaniu., i to ma sens.

  4. Wyście i tunel od 4 peronu w kierunku Pogorzelca został wykonany w 1978 roku przez Kędzierzynski Oddzial Usuwania Szkód Górniczych ( DOS) obecnie jest w zarządzie Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu, a to jest chyba daleko od Kędzierzyna i poza tym mają to „w głębokim poważaniu” Również hol i bud dworca jest w gestii Wrocławia. Tunel od 4 peronu do 1 peronu oraz perony są w gestii PLK, a więc wyjście na Pogorzelec nie jest ich własnością i nie jest w ich strefie zainteresowania, zresztą również swoim obiektem nie za bardzo są zainteresowani, widać to po remoncie tunelu gdzie pozostawiono niepotrzebne i ohydne blachy kanały od sterowania wyswietaczy informacyjnych z tunelu i peronów a których już dawno nie ma. Należy tu nadmienić ze że współpracy PKP i MIASTA w 1978 r powstało wyście na Pogorzelec, niestety ta współpraca obecnie Miasta z PKP jest szczątkowa albo w ogóle jej nie ma. Wydaje się że
    w Urzędzie Miasta nikt się nie orientuje w obecnej strukturze PKP (po zmianach w 1997 r) i dlatego nie ma żadnej współpracy pomiędzy tymi instytucjami, a chyba też brakuje zainteresowania Miasta sprawami na styku z PKP. Powyższy artykuł nie rozwiąże problemu, gdyż do jego załatwienia chęci z obu stron, a jeżeli jedna i druga strona sprawy „olewa” to nawet rozprawa doktorską nie pomoze

Skomentuj