Uszkodzone miski olejowe oraz liczne interwencje służb. Skutki wymiany asfaltu w Kłodnicy

7

Od czasu zerwania asfaltu w rejonie skrzyżowania ulicy Stanisława Wyspiańskiego, ulicy Xawerego Dunikowskiego oraz ulicy Kłodnickiej służby kilka razy dziennie interweniują w związku z rozlanym olejem samochodowym na jezdni.

– Przez weekend pozostawimy sfrezowaną nawierzchnię, dlatego kierowcy powinni zdjąć nogę z gazu i zachować w tym miejscu szczególną ostrożność – przestrzegał Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.

Strażacy wraz z funkcjonariuszami policji kilkukrotnie interweniowali w związku z rozlanymi płynami eksploatacyjnymi na jezdni. Kierowcy uszkadzali miski olejowe. Uskarżają się na złą informację o prowadzonych pracach. W pobliżu jezdni widnieją znaki wskazujące na wykonywane prace drogowe, lecz na próżno szukać informacji o nakazie ograniczenia prędkości.

Wjeżdżając na remontowany fragment jezdni z dużą prędkością zwiększamy ryzyko uszkodzenia pojazdu. Wystające nad drogę, nawet kilkanaście centymetrów, studzienki, które w nocy są praktycznie niewidoczne, tworzą wysokie zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców.

Prace związane z wymianą asfaltu realizowane są przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Renowacja jezdni ma być wznowiona w poniedziałek.

 

7 KOMENTARZE

  1. Witam.
    Odnośnie „szybkich/ błyskawicznych remontów ulic” : gdy rozryto nawierzchnię na ulicy Wyspiańskiego w zeszłym roku, to ulica pozostała w tym stanie na o ile dobrze pamiętam prawie pół roku. Przynajmniej gdy byłem ostatnio w „Mieście możliwości”, a byłem pod koniec sierpnia, później na początku listopada i teraz na przełomie lutego/ marca. Ja rozumiem, że fundusze, że może i warunki pogodowe nie pozwalają, ale chyba można było to jakoś pogodzić z planem realizacji inwestycji by mogła zostać ona wykonana do miesiąca czasu ? A odnośnie robót na drogach to poza znakiem o nich informującym powinien znaleźć się również znak ograniczający prędkość z jednego, prostego powodu : prace drogowe to również wykaszanie traw czy remont balustrad energochłonnych, sprzątanie nawierzchni, ustawianie znaków. Jednak fakt faktem : mieszkańcy okolicy wiedzą w czym rzecz, bardziej uwaga powinna się odnosić do przejeżdżających spoza dzielnicy.

  2. Odcinki wykonywanych robót należy oznakować zgodnie z Rozporządzeniem
    Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r w sprawie szczegółowych warunków
    technicznych dla znaków i sygnałów świetlnych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu
    i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. nr 220 z 2003 roku poz. 2181) – zał. nr 4.
    FREZOWANIE NAWIERZCHNI BITUMICZNYCH NA ZIMNO:
    […] Jeżeli ruch drogowy będzie dopuszczony po sfrezowanej części jezdni, to wówczas, ze
    względów bezpieczeństwa muszą być spełnione następujące warunki:
    a) należy usunąć sfrezowany materiał i oczyścić nawierzchnię,
    b) przy frezowaniu poszczególnych pasów ruchu, wysokość podłużnych, pionowych
    krawędzi nie może przekraczać 40 mm,
    c) pionowe krawędzie poprzeczne na zakończenie dnia roboczego powinny mieć
    klinowo ścięte krawędzie.

  3. Wypadałoby też oznakować wystające studzienki znakami i je osłonić tymi znakami to by dla strażaków było mniej pracyi tyle ale jak się robi bez oNakowan studzienek i uskoków to jest jak jest

Skomentuj