Uczniowie stworzą stronę dla partnera szkoły. Nietypowy konkurs w ZSTiO

2

Maciej Drzazga z klasy drugiej technik informatyk z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Kędzierzynie-Koźlu wygrał konkurs na projekt strony internetowej i w nagrodę otrzymał voucher na sprzęt elektroniczny o wartości 3000 zł. Drugie miejsce zajęli uczniowie z klasy III INF ( Dawid Bajdiuk, Tomasz Cembala i Artur Skrobek) i otrzymali voucher na 1500 zł. Organizatorem konkursu była firma DIGICOS S.A. Kędzierzyn- Koźle i ZSTiO w Azotach. Pozostali uczestnicy konkursu otrzymali bony podarunkowe.

W podsumowaniu konkursu wzięli udział: Mariusz Plaskota, prezes Zarządu DIGICOS S.A., Marcin Walkiewicz – dyrektor biura DIGICOS S.A. z Poznania, Marek Zawadka – kierownik działu IT, Maria Staliś – dyrektor ZSTiO, a także nauczyciele i uczniowie ZSTiO.

Celem konkursu było wyłonienie i wytypowanie do realizacji projektu strony www, która stanie się oficjalna stroną internetową DIGICOS S.A. Jak podkreślał prezes Mariusz Plaskota, konkurs był bardzo wyrównany, a ciekawe i stojące na wysokim poziomie projekty sprawiały, że wybór zwycięzcy nie był łatwy. Uczniowie włożyli dużo pracy i czasu, wykazali się zaangażowaniem i pomysłowością. Organizatorzy byli mile zaskoczeni nie tylko wiedzą na temat tworzenia stron internetowych, ale też ilością projektów konkursowych. Na konkurs wpłynęło 5 projektów, których autorami byli uczniowie klas II i III technik informatyk i technik programista. Przy ocenie prac komisja brała pod uwagę jakość estetyczną projektu, zawartość merytoryczną, czytelność oraz funkcjonalność.

Zdobywcy dwóch pierwszych miejsc zostali zaproszeni przez firmę DIGICOS S.A. do dalszej współpracy przy tworzeniu oficjalnej strony internetowej firmy. Firma  DIGICOS S.A.  współpracuje z Zespołem Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Azotach m.in. przy organizacji praktyk zawodowych, jest patronem dla kierunków technik informatyk, technik elektryk.

2 KOMENTARZE

    • A ja uważam, że jest to dobry przykład współpracy firm ze szkolnictwem zawodowym. Widać, że może to być opłacalne dla obu stron. Ceny portali wykonywanych przez profesjonalne firmy to często dziesiątki tysięcy złotych. A młodzież ma dodatkowo poczucie satysfakcji, że wykonała coś naprawdę a nie na niby.

Skomentuj