Uczniowie korespondują z dziećmi z Kamerunu. „Dziewiątka” i jej oryginalne sposoby nauki języków

1

Nic tak w życiu się nie przydaje, jak znajomość języków obcych i właśnie dlatego warto się ich uczyć. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Kędzierzynie-Koźlu stawia na językową edukację uczniów i daje wiele możliwości praktycznej, interesującej nauki.

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 prowadzi wiele działań, aby zainteresować swoich uczniów nauką języków obcych. Placówka realizuje kolejne plany wynikające z koncepcji rozwoju szkoły. Pierwszy to oddział dwujęzyczny, w którym niektóre przedmioty będą wykładane w języku angielskim, drugi to stworzenie klasy DELFowskiej – francuskiej.

Nasz kolejny plan rozwoju szkoły to wspomaganie kształcenia językowego. Chcemy za jakiś czas, na poziomie klasy siódmej, otworzyć oddział dwujęzyczny z języka angielskiego. W języku angielskim będą wykładane takie przedmioty jak edukacja dla bezpieczeństwa, doradztwo zawodowe i nauki przyrodnicze. Jednak już od klasy pierwszej będziemy wprowadzać pewne innowacje, które przygotują dzieci. W klasie czwartej mamy już drugi rok wprowadzoną innowację, której celem jest zwiększenie liczby godzin i wprowadzenie na taki tor nauczania, aby dzieci swobodnie weszły w poziom trudniejszy – mówi Wojciech czapla, dyrektor szkoły.

Już w klasie drugiej uczniowie są nauczani języka francuskiego, aby klasa czwarta mogła funkcjonować jako DELFowska Jak informuje dyrektor, dzieci na poszczególnych etapach będą mogły zaliczać znajomość języka w Ministerstwie Edukacji i Nauk we Francji. W nauczaniu języka niemieckiego szkoła również stawia na nietypowe rozwiązania i na przykład wykorzystuje techniki praktyki Mari Montessori.

Całość stworzona z tych trzech języków spowoduje, że dzieci wyjdą ze szkoły z konkretną, komunikatywną zjajomością języków. Ukoronowaniem tych kilku lat pracy będzie właśnie oddział dwujęzyczny w siódmej klasie. Trafić do niego mogą dzieci z całego miasta – dodaje dyrektor.

Kolejnym pomysłem są wyjazdy międzynarodowe, po to aby dzieci mogły w praktyce wykorzystywać zdobytą dotychczas wiedzę.

Uczniowie szkoły zaczęli również korespondować z rówieśnikami z Kamerunu w języku francuskim. W pierwszych listach poznali się, wymienili swoje zainteresowania.

To świetna okazja do stosowania w praktyce swoich umiejętności językowych i okazja do dalszej nauki języka. W ten sposób mogą również poznać kulturę innego kraju. Kontakt z dziećmi z Kamerunu został nawiązany w trakcie podróży Renaty Matusiak, nauczycielki naszej szkoły. Pracowała w Kamerunie jako wolontariuszka i zabrała tam ze sobą pierwsze listy naszych uczniów – informuje Wojciech Czapla.

1 KOMENTARZ

Skomentuj