Trwa rozbiórka mostu kolejowego nad Kanałem Kędzierzyńskim. Powstanie nowa konstrukcja. ZDJĘCIA

6

Od początku roku trwa przebudowa mostu kolejowego nad Kanałem Kędzierzyńskim. Stalowa konstrukcja została już zdemontowana, a w jej miejscu powstanie nowy most. W związku z prowadzonymi pracami do końca sierpnia żegluga na kanale została zamknięta.

Rozbiórka jednego z trzech starych mostów nad Kanałem Kędzierzyńskim jest elementem modernizacji linii kolejowej nr 199 na odcinku ze Sławięcic do Nowej Wsi.

– Zostanie tam zamontowana nowa kratownicowa konstrukcja mostowa, na której położony będzie nowy tor i wywieszona nowa sieć trakcyjna. Zmodernizowany odcinek pozwoli na prowadzenie pociągów z maksymalną prędkością do 120 km/h – informuje Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przebudowywany most jest jednym z trzech bliźniaczych obiektów w tym miejscu. Pozostałe dwa należą do linii kolejowej nr 137, dla której opracowywane jest studium wykonalności. Po jego ukończeniu zostanie podjęta decyzja określająca zakres przyszłych prac, w tym ewentualnych robót obejmujących mosty.

Przebudowa mostu w ciągu linii nr 199 jest elementem dużego projektu obejmującego przebudowę linii kolejowych na styku województwa śląskiego i opolskiego. W ramach zadania wartego blisko 200 milionów złotych prowadzone są roboty na pięciu liniach.

Przebudowa mostu nad Kanałem Kędzierzyńskim ma potrwać do końca sierpnia. W tym czasie żegluga na kanale została zamknięta.

 

6 KOMENTARZE

  1. Uświadomi mnie ktoś, którędy przebiega odcinek inii kolejowej (jakikolwiek nr) między Sławięcicami a Nową Wsią?! Jakoś nie mogę go wypatrzyć go na żadnej mapie! Ani zdjęciach lotniczych. Widzę za to, że między punktami na mapie: śluza Sławięcice – śluza Nowa Wieś (między os. Blachownia, a os. Piasty) jest odcinek Kanału Gliwickiego, który z mostami nad Kanałem Kędzierzyńskim nie ma, ale to zupełnie „nie ma” zupełnie nic wspólnego! Zresztą: na Kanale Kędzierzyńskim (chyba?!) nie ma żadnego ruchu barek. Więc po co wstrzymywać coś, czego nie ma? Przez wiele lat nigdy tam coś takiego nie płynęło. Tory linii kolejowej (nie widać który to nr) w kierunku Kędzierzyna, za wiaduktem drogowym na ul. Wojska Polskiego rozchodzą się jeszcze w kierunku stacji Azoty…
    A Autora tej notki nie widać! ;)) Pozdrawiam

  2. Fakt: na Kanale Gliwickim ruch został wznowiony. Na K. Kędzierzyńskim od dawna nic(!) się nie dzieje…
    Dziękuję Jacku za linka. W dokumentach coś jest! Ale nawet na oficjalnym geoportalu krajowym, w wykazie nazw geograficznych w tym powiecie nie ma śladu po Nowej Wsi na okolicznym węźle kolejowym… Moja teściowa w takich sytuacjach mawiała, że „diabeł ogonem przykrył” ;))

    mapy.geoportal.gov.pl/imap/Imgp_2.html

    Pozdrawiam

  3. Zdjecis satelitarne sa cofniete w czasie ,przewaznie z 2013 roku,wystarczy zobaczyc jak to wyglada nad portem w Kozlu-Kartografia Made in Poland !!

Skomentuj