To już pewne! Kędzierzyn-Koźle na trasie międzynarodowego pociągu z Berlina do Wiednia

15

Świetne informacje dla miłośników podróżowania koleją. Od 9 grudnia w rozkładzie jazdy znajdzie się pociąg IC Nightjet, który będzie kursował codziennie między Berlinem i Wiedniem, po drodze zatrzymując się na stacji Kędzierzyn-Koźle.

Pociąg relacji Berlin-Wiedeń aktualnie kursuje trasą przez niemieckie Drezno, czeską Pragę i Brno. Od 9 grudnia, kiedy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy jego trasa zostanie zmieniona. IC Nighjet (wcześniej pociąg miał nosić nazwę EN Metropol i kursować na trasie z Berlina do Budapesztu) przejedzie granicę polsko-niemiecką w Kunowicach (lubuskie), a następnie zatrzyma się we Wrocławiu, Opolu, Kędzierzynie-Koźlu i Raciborzu i minie granicę polsko-czeską w Chałupkach.

Zgoda na kursowanie pociągu została wydana na pięć lat. W Kędzierzynie-Koźlu pociąg zawita w godzinach nocnych (około godziny 2 nad ranem w kierunku do Wiednia i około 3.30 w kierunku do Berlina).

15 KOMENTARZE

  1. Jest rok 1936… też nie ma granic między obecnym Kędzierzynem a Berlinem.
    Jest słoneczny majowy poranek, o godzinie 6.03 rusza SPALINOWY pociąg, który do pierwszej stacji Berlina dociera o, uwaga 9.54 tego samego dnia. Pasażerem jest ówczesny dyrektor budowy Kanału, który będzie nosił nazwę od imienia Kanclerza III Rzeszy. Ściska skórzaną teczkę z wnioskami i prośbami o liczniejsze przydziały robotników.
    W stolicy Rzeszy ma ponad 8 godzin na załatwienie urzędowych spraw. Znajdzie chwilę by kupić małżonce miły prezent, nie zapomni również o swoich dzieciach. Umówiony jest również z starym kolegą z I wojny, który robi obecnie karierę w stolicy.

    Komfortowo wróci do Kędzierzyna o godzinie 23.50. Jego misja się udaje, otrzymał wsparcie najwyższych urzędników.

  2. Swietnie,wspaniale,hiper,super. Ale nad polskie morze z Kędzierzyna-Koźla i z powrotem bez multum przesiadek nie ma możliwości obecnie dojechać.Ostatni bezprzesiadkowy ze Świnoujścia odjechał 1 września.Kilka lat temu zlikwidowano też bezpośrednie połączenie z Ustką.W ten sposób uniemożliwia się osobom niepełnosprawnym i osobom starszym z tego terenu, dojazd na wypoczynek we względnie prawidłowych warunkach podróży.

  3. To jeszcze poprosimy bezpośrednie połączenie z Moskwą, żeby antyPOlacy mogli raz do Berlina raz do Moskwy jeździć po wytyczne jak okradać, niszczyć i upokarzać kochaną naszą ojczyznę oraz miasto „możliwości”.

  4. No mamy co nadrabiać. W 1936 z Kędzierzyna do Opola wspomnianym wyżej pociągiem jechało się 22 minuty a do Wrocławia godzinę i 2 minuty. Po planowanym remoncie na trasie KK-Opole pociągi bezpośrednie mają pokonać tę trasę w 25 minut. Tak więc z trudem wyrównamy czas przejazdu jaki był już 80 lat temu.

  5. a gdzie mega news o nocnej akcji strazakow w Azotach? Cysterna sie… nie dokoncze. 100 kubikow wody poszlo, alarm na maxa, a KK24 nic nie wie? Dziwne, czyzby cos nie tak ?

  6. Już się cieszę jak sk….syn.Będę mógł se pojechć pozbośrednio i bezprzesiadkowo do Berlinka. podziwiać wielokulturowość i syf na kazdej ulicy, z tego wynikający.Albo dla odmiany do Wiednia se pojadę.A co.Na sernik wiedeński .Do wielkiego świata. A potem wrócę.Też bezprzesiadkowo. Ach, cóż za szczęście mnie spotyka.A nad polskie morze gdy będę chciał koleją to 2 do 4 przesiadek.Dobra zmiana, czy co?

  7. Brawo! Ułatwienie dla młodych Kędzierzynianów decydujących się na pracę w Niemczech!
    Teraz poprosimy bezpośredni do Holandii i Belgi.
    Coraz łatwiej nam uciekać z tego „pięknego” miasta :)

Skomentuj