Świetne wieści dla kierowców! DK 45 otwarta na całym przebudowywanym odcinku

12

Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował dziś o otwarciu odcinka drogi krajowej nr 45 z Większyc do Poborszowa. Zarządca apeluje jednak o ostrożność – ten fragment drogi formalnie wciąż pozostaje placem budowy.

Przebudowa drogi krajowej nr 45 na odcinku z Poborszowa do Reńskiej Wsi rozpoczęła się wiosną ubiegłego roku. Prace prowadzono etapami, co wiązało się z kolejnymi zamknięciami drogi i uciążliwymi dla kierowców i mieszkańców objazdami.

Jeszcze jesienią ubiegłego roku udało się otworzyć dwa odcinki drogi, udrażniając ruch między Większycami a Reńską Wsią. Najdłuższy przebudowywany odcinek – od Poborszowa do Większyc oficjalnie został otwarty dla kierowców już dziś. Drogowcy apelują jednak o ostrożność.

– Formalnie odcinek ten wciąż pozostaje placem budowy. Oficjalne zakończenie prac zaplanowaliśmy na pierwszą połowę kwietnia – informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wyremontowany odcinek drogi ma jezdnię o szerokości 7 metrów z poboczami o szerokości 50 cm z każdej strony. W ramach inwestycji wybudowane zostały nowe chodniki i ścieżki rowerowe, przebudowany został przejazd kolejowy przy wjeździe do Większyc, a także zatoczki autobusowe. Inwestycję wartą blisko 35 milionów złotych realizuje konsorcjum: Adac-Lewar Sp. z o.o. z Przystajni, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych Sp. z o.o. z Kędzierzyna-Koźla oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Adrian Bąk z Głubczyc.

12 KOMENTARZE

  1. Czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad całkowicie zrezygnowała z budowy obwodnicy Większyc, Komorna oraz Mechnicy i Straduni? Temat już ładnych parę lat temu ucichł, a to była słuszna koncepcja. Pofantazuję i powiem, że chciałbym zobaczyć bezpośrednie połączenie Obwodnicy Południowej z Obwodnicą Większyc, tę z Obwodnicą Komorna, następnie Poborszowa, Mechnicy i Straduni (wszystkie oczywiście dwupasmowe), do tego poszerzenie drogi między Stradunią a Ligotą, w Ligocie, dojazdówki do Krapkowic oraz dojazdówki do autostrady (w przypadku ronda krapkowickiego i fragmentu drogi na której uwielbia stawać policja mógłby być mały problem…jakaś większa przebuodwa?). Idealnym rozwiązaniem byłoby bezpośrednie połączenie przyszłej północnej z węzłem w Łanach. O przerobieniu całej kędzierzyńskiej obwodnicy na wzór śląskiej trasy średnicowej nawet nie wspominam, bo to jednak zupełnie nierealne, aczkolwiek byłoby bardzo wskazane.

  2. Jeśli chodzi o obwodnicę północną to trwa projektowanie, które ma sie zakonczyć najpóźniej do 15 sierpnia złożeniem wniosku o zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej do wojewody

Skomentuj