Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 20:32
Reklama
Reklama
Reklama

Serbski i turecki transport bez wymaganego zezwolenia. Kierowcy wpadli w Reńskiej Wsi

Serbski i turecki transport bez wymaganego zezwolenia. Kierowcy wpadli w Reńskiej Wsi
Inspektorzy z kędzierzyńsko–kozielskiego oddziału WITD w Opolu, w ciągu zaledwie kilku dni i na tym samym punkcie kontrolnym w Reńskiej Wsi, ujawnili dwa przypadki przewozu międzynarodowego, wykonywanego bez wymaganego umowami międzynarodowego zezwolenia.

Pierwszy przypadek dotyczył przewoźnika serbskiego, który 30 września wykonywał międzynarodowy przewóz rzeczy z Polski do Serbii. Okazane przez kierowcę do kontroli zezwolenie międzynarodowe CEMT okazało się fałszywe. Analiza dokumentu wykazała, że sam blankiet zezwolenia posiada cechy wskazujące na jego podrobienie, a dodatkowo po sprawdzeniu w rejestrze zezwoleń, okazało się, że zezwolenie zostało wydane na inny podmiot niż kontrolowany przewoźnik. Na punkt kontroli został wezwany patrol Policji.

Przeprowadzona kilka dni później tj. 03.10, kontrola tym razem tureckiego przewoźnika ujawniła podobne naruszenie. Z analizy okazanych dokumentów wynikało, że kontrolowany pojazd po rozładunku w Niemczech, wjechał do Polski w celu podjęcia ładunku w Kuźni Raciborskiej. Taki przejazd przewoźnik turecki może realizować tylko wtedy, gdy posiada zezwolenia na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego rzeczy na terytorium Polski lub na podstawie zezwolenia CEMT/ECMT (Zezwolenie Europejskiej Konferencji Ministrów Transportu).

Kierujący okazał do kontroli zezwolenie CEMT/ECMT, jednak z ograniczeniem dla pojazdów spełniających normę emisji spalin EURO VI, natomiast kontrolowany pojazd spełniał kategorię EURO V, – co dyskwalifikowało go z możliwości realizacji przewozu na podstawie okazanego zezwolenia. W obydwóch przypadkach stwierdzono, że przewóz wykonywany jest niezgodnie z przepisami umowy międzynarodowej, co skutkowało pobraniem kaucji w wysokości 12 tys. zł od każdego przewoźnika, a kierowcy mogli kontynuować dalszą jazdę dopiero po okazaniu wymaganego zezwolenia na przewóz międzynarodowy.

Źródło: Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Opolu


Kontrolowany pojazd 4

Kontrolowany pojazd 4

Kontrolowane pojazdy 1

Kontrolowane pojazdy 1

Kontrolowane pojazdy 2

Kontrolowane pojazdy 2

Kontrolowany pojazd 3

Kontrolowany pojazd 3


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ