Rząd pomoże miastu zbudować most na łączniku do nowej obwodnicy. Ogromne dofinansowanie

43

Mosty dla Regionów – z rządowego programu zostanie dofinansowana budowa mostu nad Kanałem Gliwickim i Kłodnicą w ramach łącznika do nowej obwodnicy budowanego przez gminę Kędzierzyn-Koźle. Tę bardzo dobrą decyzję dla miasta ogłoszono dzisiaj.

Most będzie miał 300 metrów długości i zostanie przerzucony przez Kanał Gliwicki i Kłodnicę. Cały łącznik natomiast to droga o długości 2,3 km.

– Wszyscy wiedzą, jak to połącznie jest potrzebne i jak bardzo ułatwi życie mieszkańcom Kędzierzyna-Koźla i regionu – mówi Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej. – Takiego programu jak Mosty dla Regionów, stricte dotyczącego przepraw mostowych, dotąd nie było. Dziś ogłaszamy decyzję, że przystępujemy do dofinasowania zarówno projektu, jak i samej budowy mostu w ramach łącznika do nowej obwodnicy.

Sam projekt będzie kosztował około miliona złotych i w 80 proc. zostanie dofinansowany z programu, wykonanie mostu natomiast szacowane jest na ponad 80 mln i ta kwota także zostanie dofinasowana ze środków rządowych w wysokości 80 proc. Łącznie cała inwestycja szacowana jest na około 87 mln zł. Program Mosty dla Regionów finansowany jest z zasobów rządowych.

– Wychodzimy z założenia, że jak budować to porządnie, więc most będzie miał najwyższą klasę, nawet do przepraw wojskowych. Chodzi o to, by wyprowadzić ruch z miasta, poprawić komfort mieszkańców, ale też bezpieczeństwo – dodał Waldemar Buda.

Wiceminister podziękował wojewodzie Adrianowi Czubakowi, poseł Violetcie Porowskiej, poseł Katarzynie Czocharze i posłowi Kamilowi Bortniczukowi za zabieganie na rzecz dofinansowania inwestycji.

– To jest naprawdę wyjątkowa chwila dla Kędzierzyna-Koźla, ale i Opolszczyzny. Kędzierzyn-Koźle przez wiele lat był niedoposażony w inwestycje infrastrukturalne, a jest to miasto, które bardzo ich potrzebuje. Dziękuję za to w imieniu mieszkańców. To bardzo dobra wiadomość. Zrozumienie ważności inwestycji dla Kędzierzyna-Koźla, całościowo jako budowa obwodnicy północnej, jest niezwykle istotne. Kędzierzyn-Koźle to miasto wielkiej chemii, ważne, aby transport odbywał się bezpiecznie, a właśnie ta inwestycja temu służy – mówiła poseł Violetta Porowska

– Kędzierzyn-Koźle wiele lat czekał na obwodnicę północną i wreszcie się doczekaliśmy jej budowy, za co bardzo dziękujemy. Po stronie gminy jest stworzenie łącznika, który umożliwi komunikację z nową trasą. Ta inwestycja to nie tylko bezpieczeństwo, ale i ekologia, gdyż umożliwi wyprowadzenie transportu z miasta. Ogromnie się cieszę i dziękuję wszystkim, którzy zabiegali o tę inwestycję, to bardzo ważny dzień dla naszego miasta – powiedziała prezydent Kędzierzyna-Koźla Sabina Nowosielska.

Projekt mostu będzie gotowy w połowie przyszłego roku, następnie miasto przystąpi do jego realizacji.

43 KOMENTARZE

    • A ty i reszta PISowców, co zrobiliście EFEKTYWNEGO dla mieszkańców Kędzierzyna-Koźla i regionu oprócz fałszywej propagandy? NIC !!! i NIC nie zrobicie bo nie macie w tym interesu. Bezczelni karierowicze!

    • Dokładnie! Za kolędy i wielbiciela lesbijek się nie dało?? A teraz się da. I tu jeszcze ta pseudointeligencja próbuje dyskutować z faktami. Pan Godyla pyta ministerstwo o poziomy pomiarow benzenu, a pani prezydent chodzi na marsze demonstrując swoje poparcie dla zabijania nienarodzonych i to chorych dzieci. O panu nowaku, czyli dyżurnemu protestującemu przeciwko wszystkiemu nie wspomnę. Na tyle was stać. Żenada

      • Dziadek, nie dziaduj dziadygo…. Sprawdź kiedy zaczęto plany budowy obwodnicy i projektowanie jej, a nie bedziesz już taki mądry. Poza tym jak Ci sie nie podoba rządzone przez ludzi normalnych miasto to sp…. na Podkarpacie pisowski prostaczku..

  1. Nie no moi koledzy się sPiSali, wspaniała decyzja, tą decyzją zamykacie wszystkim usta, nawet największym niedowiarkom, chyba zacznę POpierać PiS !!!
    A skąd te pieniądze???

  2. Powstał most na Odrze i obwodnica południowa i to są fakty. Na razie PiS nie zrobił NIC, oprócz tego, że odebrał nam szpital. A może twoja partia coś zrobiła dla miasta, czego nie wiedzą mieszkańcy, wiec pochwal się i napisz.

  3. Zacznę od cytatu z powyższego artykułu :– Kędzierzyn-Koźle wiele lat czekał na obwodnicę północną i wreszcie się doczekaliśmy jej budowy, za co bardzo dziękujemy. Po stronie gminy jest stworzenie łącznika, który umożliwi komunikację z nową trasą. Ta inwestycja to nie tylko bezpieczeństwo, ale i ekologia, gdyż umożliwi wyprowadzenie transportu z miasta. Ogromnie się cieszę i dziękuję wszystkim, którzy zabiegali o tę inwestycję, to bardzo ważny dzień dla naszego miasta – powiedziała prezydent Kędzierzyna-Koźla Sabina Nowosielska.
    To przypominam Pani Prezydent :
    istniejąca już część obwodnicy powinna spełniać swoje zadanie jednocześnie powinien zmniejszyć się ruch ciężkich pojazdów przez ulice Koźla dzielnicy Stare Miasto. Niestety tak nie jest. Nadal większość ciężkiego tranzytu przejeżdżą m.in. ul Racławicka ,24 kwietnia oraz Głubczycką. W niektórych budynkach zwłaszcza obok wymienionej arterii w momencie przejazdu ciężarówki wszystko się trzęsie.
    Wywrotki jadą z dosyć sporą prędkością i nadmiernie hałasują i to już przed godziną 5 rano. Pomimo zgłoszenia do Pani Prezydent, nic magistrat nie zrobił w tej sprawie. Mało tego w odpowiedzi piszą ,że miasto postara się by zwiększyć bezpieczeństwo oraz stwierdzili iż muszą tędy jeździć owe pojazdy ze względu na istniejące zakłady….
    Nie wiem jakie zakłady miała Pani Prezydent na myśli ? Bo w okolicy wymienionych powyżej ulic nic nie ma.
    Najwidoczniej Włodarze nawet nie wiedzą co się znajduje i gdzie na terenie miasta. Po prostu ręce opadają. Tylko, Pani Prezydent czemu w takim bądź razie w Kędzierzynie w Śródmieściu mogliście zabronić przejazdu ciężkiemu tranzytowi, a w Koźlu nie ? Już nie wspomnę o innych uszczerbkach o których była mowa w piśmie
    czyli brak patroli policji od godziny 22 do godziny 6. Czy za mała ilość ławek w kozielskim parku. To ja jako mieszkaniec jak to nazywacie „Miasta możliwości” mogę stwierdzić z pewnością że możliwe jest zrealizowanie tych postulatów lecz hamulcem jesteście wy Władza. Nie słuchacie społeczeństwa lokalnego….

    • Wstrzymywałem się od dłuższego czasu ale już nie mogę dłużej pozostawać bierny wobec Pana argumentacji. Koźle nie jest zdrojem! Rozumiem, że w większości pozostali tam emeryci i cyganie. Na Boga nie można do każdego okolicznego zakładu wybudować obwodnicy czy też indywidualnej drogi zakładowej omijających „rynek”. Oprócz ZAK-u i Blachowni w tym mieście istnieje na prawdę wiele firm. Do pańskiego ulubionego marketu samochody ciężarowe też muszą dojechać. Może powinien Pan złożyć jeszcze pozew w sądzie na hałasujące autobusy MZK? Teraz tak prywatnie: strzelasz do samolotów przelatujących nad osiedlem?

      • To co pan pisze to żadna argumentacja. Żadnych poważnych zakładów, firm, przedsiębiorstw nie ma na trasie – ulic wymienionych w powyższym moim komentarzu. Magistrat ma możliwości tylko trzeba chcieć, są drogi alternatywne i nic nie trzeba budować. Nie daleko przebiega obwodnica tyle że kierowcy olewają skoro można krócej. Natomiast pan już zaczyna wyolbrzymiać problemy Nasze tu mieszkańców dzielnicy Starego Miasta a to nie oto chodzi.

        • No tak. Respekt tylko kto tutaj pohukuje z powodu kilku tirów. Przypomnij sobie mieszkańcu starego miasta jak wyglądało życie z tranzytem przez Piastowską i Chrobrego bez wymienionej wcześniej obwiedni? Wyobraź sobie swoje rozgoryczenie i złość gdyby jej do dziś nie było. Korki chyba zaczynałyby się w Większycach a Racławicka o zgrozo… nawet nie chcę myśleć…

        • A przypadkiem tymi ulicami nie jeżdżą ciężarówki do żwirowni w Kobylicach? Z wymienionych ulic by pasowało. Z tego co wiem ona dalej funkcjonuje. Więc jak nie ma żadnego zakładu? Od innej strony to średnio tam dojazd widzę. A jeśli chodzi o spełnianie funkcji obwodnicy, to już ktoś wcześniej pisał, bardzo dużo dała na zmniejszenie ruchu ciężarówek ulicami Chrobrego, Piastowską, Żeromskiego itp.

          • Alternatywa jest taka : aby ruch ciężkich pojazdów ominął ulice Racławicką i 24 kwietnia ,pojazdy, o których mowa mogą nadal poruszać się ulica Głubczycką by dostać się do kopalni piasku w Kobylicach, natomiast ruch od Rogów ulicą Łukasiewicza przez skrzyżowanie w kierunkach do Gliwic D.K.408 i kier. Opole D.W.423. Lub jak do tej pory można od ul. Łukasiewicza przez ulicę Gazową do Piastowskiej dalej na Chrobrego do D.K.45 i odwrotnie. To rozwiązanie dało by dodatkowo zminimalizowanie owego ruch na ulicach Żeromskiego, na docinkach: Piastowska do Chrobrego i Piastowska od Gazowej oraz Kochanowskiego. Można ?
            Po byłych torach za byłą J.W. można w tym miejscu wykorzystać nasyp budując na nim drogę łącząc ulicę Chrobrego z przejazdem na ul. Kochanowskiego dalej przez oś Rogi ale i tam trzeba by było nieco przebudować drogę by ominąć budynki mieszkalne.

  4. I będziemy pomykać autami elektrycznymi !!!!

    Przecież my jesteśmy potęgą motoryzacyjną w produkcji elektryków. Ja wierzę panu premierowi, zawsze szczery, uczciwy, co obiecuje zawsze się spełnia, pewny, spokojny głos, po prostu wielki mąż stanu, można wręcz powiedzieć, że przywódca całej postępowej ludzkości, niezwykle twardy negocjator w Unii, dzięki niemu dostaniemy 6% środków z całości, zamiast średnio 7%.

    Jego obietnica produkcji milionów elektryków, którymi zalejmy świat. I są. Zalaliśmy. Chodzi o polskich elektryków znanych w kraju i za granicą, instalacje, naprawy, budowlanka, certyfikowani specjaliści od napięcia niskiego i wysokiego.

    Ci nieudacznicy z Siemensa, Tesli, BMW, Porsche, Toyoty, Mercedesa itp. po prostu na kolanach będą prosić o pracę jako taśmowi robotnicy w naszych wspaniałych fabrykach IV RP.

        • Zwolennik POKO i Niemiec stanął w obronie bankruta Lecha Wałęsy. Wymowne :))
          Niemcy mogą zrobić przelew na konto fundacji bankruta lub zaprosić na wykład by pomóc biedakowi. Tytuł wykładu „Jak dzielnie zwalczyłem komunę i otworzyłem gospodarkę (rynek) Polski dla gospodarki Unii Europejskiej szczególnie Niemieckiej.” :))

          P.S.
          Twój uśmiech jest drogocenny i niesie światłość …. resztę dopisz zgodnie z propagandą komunistyczną.

          • Jedź do Rosji tam szklane domy, mleko i miód. Raj istny raj i komuna za którą tęsknisz. A i nie ma ciapatych, to najgorsze co by mogło Polskę spotkać…
            Wałęsa to ostatni Wielki Polak, popełnił ten bufon jeden błąd nie zdeptał kaczystów w zarodku. Wali mnie to, dziś dostałem od Angeli przelew pensji w €, a jest korzystny kurs wymiany. Złotówka to naprawdę silna waluta.

  5. Gdyby tak jeszcze udało się pozyskać z jakiegoś programu dofinansowanie na budowę łącznika ul. Stelmacha z al. Partyzantów (a przede wszystkim na budowę wiaduktu nad torowiskiem kolejowym)…

    • Własność prywatna. Właściciel prywatny, przepraszam inwestor nie ma ochoty skierować aktu oskarżenia przeciwko właścicielowi bocznicy kolejowej do sądu. Widać nie ma podstaw do tego. Jakiś problem ?

      • Którego sądu? Tego, który z góry wydrukuje „godny” wyrok… Skąd taka pewność, że nie ma ochoty-zapytałeś inwestora czy podsłuchałeś w piekarni? Tyle lat port Koźle czekał by powstać z ruiny więc i do zmiany warty też wytrzyma. Wówczas może okazać się, że nie trzeba będzie sądu by sprawy obrały swój właściwy tok.

        • Z twojego stwierdzenia wynika, że Sądy w Polsce nie są niezależne, nie obiektywne, postępowanie dowodowe i wyroki nie są zgodnie z literą prawa w tym kraju. Oznacza to konieczną reformę sądownictwa !!! :))

    • czyli wolisz takich krebsów co się lubią sfotografować na tle nowego chodnika, niż przedsiębiorcę, który daje zatrudnienie wielu osobom

  6. Rozumiem dlaczego teraz Włodarze Miejscy zacichli w sprawie szpitala w Koźlu. Chodziło o dofinansowanie – to sprzedawczyki. A przecież udział w tym przedsięwzięciu brał gościu który nam zabrał możliwość leczenia szpitalnego. Widać dla nich ważniejszy jest most niż zdrowie i życie ludzkie. Przy okazji nurtuje minie takie pytanie: miasto dostało to dofinansowanie tyle ,że zarządcą owej drogi będzie GDDKiA więc dlaczego to nie oni organizują tylko U.M. ?

  7. Na leśnej przy blokach przy orliku koło psp 11 puknij się w czoło z tą drogą kiedyś kk miała być ponad 100 tyś miastem a teraz już stare projekty zamknąć do archiwum

  8. W mieście możliwości przecież tyle się dzieje od lat!! Trudno zliczyć co zrobiło towarzystwo powiązane z PO. Oczko wodne, rynek w Koźlu, nasadzenia, kilka ścieżek rowerowych, kk park przemysłowy, to naprawdę wiele jak na miasto emerytów i rencistów. To i tak cud, że władza w budżecie uwzgledniła inwestycje w naszym regionie jak Pani Prezydent jest tak bardzo anty rządowa. Nie jestem zwolennikiem żadnej partii, ale jeżeli ktoś pyta co się dzieje w regionie to jako obserwator widzę, że zakłady azotowe nie zostały sprzedane, linia kolejowa i dworce są modernizowane, śluzy na kanal remontowane, zbiornik Racibórz ukończony, gazociag do kk doprowadzony, obwodnica powstaje. Czas na ściągnięcie inwestorów wykorzystanie szansy. Wystarczy spojrzeć co się dzieje w Gliwicach, Strzelcach Opolskich a nawet w gminie Ujazd. Nawet gmina jak Leśnica inwestuje w przyszłość. Opłacić kursy menadżerskie lub podjechać popatrzeć jak to się robi gdzie indziej. Miasto ma możliwości niezależnie kto jest u władzy w Warszawie.

  9. To jest obwodnica dla mieszkańców? Ciekawe. Bo jakiś mieszkańcy osiedla Cisowa i Miejsce Kłodnickie zostali od tej obwodnicy odcięci – oczywiście będzie przechodzić obok ich domów, ale zjadu nie uświadczysz. Dobrze, że będą 2 duże parkingi po obu stronach Cisowej. A można było zrobić rondo i po kłopocie, ale nie… Trzeba budować wiadukt.

    • Nie do końca to prawda. Nowy łącznik będzie krzyżować się z ul. Szpaków (wylot z Miejsca Kłodnickiego na Sławięcice) w postaci ronda przez, które można będzie wjechać na obwodnicę. Mieszkańcy tych osiedli po wybudowaniu przez miasto tego łącznika nie będą odcięci od obwodnicy.

  10. „Rondo to dodatkowe zwolnienie ruchu” miej więcej tak powiedziała prezydenta, ale kawałek dodatkowego pasa do wjazdu i zjazdu, jak wszędzie na świecie, załatwiłoby sprawę i wszystcy mogliby korzystać. Teraz z dobrodziejstw obwodnicy, to będziemy mieli hałas i spalniy.

Skomentuj