Rusza duży remont na autostradzie A4. Węzeł Kędzierzyn-Koźle będzie wyłączony

6

To ostatnia faza prac remontowych prowadzonych na opolskim odcinku autostrady A4, które rozpoczęły się w 2013 roku. Wykonawca w ciągu dwóch lat wyremontuje odcinek pomiędzy Górą św. Anny i granicą woj. opolskiego i śląskiego. Prace w terenie rozpocznie przebudowa dwóch przejazdów awaryjnych w celu przełożenia ruchu na drugą jezdnię. Przeznaczony do remontu odcinek został oddany do ruchu w 2001r., gdzie zastosowano technologię wymagającą remontu po okresie 20 lat.

W pierwszej kolejności ruszą prace na jezdni południowej w kierunku Katowic, na odcinku o długości 8,24 km, wraz z remontem węzła Kędzierzyn-Koźle. W tym czasie wjazd i wyjazd na ten węzeł nie będzie możliwy. Objazd zostanie wyznaczony DK88, DK94 i DW426.

W czwartek rozpoczęło się ustawianie barier ochronnych, które oddzielą przeciwne kierunki ruchu na jezdni północnej. Ustawianie tych barier spowoduje lokalnie zwężenia do jednego pasa ruchu. Od wtorku 17.08 rozpoczną się faktyczne prace na jezdni południowej na wysokości MOP-u Góra św. Anny do odcinka na wysokości węzła Kędzierzyn-Koźle. Na tym odcinku zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu, w ramach których kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jezdnię północną, na której ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po dwóch pasach. Remont będzie prowadzony na całej szerokości południowej jezdni autostrad.

W ramach zadania jezdnia południowa (w kierunku do Katowic) zostanie wyremontowana na odcinku o długości około 17,5 km, a jezdnia północna (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Wyremontowana zostanie także nawierzchnia na dwóch węzłach drogowych: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres prac będzie to zadanie dwuletnie. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące.

Wykonawca remontu wymieni warstwę wiążącą i ścieralną nawierzchni, a w niektórych miejscach również podbudowę. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmie również system odwodnienia drogi oraz obiektów mostowych.

Prace dla tego zadania prowadzone będą z wyłączeniem okresu zimowego przypadającego od 15 grudnia do 15 marca, a zakończą się w IV kwartale 2022 r.

Na przestrzeni kilkunastu lat GDDKiA wyremontowało około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (w podziale na jezdnię północną i południową) w woj. opolskim. Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy, zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady i wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego.

6 KOMENTARZE

  1. Cytat 1 z powyższego artykułu :[W pierwszej kolejności ruszą prace na jezdni południowej w kierunku Katowic, na odcinku o długości 8,24 km, wraz z remontem węzła Kędzierzyn-Koźle.]
    Cytat 2 z powyższego artykułu :[W ramach zadania jezdnia południowa (w kierunku do Katowic) zostanie wyremontowana na odcinku o długości około 17,5 km, a jezdnia północna (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km.]
    To w końcu jak to rozumieć – w pierwszej kolejności ruszą prace na jezdni południowej 8.24 km. Po czym dowiaduję się że jezdnia południowa ma być wyremontowana na odcinku o długości około 17,5 km. Tyle że 8,24 a 17,5 to kolosalna różnica.

Skomentuj