Remontowana ulica Piotra Skargi do poprawy. Autobusy mają problem z mijaniem się na zwężonym odcinku drogi

20

Autobusy i samochody ciężarowe mają problem, żeby się minąć na remontowanym odcinku Piotra Skargi. Starostwo Powiatowe już zleciło poprawę problematycznego odcinka drogi. 

Radny Marek Piasecki na swoim facebookowym profilu opublikował post na temat zwężenia łuku jezdni na remontowanej ulicy Piotra Skargi. Miejskie autobusy oraz samochody ciężarowe mają problem z bezpiecznym pokonaniem odcinka drogi – zmuszone są poruszać się pod prąd lub wjeżdżać na nowy krawężnik, który jeszcze przed zakończeniem remontu został uszkodzony.

– Niestety, jest to kolejny remont naszych dróg, podczas którego nie przewidziano mijających się autobusów lub dwóch samochodów ciężarowych. Droga została zwężona do minimalnej wartości sześciu metrów, a wewnętrzna krawędź łuku jest bliżej środka jezdni, niż przed remontem. Większe samochody będą zmuszone jechać lewą stroną jezdni, pod prąd lub będą najeżdżały na krawężniki, uszkadzając je. Jest to inwestycja, która ma za zadanie poprawić nam jakość życia, a nie sprawiać więcej problemów – mówi Marek Piasecki, radny gminy Kędzierzyn-Koźle.

Skontaktowaliśmy się z Wydziałem Infrastruktury Drogowej Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu. Z uzyskanych informacji wynika, że pierwotny projekt remontu zakładał zwężenie drogi z siedmiu do sześciu metrów. Urzędnicy przeprowadzili konsultacje z przedstawicielami Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego oraz zapoznali się z sugestiami kierowców. W najbliższych dniach przedmiotowy odcinek drogi zostanie poszerzony, a łuk jezdni wyprofilowany.

Zdjęcia: Marek Piasecki, własne

 

20 KOMENTARZE

  1. Jakoś mnie to nie dziwi. Każdy remont dróg w naszym mieście możliwości to totalna fuszerka. Pękające, zapadające się drogi po 1, 2 latach użytkowania.
    Projektant do zwolnienia, a wykonawca do płacenia odszkodowania i poprawienia tego na własny koszt.

    • Projektant jak projektant, ale gdzie jest urzędnik wydziału planowania miasta, czy jak to się tam teraz nazywa? Przecież bez jego podpisu nie ma mowy o jakiejkolwiek budowie w jakimkolwiek mieście. A owy podpis składa się po zapoznaniu z dokumentacją projektu i jej dokładną analizą, od założeń po sam projekt i plan realizacji pracy. I jeśli ma jakieś wątpliwości – nie wyraża zgody póki projekt nie będzie poprawny. Bo za to bierze pieniądze. Tyle. A każdy student pierwszego roku architektury i urbanistyki jest obeznany z obowiązującymi normami i ma świadomość, że należy dołożyć jeszcze przynajmniej 10% na ewentualne poprawki. Oby jak najmniej takich wpadek się zdarzało, bo to są pieniądze podatnika, a nie Pani Prezydent czy Starosty. Pozdrawiam.

    • Takie niestety są realia w Naszym mieście Mieście Niemożliwości.Wszystko co dobre i sprawdziło się przez wiele lat-zniszczyć!!! „Marzenia senne „urealniać,budować ścieżki rowerowe bez sensu,prowadzące do nikąd.Ulice nie remontowane a jeśli już-to zrobione tak jak podaje treść artykułu.Kada?Cóż tam kasa,ważne,że w kieszeni radnych miasta i Pani Prezydent nie brakuje.Zabrać ludziom dzierżawiony grunt po to tylko aby spróbować spieniężyć,gdzie wiele takich inwestycji jest tylko w zamyśle rządzących.Nie chce się żyć w takim mieście z „Takim”gospodarzem

  2. To są normalnie jaja!!czy w tym mieście coś we końcu będzie zrobione porządnie od A do Z za pierwszym razem,przecież to wydaje się czasami niemożliwe,babol goni babol,gdzie my żyjemy ?

    • Taka prawda.Jako mieszkaniec miasta od 1975r stwierdzam;Decydent o wszystkich sprawach miasta P.Nowosielska najgorszym prezydentem Miasta Niemożliwości.Nawet hasło jest nie trafione.

  3. Nie PRZEWIDZIANO że znowu kolejny remont ulicy spierniczą!?! 🙁 Coś takiego!😱

    A jak te biedactwa z ukochanej władzuni czy genialni projektanci od zwężania ulic mogli to przewidzieć?!?!?!🙄😳 No jak!🤪
    Skoro najprostsze myślenie sprawia tym biedakom ból fizyczny 🤔😆

    A mówiąc poważnie, to za tego typu poprawki i „nieprzewidziane” naprawy powinni płacić – Z WŁASNEJ KIESZENI – te ważne osoby decyzyjne, które zatwierdziły takie genialne projekty😠
    Albo powinne być NATYCHMIAST wykopane z pracy, skoro NIE POTRAFIĄ podejmować decyzji – za które płacą mieszkańcy😬🤨

    Inna sprawa, że takie zasady powinne obowiązywać każdą władzę naszego NIESZCZĘŚLIWEGO kraju.🙄 Nie tylko ukochanej władzuni miasta czy powiatu Matołkowa 😎

  4. Temat maglowany od lat czyli nieudolność i niekompetencja urzędników odpowiedzialnych za remonty dróg w K-K.
    I co im zrobimy???
    Nic,możemy im skoczyć,dalej będą fuszerkę odwalać,nie ma zwolnień z urzędów za błędy,nie ma odpowiedzialności.

  5. :( jak na Moście Maruszczaka. Ile razy już można było zobaczyć, jak żeby jeden autobus mógł wyjechać z mostu, to drugi musi stanąć na rondzie przed mostem (oczywiście blokując cały ruch na rondzie), żeby ten z mostu mógł wyjechać. Nie można robić tak wąsko na łuku/zakręcie, przecież autobus/ciężarówka przy skręcie się nie zmieści w swoim pasie. Wszystko ok, gdyby to był prosty odcinek, a nie łuk :(

  6. To są jakieś jaja!!! Kolejna remontowana ulica i wciąż te same grzechy, może Pan projektant i inspektor muszą się przesiąść z rowerów do autobusów, jak tak trochę pojeżdżą po pierdziszewie to zobaczą swoje buble, a zapomniałem że TIR jest dłuższy, no to jazda🤣

  7. a jak zmieni się ustawa i będzie wymóg szerokości 88, to co będą chodniki skrobacz czy ścieżki dla pedalarzy, którzy i tak jeżdżą po chodnikach albo ulicy

  8. A ja proponuję na Piotra Skargi wprowadzić ruch jednokierunkowy a w drugą stronę na Partyzantów.
    I poszerzyć chodniki. Zrobić nowe ścieżki rowerowe. A dla cięższych samochodów mamy obwodnice.
    Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.

Skomentuj