Remont ulicy Gliwickiej na ostatniej prostej. Ruch dopuszczony warunkowo. Finał prac w maju

8

To jedna z największych inwestycji drogowych w Kędzierzynie-Koźlu. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 408 przebiega zgodnie z planem i mimo pewnych ograniczeń w ruchu, poruszają się już tamtędy samochody. Inwestycję prowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich, a na miejscu był marszałek Andrzej Buła z radnym sejmiku Robertem Węgrzynem oraz starostą Pawłem Masełkiem.

– W tamtym roku dziury, wykopy, duże inwestycje kanalizacyjne, przebudowa sieci energetycznej, dzisiaj już widzimy jeżdżą tu samochody. Ruch jest ograniczony ale udostępniony. To będzie porządnie zrobiona droga od podstaw, dlatego będziemy dalej inwestować w ten sposób, solidnie i kompleksowo – mówił marszałek Andrzej Buła, doglądając prac w Kędzierzynie-Koźlu.

– Ogromnie się cieszę z tej inwestycji, ponieważ to tzw. trasa sudecka, główna droga w stronę województwa śląskiego. Odcinki od ronda Milenijnego do Brzeziec i kolejny w Ortowicach pochłonęły 22 mln zł. Obiecaliśmy to mieszkańcom trzy lata temu, że doprowadzimy do kompleksowej modernizacji tej drogi i za kilka tygodni będzie można w pełni się tą drogą poruszać – zaznaczył radny sejmiku Robert Węgrzyn.

– Nas cieszy każda taka inwestycja drogowa w mieście i powiecie, wiem, że tego typu remonty są kosztowne i wymagają wielu przygotowań, jeśli chcemy to zrobić dobrze i solidnie. A tu możemy już oglądać efekty przeprowadzonych prac w nowym standardzie. Bardzo nas to cieszy i będziemy zabiegać o pieniądze na kolejne remonty – powiedział starosta Paweł Masełko.

Przebudowa nie należała do łatwych, a technologia jaką zastosowano pozwoli na to, by ten kompleks drogowy służył jak najdłużej. Przede wszystkim na ulicy Gliwickiej powstało nowe, bezpieczne rondo. Cała konstrukcja wykonana została w parametrach 115 kiloniutonów na oś, więc wszystkie warstwy musiały być tutaj szczególnie dopilnowane. Oprócz tego, że położono nową podbudowę i nowy asfalt, to warto podkreślić, że powstały też bezpieczne ciągi pieszo-rowerowe, a także dobrze doświetlone przejścia dla pieszych i nowe chodniki. Budowa drogi ma niewątpliwy wymiar społeczny. Wszędzie, gdzie jest szkoła i instytucja publiczna, wymogiem są bezpieczne przejścia dla pieszych i ciągi pieszo rowerowe. To obecnie standard. Remontowany szlak stanowi wjazd do Kędzierzyna-Koźla, a także fragment trasy sudeckiej biegnącej ze Śląska, w stronę Prudnika, Nysy oraz Kłodzka, więc cała inwestycja ma również znaczenie turystyczne. Finał prac w maju.

8 KOMENTARZE

  1. Czym wy się chwalicie? droga którą przejeżdża 20 tyś.samochodow na dobę nazywacie turystyczną!!! Zamiast durnowatego,nikomu nie trzebnego ronda remont można było pociągnąć do poprzednio modernizowanego odcinka.Do Sośnicowic jest 35 km. i w tym tempie mało kto dożyje końca prac.Niedawno kilometr prac kosztował 3-4mln.obecnie 10-11 tak że przestańcie się chwalić każdym kilometrem tylko załatwiajcie kasę na całą długość drogi jak Ślązacy na 935.

    • Dokładnie. Nie rozumiem czym tu się chwalić?!
      Budowa drogi w tempie 1km na 11 miesięcy jest nie do przyjęcia i stanowi jasny przykład braku profesjonalizmu ze strony zamawiającego oraz wykonawców.
      Takie powolne tempo prac może powoduje ogromne problemy dla użytkowników drogi, mieszkańców a także dla lokalnej gospodarki.
      Bez wyraźnej przyczyny takiego wolnego tempa realizacja powinna być postrzegana jako nie do przyjęcia.
      Wstyd.

  2. „To będzie porządnie zrobiona droga od podstaw(…)”. Niestety, wczoraj jak jechałem tą drogą to przy wjeździe od Brzeziec czuć falowanie (jezdnia nie jest idealnie prosta). Żarty. O tempie prac nie wspomnę. Dobrze, że kończy się już ten remont chociaż po tak skandalicznie długim okresie (były tygodnie gdzie nic się nie działo) oczekiwalibyśmy idealnie prostej nawirzchni. Cóż, oczekiwania oczekiwaniami a życie życiem. Nie piszę z przekąsem. Piszę jak jest.

  3. Kpina z mieszkańców. Ile czasu można remontować tak króciutki odcinek!!! To jest totalny brak szacunku dla nas kierowców! Czy w tym tysiącleciu doczekamy się remontu całej drogi do Gliwic?!

Skomentuj

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj