Przebudowa mostu nad Kłodnicą dobiega końca. Miasto zapewnia, że szerokość jezdni jest w normie

32

Mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla, głównie zmotoryzowani, obawiają się, że remontowany most w Kłodnicy jest zbyt wąski. Wiceprezydent Artur Maruszczak uspokaja.

W ramach zadania zostaje wymieniona nie tylko konstrukcja i nawierzchnia jezdni. Przeprawa na ul. Stanisława Wyspiańskiego została poszerzona, tak aby mogli z niej w przyszłości bezpiecznie korzystać piesi i rowerzyści. Remont jest realizowany na wysokości od Ronda Milenijnego do stacji benzynowej. Mieszkańcy miasta obawiają się jednak, że droga, którą poruszają się samochody, jest teraz zbyt wąska, przez co może dochodzić do niebezpiecznych sytuacji.

– Czytałem opinie mieszkańców. Zaznaczają oni, że remontowany odcinek drogi jest drogą wojewódzką. Droga jest miejska, klasy Z, czyli zbiorcza. W tym konkretnym miejscu, przy rondzie mogła być o szerokości 5,5 metra, czyli pas ruchu 2,75 metra. Realizujemy 3-metrowy pas ruchu, przez co jezdnia będzie miała 6 metrów. Za mostem droga rozszerzać się będzie do 7 metrów i więcej. Poszerzyliśmy most o ponad metr, aby pozyskać przestrzeń na ciąg pieszo-rowerowy, przez co ten ruch zostanie przeniesiony poza jezdnię. W trakcie sytuacji awaryjnych jest możliwość zjazdu samochodów i przepuszczenia pojazdów uprzywilejowanych – wyjaśnia Artur Maruszczak, Wiceprezydent miasta Kędzierzyn-Koźle.

Rozpoczęcie inwestycji miało miejsce na początku lipca (05.07), a przebudowa mostu według deklaracji urzędu miasta miała potrwać około 4 miesięcy i zakończyć się w październiku. Jak informuje Artur Maruszczak, opóźnienie względem deklaracji wynika z problemów związanych z dostawami materiałów budowlanych.

– Planowaliśmy uruchomić ruch wcześniej, jednak żyjemy w takich czasach, że wykonawca nie ma pewności dostaw materiałów budowlanych. Beton, który został zamówiony na koniec października, nie dotarł. Trzeba było załatwić go w inny sposób. Chcemy otworzyć ruch w przyszłym tygodniu, jednak tutaj się zastrzegam, ponieważ czekamy na asfalt, który prawdopodobnie dotrze na czas – dodaje Artur Maruszczak.

32 KOMENTARZE

  1. W Opolu w podobnej sytuacji postawiono prowizoryczną drewnianą przeprawę która z powodzeniem zastąpiła remontowany most. Nasze lokalne władze chyba zbyt zajęte są licytacją kto bardziej nienawidzi PIS by zawracać sobie głowę problemami zwykłych śmiertelników. Cóż… ” Taka gmina…” jak śpiewano w znanym kabarecie.

  2. Panie Maruszczak, ta droga mialy jezdzic TIRy do kozielskiego nowego portu przeciez. Portu nie ma, wiec zwezenie drogi celowe bo nie bedzie tego ruchu. Czy Pan cos wie? Wyglada na to, ze tak, skoro takie zwezenie na drodze do portu. Portu nie ma, TIRy nie pojada, no coz.

  3. Niech już otworzą ten most, bo przez Koźle jadąc będę chyba krócej żył z powodu nerwów, poza tym robie 320 km miesięcznie więcej, a paliwo po 6 zl

  4. Nic tylko pogratulować… Ktoś popełnił błąd i teraz nie umie się do tego przyznać… Autobus miejski ma szerokość ~2,5m. 2,5+2,5=5. 5,5-5=0,5m pozostaje do podzielenia na: 2x odległość od krawężników i 1x odległość od pojazdów. Czyli ok 17cm na luzu na każdą stronę…

    • proponuję do obliczeń dodać jeszcze po 1m na hałdę śniegu z każdej strony jezdni bo wszyscy wiemy jak wygląda zima w tym mieście możliwości, może niech to Pan Maruszczak z tych danych wyliczy luz między autobusami, jak otworzą most to chyba lepiej w autobusach przy oknie nie siedzieć bo jak przyjdzie się minąć ze śmieciarką to polecą do środka wszystkie szyby……..

  5. Dlaczego ciągle podają datę 5 lipiec jako date rozpoczecia remontu.? Remont rozpoczęli dokładnie 1 lipca i od godziny 12 w południe most był już zamknięty.

  6. Ciekawe w jaki sposób „załatwili” beton odpowiedniej jakości? czyli gwarancji brak.
    No i jak ruszy ten peleton rowerzystów to zablokują tak czy inaczej to rondo.

  7. A czy Pan Maruszczak słyszał o dźwigach i kombajnach które standardowo mają 2,5/2,7 szerokości przy złożonych lusterkach? Oj będzie się działo, będzie, ciekawy jestem kto wtedy za to beknie. I proszę przestać pieprzyc o brakach materiałów, trzeba po prostu wcześniej zamówić.

  8. Przepisy dotyczące szerokości drogi to byly chyba ustalane 50 lat temu ,kiedy najszersze na drodze były ŻUK I NYSA.
    Zwężcie wszystkie drogi do metra ,będziemy tylko na hulajnogach jeździć.
    Zasr… miasto K-K.

  9. Mamy nadzieję, że w ramach otwarcia pierwszymi użytkownikami będą prezydenci przejeżdżający swoimi prywatnymi samochodami mijają się na moście a następnie ten sam manewr pani prezydent wykona z autobusem MZK. A na koniec pan prezydent odpowiedzialny za inwestycję pokaże jak zjeżdża symulując sytuację awaryjną, ;)

  10. W Chinach miasta budują w dwa lata i fabryki w pół roku a u nas miarą postępu cywilizacyjnego jest dłubanie przy drogach żeby „rowery mogły jeździć”

  11. Aż boję się co będzie następne w naszym mieście,którą ważną drogę zamkną,jakie utrudnienie wymyślą.
    Czuję że już tam trybiki urzędnikom od infrastruktury mocno trą o siebie.

  12. Jak nie pogoda to opóźnienie dostaw materiałów, a, to lekki przymrozek , pan Kaziu na kacu żadna inwestycja w mieście możliwości nie została oddana w terminie ciekawe czy wykonawca zapłaci kary umowne z niedotrzymania terminu realizacji

  13. Jak czytam o tłumaczeniach że droga jest kategorii Zet, sret, czy innej, to mi ręce opadają. Chcę zobaczyć jak „płynnie” będzie się odbywał ruch.

  14. Panie wice coś ta ktoś tam. Myślicieli XXI wieku czy ktoś u was w magistracie przewidział że autobus który musi zjechać z ronda musi wziąć naddatek ? I jak będzie skręcać to wyląduje przez zwężenie na pasie przeciwnym ? Czy też nikt o tym nie pomyślał. A godzinach szczytu zawsze.byl korek na Wyspiańskiego i teraz taki autobus chcąc skręcić nie będzie mógł tego manewru wykonać bo pas przeciwny będzie zablokowany więc co zrobi ? A. Będzie czekać blokując rondo B będzie wjeżdżać na krawężnik …. GENIUSZE MAGISTRATU JESTEŚCIE ZWYKLYMI NIEUDACZNIKAMI

  15. Nie wytrzymam……..
    Betonu brak, zaraz będzie lament , że asfaltu i most oddadzą w lutym…..
    Nie należę i staram się też nie krytykować, ale to co dzieje się w tym mieście wygląda tak jakby władza tego miasta miała wszystko w D…ie …

    • Ciekawe czego brakuje w Blachowni czy Kłodnicy gdzie wielkie inwestycje 200/300 m chodnika buduję się już trzeci miesiąc, ludzie opanujcie się, przecież największym kosztem przy takich pracach jest koszt opłaty pracowników, jak mozna i komu opłaca się takie rozwlekanie roboty szczególnie że dni coraz krótsze i temperatury też nie pomagają. Zamknąć tych co robią przetargi a firmy które nie dysponują odpowiednim sprzętem wywalić na zbity pysk.

  16. Fragment artykułu – ….. Planowaliśmy uruchomić ruch wcześniej, jednak żyjemy w takich czasach, że wykonawca nie ma pewności dostaw materiałów budowlanych. Beton, który został zamówiony na koniec października, nie dotarł. Trzeba było załatwić go w inny sposób. Chcemy otworzyć ruch w przyszłym tygodniu, jednak tutaj się zastrzegam, ponieważ czekamy na asfalt, który prawdopodobnie dotrze na czas – dodaje Artur Maruszczak. …. koniec fragmentu.
    Nie wiem jak zakwalifikować ten fragment do komedio-dramatu ? Szanowny panie inżynierze Maruszczak ludzie nie wszyscy ludzie to idioci i w tego typu bzdury nie uweirzą. Beton zamawia się na konkretny dzień i godzinę a w przypadku zalewania uzbrojonego i poszalowanego wcześniej przęsła obiektu mostowego musi jeszcze być pompa którą podany zostanie beton. No chyba że … bo z tego wynika coś nie zostało zrobione na czas lub wynikłyjakieś niespodzianki jak to na budowie. A wytwórni betonu jest sporo; Były Mplus, białdyga w Rogach czy Górażdże w Sławięcicach także….. Podobnie jest z masą mineralno-asfaltową. Rozlożenie musi być zaplanowane i wcześniej złożone zamówienie na rodzaj masy oraz ilość… Wtórni mas (WMB) też jest sporo…. Boje się czy oznakowanie pionowe i bariery będą na czas.
    Chyba że beton robiony jest w betonomieszarce tylko worów z cementem nie dostarczono ale niedaleko jest Castorama. Natomaist masa rozłożona będzie na zimno z wiader i tych nie dostarczono.
    Panie Maruszczak jest takie przyslowie klamć to my nie nas.

  17. ulica Wyspiańskiego w pasie rychu do ronda dwa razy zostaje zwężona – raz na wysokości przystanku – drugi przed samym mostem – nie zauważylem żadnego znaku Karol

Skomentuj