Praca idzie pełną parą. Byliśmy na placu budowy obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu. WIDEO

9

Trwają prace przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu. Trasa ma być gotowa w czwartym kwartale 2022 roku, a całkowity koszt inwestycji wyniesie ponad 270 mln zł. Zawansowanie prac wynosi obecnie około 10 procent. Mieliśmy okazję zajrzeć na plac budowy.

Nowa droga o długości 14,3 km będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4. Od ronda, jakie powstanie w ciągu DK40 trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice i Ujazd i włączając się ponownie do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.

– Znajdujemy się w miejscu, gdzie powstaje obwodnica. Mamy wykonaną pierwszą warstwę podbudowy, która umożliwi nam położenie warstw bitumicznych, do których się przygotowujemy. Największym problemem, jaki do tej pory napotkaliśmy jest pogoda – mówi Bartosz Adamowicz, kierownik budowy.

Zamówienie obejmuje budowę obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 40, realizacji dwóch miejsc parkingowych w zakresie elementów przeznaczonych dla ITD i związanych ze stacjonarnym ważeniem pojazdów. Po stronie miasta Kędzierzyn-Koźle odbędzie się budowa łącznika o długości 3 km. Powstaną również urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym.

Charakterystycznym obiektem, na który warto zwrócić uwagę, będzie obiekt mostowy w konstrukcji stalowej łukowej nad Kanałem Gliwickim. Jego rozpiętość to 90 m, natomiast szerokość 18,4 m pozwoli na zlokalizowanie na nim jezdni w układzie 3 pasów drogowych (tzw. przekrój 2+1).

9 KOMENTARZE

  1. Obserwuję budowę obwodnicy od początku i chciałbym pochwalić wykonawcę za ład i porządek na placu budowy. Widać doświadczenie w realizacji takich inwestycji – szacun.
    Nie wszystkim udaje się tak zarządzać budową aby ” Było jak w Niemcach” – jak to mówią tutaj.

    • Ale w Niemcach jak teraz zaczną to czasem dopiero następne pokolenie korzysta! Podać przykłady? Prace remontowe na jedną zmianę to standard a my stoimy w korkach albo jedziemy jak śnięci bo Niemiaszki jeżdżą na zwężkach o 20-30 km/h mniej niż wolno! A stan połowy autostrad to już tragedia!

  2. Brawo! W końcu ktoś robi coś dla tego miasta. Na kanale gliwickim też widać postępy. Jeszcze tylko linia kolejowa zostanie dokończona. Gazsystem już zrobił swoje. Teraz niech miasto stara się o przyciągnięcie normalnych inwestorów.

  3. Czyli, jest git? Byliście na budowie obwodnicy i stwierdziliście że jest jak należy. To teraz proszę nam przedstawić że się na tym znacie i możecie takie pochwałki wypisywać. W przeciwnym razie można to potraktować jako artykuł sponsorowany.

  4. Jest drogo,ale do innych krótszych odcinków budowanych na Opolszczyźnie cena poniżej 20 mln.za km to jak promocja, dajcie Strabagowi spokój a skończy 0.5 roku przed terminem.

  5. Nie wiem z czego się tak cieszą. Wybrali najgorszy projekt. Niszczą lasy zabierają dom zwierzakom. Zamiast pójść starym kanałem to poszli lasem. A gdzie ekolodzy. Ja rozumiem żeby wyboru nie było. Ale był…

Skomentuj