Powstaje nowa strategia rozwoju Kędzierzyna-Koźla do 2030 roku. Można zgłaszać opinie i sugestie

27

– Nie ustajemy w wysiłkach, aby Kędzierzyn-Koźle z każdym rokiem stawał się piękniejszy i przyjaźniejszy. Dlatego pracujemy nad „Strategią Rozwoju Miasta Kędzierzyn-Koźle do 2030 r.”. Zapraszamy wszystkich mieszkańców, organizacje pozarządowe, partnerów społecznych i gospodarczych do wzięcia udziału w konsultacjach – zachęca urząd miasta.

Dokument wytycza cele strategiczne, priorytety i kierunki działań na najbliższe lata, które mają wpłynąć na dynamiczny, zrównoważony rozwój naszej gminy. Strategia wdraża rozwiązania przygotowane we współpracy z Doradcami Związku Miast Polskich.

Projekt „Strategii Rozwoju Miasta Kędzierzyn-Koźle do 2030 r.” wraz z „Prognozą oddziaływania na środowisko Strategii Rozwoju Miasta Kędzierzyn-Koźle do 2030 r.” można znaleźć w załącznikach. Został on również umieszczony pod linkiem: https://www.kedzierzynkozle.pl/pl/strona/strategia-rozwoju.

Swoje opinie i sugestie można przekazywać za pośrednictwem „Formularza zgłaszania uwag” do 6 maja 2022 r.

Pliki do pobrania:

strategia_rozwoju_miasta_kedzierzyn-kozle_do_2030.pdf

prognoza_oddzialowywania_na_srodowisko.pdf

formularz_uwag.docx

27 KOMENTARZE

  1. Moja propozycja jest taka:wyremontować drogi np.Damrota obok Starostwa Powiatowego,zlikwidować lub wyremontować pustostany gdyż miasto nasze jako tako wygląda ale boczne ulice np.Grunwaldzka z pustostanami to gotowy plener dla filmowców którzy kręcą fabuły o tematyce powojennej do roku 1955,po tym roku ul.Grunwsldzka była w rozkwicie a teraz w ruinie.Takich ulic też w Kożlu jest też kilka.A Urząd miasta pyta co ma zrobić dla mieszkańców ! Czuwaj!

  2. Nie wiem ile już ulic odnowiono przez ostatnie lata w naszym mieście, trudno to zliczyć i w sumie dobrze, zastanawiam się tylko kiedy ktoś wpadnie w tym mieście na pomysł aby pojawiły się ładowarki do aut elektrycznych?…

  3. W końcu to „miasto możliwości”… Kto ma możliwość to stąd spier. dala! Przecież to miasto umiera w oczach i nie ożywią go kebaby, KFC czy inne tłuste żarciodajnie!

  4. Można odnieść wrażenie, że nasi włodarze kompletnie nie słuchają uwag mieszkańców i tworzą kolejne strategie w których zawarte są uwagi jakie bardzo często formułują mieszkańcy. Od lat słyszymy o ekologii, o wykorzystaniu zielonych terenów, o rozwoju szkolnictw wyższego czy zagospodarowaniu terenów nadrzecznych itd. Jedyny widoczny efekt to postępująca ucieczka młodzieży. Nadzieja na 42 tys. mieszkańców do 2050 roku wydaje się mocno optymistyczna. Należy zadbać o to, by miasto było przyjazne dla osób powyżej 65 lat, bo tylko tacy już nie pouciekają. Brawa dla miasta możliwości.

  5. Tu nie trzeba jakiś dziwnych doradców z jakiegoś związku miast. Każde miasto to przede wszystkim mieszkania dla ludności i atrakcyjne miejsca pracy dobrze płatne. Jak na razie ani jednego ani drugiego. Bo te rzekomo budowane firmy w strefie jak i bloki mieszkalne podległe dziwnemu tworowi zrobionemu przez obecną władzunie wraz z jakimiś innymi podmiotami to jakieś mrzonki i cuchnie na kilometr przekrętem. Do sprawy należy podejść poważnie. Oprócz mieszkań i miejsc pracy musi być rozbudowa sieci dróg, transport lokalny; miejski i powiatowy. Do tego corocznie spotykali się cwaniaczki w krawatach w sprawie Odry. Popływali sobie stateczkiem zjedli popili i tyle… Kraje ościenne umieją wykorzystać drogi wodne a u nas Odra to pr-noga. Już nie wspomnę o kolei która większość połączeń omija K-K jak zarazę. A więc wniosek jest taki że trzeba mądrych pomysłów i na ich realizację sporą forsę. [mieszkania, atrakcyjne i dobrze płatne miejsca pracy, drogi wraz z infrastrukturą, transport lokalny (zwiększenie nowoczesnego taboru), powiatowy, rzeczny(Odra-Port kozielski-śluza jednokomorowa pod mostem im. Wiktora Ludwikowskiego, przebudowa koryta Odry od Koźla do granicy z Czechami) i kolejowy (połączenia z innymi dużymi aglomeracjami.]. Bezpieczeństwo czyli szpital, jednostki ratownicze, straż pożarna i policja – wyposażenie i szkolenia. Czyli wystarczy zrobić rekonesans po Polsce i zagranicy, zaobserwować te dobre pomysły i je zastosować tu u nas ! I co najważniejsze trzeba być konsekwentnym w tym projekcie !

  6. Strategia zniszczenia KK już dawno została wyznaczona i nie ma co tu dyskutować?

    Wzorem tego CUDOWNIE spier…go Ryneczku (spierniczonego), wyrżnąć wszystkie te paskudne polskie odmiany drzew – aż PO horyzont – gdzie wzrok nie sięga.?
    A w ich miejsce wetknąć te chińskie ogromne drewna – jak na Ryneczku?

    Należy też WSZYSTKO zalać betonem – co jest bardzo ekologiczne, modne i niemal obowiązkowe.?

    Wszystkie ulice zwężać wzorem cudownego projekciku tego cudownego mosteczku w Kłodnicy. ?
    Tylko po to, aby usprawnić ruch samochodów. ?

    A NAJLEPIEJ pozamykać wszystkie te głupie jezdnie i muszą być bardzo szerokie ścieżki tylko i wyłącznie dla rowerów.??

    Resztę modernizacji i ulepszeń Matołkowa należy zaprojektować równie współcześnie, nowocześnie i PO-stępowo?

  7. Uczelnie wyższe,może młodych by to ściągnelo,bo miasto się starzeje,otworzyć wreszcie port ,więcej miejsc pracy,ale można pisać, gadać a i tak zrobią coś innego

    • Jaka uczelnia co ty bredzisz ? Już na kozielskiej była tylko chętnych nie było. Trzeba nowe miejsca pracy a nie uczonych (w niepotrzebnych kierunkach) bo tych już jest za dużo. Szkolić ludzi w konkretnych zawodach a nie w wymyślanych przez tzw. mózgi którzy w życiu nic nie zrobili. Trzeba też mieć gdzie mieszkać bo z tym jest problem. Drogi , kolej ,Odra.

  8. KK jak na tak małe miasto jeszcze żyje. Demografii nie oszukamy, jeśli cała Polska się wyludnia to małe miasta też. KK jest niesamowicie rozległy, co jest wadą i zaletą. Każde osiedle otoczone jest zielenią czy polami uprawnymi, spotęgowane są problemy komunikacyjne.

    Pierwsze kroki by powstały nowe zakłady pracy są zrealizowane, czekamy na koparki i dźwigi. Inwestycje drogowe w toku ale jest wiele nowych newralgicznych punktów gdzie tracimy czas.

    PKP i unikanie Kędzierzyna to chyba należy zapytać PiSowakich pachołków w tej skostnialej firmie.

    Młodzieży tu nic nie zatrzyma jak postudiuje, pożyje w Wrocławiu, Krakowie czy Berlinie. Obserwuję ten trend od 30 lat. Każdemu młodemu zalecam by „uciekał” stąd.

    Należałoby ominąć drogowo Koźle, droga do cmentarza Kuźniczka, TOTALNA likwidacja piecy węglowych bez podajnika, pojmanie wariatki od nocnych spacerów z miską benzenu przy jedynej stacji pomiarowej, rondo pod krzyżem będące skaraniem boskim, asfalt na Damrota i 1Maja, dojazd do nowo powstających zakładów, utrudnienie życia nomadom i koczownikom, zatrzymanie degradacji Grunwaldzkiej i Głowackiego, likwidacja obszarów bez kanalizacji, przemyślenie zmiany systemu finansowania szkół pieniądz za uczniem (obecnie małe szkoły mają trudniej), teraz system preferuje 2 szkoły, miejsca w żłobku i przedszkolu, bez dziwnych ograniczeń.

    Generalnie to się nie znam ale tak jak Wy muszę się wypowiedziec!

    • Przypominam. To nie PIS-owskie pachołki zdemolowały w Polsce transport kolejowy, tylko neo-liberalna, obecna totalna opozycja. Niedługo kończy się remont linii kolejowej Gliwice – Opole. W planie rewitalizacja trasy do Chałupek / Raciborza. To zmieni diametralnie obecną sytuację. Jako „mądry i oczytany”, jak się przedstawiasz, na pewno coś o tym czytałeś!?

      • Hahaha Koźlak co ty piszesz, 3 lata temu remontowali linie do raciborza, zaś mają remontować, a kiedy wreszcie będzie można wsiąść do poc i dojechać do Krakowa, a nie żeby jechać do Gliwic, lub Opola, skoro tak bronisz aktualnej władzy, to może napisz co zrobiła, czemu prace w porcie są wstrzymane, czemu młodzi uciekają za granicę?!

        • Młodzi spier…. masowo za granicę od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004r. Odnośnie sprawy bezpośredniego dojazdu z miasta możliwości do Krakowa to zapytaj totalnej opozycji o powody prowadzenia rabunkowej gospodarki za swych rządów. Efekty widoczne.

    • Co to oznacza cytat : … Należałoby ominąć drogowo Koźle … Podpisujący się [mądry i oczytany] chyba nie do końca jest taki mądry jak widać bo słoma z butów wystaje o czytaniu nie wspomnę. No cóż najlepiej pisać takie bzdeły jak ten gość. Żadnej merytoryki tylko… żenada. Kolejny Rychu taki…

      • Za to my mamy zaszczyt zapoznać się z Twoimi konstruktywnymi propozycjami.

        Weź Wacku wacka do ręki ?i strugaj ?do utraty tchu…

        • No cóż podpisujący się mądry i oczytany… Ani ty nie mądry anie nie oczytany…
          Tylko słoma ci z butów wystaje a czytać a właściwie składać literki tylko tyle potrafisz. Więc może daj ludziom na poziomie się wypowiadać a ty do lekcji czytania się weź.

          • a pomysłów strugającego Wacka ciągle BRAK
            ZERO pomysłów tylko żenująca krytyka, tak to już jest po ukończeniu 4 klas i dzieciństwie w pegeerowskich czworakach.

  9. Jeszcze więcej dziur w drogach i koniecznie półmetrowe zapory w poprzek ścieżek rowerowych, żeby ludzie nie tracili czasu na jeżdżenie tylko się rozwijali… Miastem rządzą emeryci to jak ma się rozwijać?

  10. Ten UM Nowosielskiej ma zamiar tak długo i nieudolnie rządzić w K-K? i jeszcze realizować założenia Związku Miast „Polskich” w których wiecznie mają problemy z budżetem.

  11. Tak naprawdę prawdziwe możliwości stworzyłoby przyłączenie Kędzierzyna-Koźla do woj. śląskiego. Wiele rzeczy nagle okazałoby się możliwe. Dla mnie i dla wielu mieszkańców to kierunek Gliwice i Katowice jest interesujący, a nie zapyziałe Opole. Komunikacja – w ramach Kolei Śląskich. Możliwości rozwoju w ramach prawdziwej aglomeracji miejskiej, a nie wiejskiej. W połączeniu z kończącymi się inwestycjami kolejowymi i planowanymi np. dotyczących dróg wodnych naprawdę dałoby temu miastu kopa. Częste i szybkie połączenia KŚ z Gliwicami skompensowałoby braki np. w zakresie wyższych uczelni i innych związanych np. z rozrywką.

      • JADWIGA niestety tak jest!! Jeśli nie wierzysz zapytaj jakiegoś kojejarza który pracuje w Kędzierzynie, gdzie jego dyrekcja jest, czy w Opolu, czy Tarnowskich Górach! Terytorialnie mieszkamy woj opolskim, więc jakie koleje Śląskie

  12. Szkoda że kolejna ekipa rządząca nie wie co jest najważniejsze by miasto się rozwijało a nie odwrotnie czyli jak jest… Może zacznę od tego; czemu ludzie stąd uciekają ? Brak perspektyw na przyszłość czyli miejsca godnego zarobkowania i mieszkań. Ile stoi pustej przestrzeni by je zaadoptować na cele mieszkaniowe… Tereny po byłym tartaku lub była jednostka wojskowa. A w Koźlu Porcie wzdłuż ulicy Pocztowej czy na przeciw basenów portowych ciekawe budownictwo niestety nieco zdewastowane. Przecież mogło by być całkiem ładnie gdyby pozbyć się stamtąd patologi i zrewitalizować wszystkie budynki które są ciekawe architektonicznie i zabytkowe. Rozwinąć sieć transportowo-drogowo-kolejowe, rozbudować miasto w tym tworząc nowe zakłady np. jak nowoczesna huta zatrudniająca 3000-5000 osób. Nowe osiedla wraz z infrastrukturą… Uruchomić drogę rzeczną – Odra… Są to olbrzymie koszta które po latach się zwrócą. I to może spowodować atrakcyjność tego miejsca.

Skomentuj

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj