Powiat przebuduje kolejny fragment ulicy Wojska Polskiego. Będą utrudnienia dla kierowców

2

Powiatowy Zarząd Dróg w Kędzierzynie-Koźlu rozstrzygnął przetarg na przebudowę kolejnego odcinka ulicy Wojska Polskiego. Prace na trasie od komendy powiatowej policji do wiaduktu kolejowego rozpoczną się w najbliższych tygodniach i będą oznaczały utrudnienia dla osób dojeżdżających do osiedla Azoty.

Powiat rozpoczął przebudowę ulicy Wojska Polskiego już w 2017 roku od prac na odcinku od wiaduktu kolejowego do wjazdu na osiedle Azoty. Rok później drogowcy pojawili się w Śródmieściu, remontując odcinek od skrzyżowania z aleją Lisa do skrzyżowania z aleją Jana Pawła II. Jak do tej pory inwestycja pochłonęła kwotę ponad 4 milionów złotych. Kolejnym odcinkiem będzie fragment drogi od skrzyżowania z aleją Lisa do wiaduktu kolejowego.

– W ramach prac wymieniona zostanie nawierzchnia drogi, planujemy też utworzenie odrębnej ścieżki rowerowej, która będzie oddzielona od drogi pasem zieleni – opowiada Arkadiusz Kryś, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Kędzierzynie-Koźlu.

Zainteresowanych realizacją inwestycji było sześć podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma Domax z Boronowa, która swoje prace wyceniła na kwotę 1 miliona i 443 tysięcy złotych. Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana w najbliższych dniach, wtedy też przedstawi on szczegółowy plan organizacji ruchu na czas robót. Prace mogą ruszyć z początkiem maja, a firma realizująca inwestycję będzie miała 75 dni na ich zakończenie.

Jak informuje dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Kędzierzynie-Koźlu, w trakcie prac droga ma być przejezdna, czasowo wprowadzany będzie ruch wahadłowy. Zwieńczeniem przebudowy ulicy Wojska Polskiego ma być remont wiaduktu nad torami kolejowymi.

– Ze względu na przedłużające się uzgodnienia z koleją, wiadukt zostanie wyremontowany w późniejszym terminie. W lipcu zamierzamy złożyć wniosek o dofinansowanie tej inwestycji – mówi Arkadiusz Kryś.

Władze powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego przymierzają się też do budowy odrębnej kładki dla rowerzystów nad torami wzorem tej poprowadzonej nad Kanałem Gliwickim. Realizacja tej inwestycji jest jednak uzależniona od pozyskania dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych.

2 KOMENTARZE

Skomentuj