Po wakacjach początek wielkiej inwestycji na kolei. Wreszcie ruszy remont torów do Opola

5
Linia kolejowa E30 na wysokości Kłodnicy.

Ta inwestycja ma przywrócić dawny status stacji Kędzierzyn-Koźle. We wrześniu rusza remont linii kolejowej E30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźle a Opolem.

Obecnie ze stacji Kędzierzyn-Koźle w podróż można wyruszyć głównie koleją regionalną. Każda dalsza wyprawa oznacza konieczność przesiadek. Czasem wielokrotnych. Nie zawsze tak było.

Marginalizacja ma miejsce odkąd pociągi dalekobieżne omijają Kędzierzyn-Koźle przez Strzelce Opolskie. Wszystko przez zły stan linii kolejowej E30 na odcinku do Opola, co wymusza niską prędkość pociągów.

To wreszcie ma się zmienić. Prawie rok temu kolej podpisała umowę z wykonawcą remontu. Jak powiedział Radiu Opole Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych, po etapie projektowym fizyczne prace związane z modernizacją linii rozpoczną się we wrześniu i będą prowadzone od strony Kędzierzyna-Koźla. Zapewnił także, że ruch pociągów zostanie utrzymany. Trzeba jednak przygotować się na zmiany w rozkładzie jazdy.

Inwestycja  Krajowego Programu Kolejowego warta 412 mln zł netto zapewni o połowę krótszy czas podróży na trasie Kędzierzyn-Koźle – Opole. Pociągi międzyregionalne będą mogły jechać o ok. 25 min krócej; podróż potrwa nie 50 min lecz ok. 25 min. Przebudowa obejmie ok. 44 km linii, z tego blisko 38 km linii Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice i 6 km pomiędzy Opolem Groszowicami a Opolem Zachodnim.

5 KOMENTARZE

  1. obecnie podróż trwa nie ” pięćdziesiąt minut” tylko całą godzinę. w 50 minut trasę do Opola pokonuje tylko TLK

Skomentuj