Pasażerowie skarżą się na brak tablic informacyjnych na peronach. Zniknęły ponad dwa lata temu

7

Problem na kędzierzyńskim dworcu kolejowym. Ponad dwa lata temu w trakcie remontu z peronów zniknęły tablice informujące o odjazdach pociągów. Urządzenia do dziś nie wróciły, co stanowi duży problem dla pasażerów.

W tej sprawie czytelnicy kilkukrotnie interweniowali w naszej redakcji. – Problem jest szczególnie uciążliwy jesienią i zimą. Bywa tak, że przez opóźnienie pociągu ludzie marzną na peronach przez kilkadziesiąt minut – napisała Beata.

Kilkanaście dni temu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na świadczenie usługi wygłaszania komunikatów megafonowych oraz obsługi dynamicznego systemu informacji pasażerskiej na kilkudziesięciu dworcach i przystankach kolejowych w całym kraju. Na liście nie znalazła się jednak stacja w Kędzierzynie-Koźlu.

Jak tłumaczą przedstawiciele kolei, inwestycje zostaną przeprowadzone wyłącznie na dworcach i przystankach, na których zakończono prace modernizacyjne. W Kędzierzynie-Koźlu sprawa jest skomplikowana. Remont dworca zakończono w grudniu 2016 roku, ale prace nie obejmowały peronów i przejścia pod torami.

– Ponieważ stacja Kędzierzyn Koźle będzie przebudowywana w 2020 roku, zabudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej zostanie wykonana po zakończeniu wszystkich prac na stacji – informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Do czasu przeprowadzenia prac związanych z modernizacją linii kolejowej E30 pasażerowie będą mogli korzystać jedynie z tablic informacyjnych znajdujących się w holu i poczekalni dworca.

W trakcie remontu dworca tablice zdemontowano.

7 KOMENTARZE

  1. To jest śmieszne, dla chcącego nic trudnego. Ludziom nie potrzeba drogich tablic, PKP nie musi stawiać tych, które zaplanowali na remont; mogliby przywiesić gdzieś jakieś tablice zastępcze, ot, wydrukowane karty przywieszone na ścianach przy schodach, aby nie trzeba było z peronu wracać się do budynku. Ale nie. Bo po co chcieć, po co ułatwić, jak można nic nie robić.

  2. Perony i przejście teoretycznie zostały wyremontowane, ale to co tam zrobiono woła o pomstę do nieba – same perony nie zmieniły się prawie w ogóle, natomiast przejście było remontowane przez najgorszą, kompletnie niewykwalifikowaną tanią siłę roboczą, czego efekty teraz widać. PKP zasłania się, że nie może teraz zamontować pragotronów bo ma w planach inwestycje. Dlaczego zatem gdy ukończono ten niby remont przejścia i peronów nie zamontowano choćby tych starych wyświetlaczy? Wątpię, by wtedy już ich plany remontowane były tak skrystalizowane. Należy sprawę licznie zgłaszać czy to mediów, czy to wprost do tych spółek, czy też do lokalnych władz.

  3. Tiiiiaa. A po co KURDE jakieś tam głupie tablice informacyjne – na pierona’ch !! 😉

    Ludzkość i tak nie potrafi czytać. A już ze zrozumieniem, to dla ludzkości czarna magia😉

Skomentuj