Ostrzegają kierowców, że zbliża się pieszy. Dwa kolejne inteligentne przejścia w Kędzierzynie-Koźlu

16

Przy dwóch miejskich podstawówkach zrobiło się znacznie bezpieczniej. W sąsiedztwie  PSP nr 19 i PSP nr 10 powstały inteligentne przejścia dla pieszych. Dzięki nim uczniowie przechodzący przez „zebrę” są teraz jeszcze lepiej widoczni dla kierowców.

Nowoczesne rozwiązania pojawiły się przy skrzyżowaniu alei Jana Pawła II z ulicą Mieszka I oraz przy ulicy Szkolnej na wysokości schronu przeciwlotniczego. W pierwszym przypadku ustawiona została lampa doświetlająca „zebrę”. Obok niej zamontowano także pionowe sygnalizatory informujące o przechodzących pieszych. Z kolei na Blachowni pasy zostały wymalowane specjalną farbą, a ich boczne krawędzie otoczone odblaskami. Tzw. „kocie oczka” reagują na ruch dzięki zamontowanym czujnikom.

Na stworzenie dwóch kolejnych inteligentnych przejść dla pieszych gmina pozyskała dofinansowanie. Miasto otrzymało maksymalną dotację – 100 tysięcy złotych – z rządowego programu „Razem bezpieczniej” im. Władysława Stasiaka na lata 2018-2020. Projekt zakładał również przeprowadzenie specjalnych pogadanek dla dzieci z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zajęcia dla najmłodszych poprowadzili strażnicy miejscy oraz policjanci. Uczniowie otrzymali również odblaskowe gadżety, dzięki którym są jeszcze bardziej widoczne na drodze.

 

16 KOMENTARZE

  1. te wasze „intelygentne przejścia” tak walą światłem po oczach, że wieczorem – szczególnie w deszczu – trzeba mocno się wysilać żeby poprzez to oślepienie dojrzeć czy jakiś pieszy nie czai się na chodniku albo nie idzie już po pasach…

  2. Kompletna głupota, bierzcie przykład z polskiego Jaworzna a jeszcze lepiej z Holandii lub Danii.
    Tam od dawna przejścia dla pieszych są podwyższone (dremple) i każdy samochód czy chce czy nie chce – MUSI zwolnić przed przejściem do odpowiednio niższej szybkości, aby nie rozwalić sobie zawieszenia.
    Czy tak ciężko kopiować dobre i sprawdzone rozwiązania, istniejące na świecie od wielu lat ?
    Po co wiecznie wymyślać „koło” od początku ?

    • Takie rozwiązanie uważam za niezbyt odpowiednie. Jeśli miałyby być same takie przejścia, to zwalnianie czy trzeba czy nie doprowadzi do pogorszenia jakości powietrza przez ciągłe hamowanie i przyspieszanie. Dobre oświetlenie, oznakowanie, i powierzchnia skracająca drogę hamowania to według mnie dobre rozwiązania. Uważny kierowca, stosujący się do przepisów jak będzie miał szansę zauważyć pieszego zatrzyma się. Wariata nawet ściana nie powstrzyma niestety.

  3. Mam zastrzeżenia do migajacej lampy na Piastach.
    Przejście miało być doświetlone niestety blyskajaca lampa oślepia kierowców zupełnie jak lampa błyskowa.
    Teraz żeby dojrzeć pieszego trzeba naprawdę wytężać wzrok a nie taki był chyba zamiar.

  4. Inna kwestia że ta obok szkoły na Piastach często świeci po oczach kiedy pieszego żadnego w okolicy nie ma. Pewnie jakiś czujnik jest źle ustawiony i reaguje na inne rzeczy niż zbliżający się pieszy

  5. Jeżeli to ma być „inteligentne” przejście, to koło szkoły na Piastach, niech sterownik dostosowuje siłę światła tej cholernej lampy do warunków zewnętrznych i zmniejsza jej jasność po zmroku, bo oślepia. Poza tym koło Lidla od strony miasta koniecznie powinno zniknąć drzewo, które zasłania osoby zbliżające się do pasów .

  6. Ostrzegają kierowców że zbliża się pieszy. Ten pieszy w Polandzie, to jak święta krowa indyjska. Krowa se idzie i już. Krowa idzie i nie myśli. Bo to krowa. Czego można wymagać od krowy? I wszyscy uważajcie, bo idzie krowa. A jak jeszcze na domiar złego nie dojona, to kierowca ma już całkiem przechlapane, wtedy krowa jest zła a nawet wściekła, a sygnalizator nie rozpozna krowę dojoną, od nie dojonej.

  7. Bezpieczne przejście jak najbardziej potrzebne ale faktycznie pomarańczowe pulsujące światła walą po oczach, i włączają się nawet jak w pobliżu przejścia nie ma nikogo. Władza się przejściem pochwaliła a że od kilku dni już jedna lampa (po stronie szkoły) nie świeci i niedoswietla przejscia to nikogo nie interesuje. Swoją drogą to długo się nie naświeciła.

    • Wczoraj 22.01.2020 – nawet nie chciały już działać jak pieszy zbliżał się i był nawet na pasach . A jak deszcz pada to działają swoim życiem tzn: pomigam sobie dla jaj aby za chwilę przestać migać, nawet jak nikogo nie ma zbliżającego się do przejścia. Założenie bezpiecznego przejścia na dzień dzisiejszy 23.01.2020 mija się mocno z założonym celem.

Skomentuj