Ostatnie przygotowania do transportu lokomotywy. Potrzebne będą dwa dźwigi

19

Już wkrótce odbędzie się imponująca operacja logistyczna, wymagająca zegarmistrzowskiej precyzji. Wyremontowana w firmie Bud-Kor lokomotywa Ty2 ul. Mostową, Wojska Polskiego, al. Jana Pawła II i ul. Traugutta zostanie przewieziona na skwer Kolejarzy przy dworcu PKP.

Ważący ponad sto ton zestaw (parowóz plus tender) na fragmencie torowiska ustawią dwa dźwigi, 60- i 50-tonowy. Trwają ustalenia, jak sprawnie i bezpiecznie zorganizować całą operację.

Zabytkowa lokomotywa Ty2 będzie pomnikiem upamiętniającym kędzierzyńskich kolejarzy i ciekawą atrakcją Śródmieścia.

19 KOMENTARZE

  1. No i proszę 14-tu „Wspaniałych” i dwie „Księżniczki”, spotkanie mądrych głów. Myślą jakby w tym miejscu miał powstać City Tower 150 metrowy ze stacją metra. Jakie głowy takie „Miasto Możliwości” ;-) :-). To strach przed własną Szefową „S.N. takich paraliżuje. Po postawieniu tej lokomotywy będziemy mieszkać w cudownym mieście, gdzie wszystkim będzie się żyło cudownie z perspektywą możliwości. Ta lokomotywa pociągnie wszystkie problemy tego miasta do przodu. To lokomotywa nadzwyczajna.

  2. Władza (Pan Artur Maruszczak) wskazuje palcem: tu ma być lokomotywa, tam jest przepompownia; postawcie na cokole, żeby ją było widać zza przepompowni; tam wjedziecie dźwigiem po ścieżce, ogłosimy przetarg to się ją wyremontuje ewentualnie; tutaj jest skarpa, ona należy do PKP, więc jej nie uszkodzić. proszę; Pani Prezydent będzie przecinać wstęgę w tym miejscu, za przepompownią, chyba że zrobimy ujęcie jak wchodzi do tej przepompowni, w końcu w zestawieniu z nowym pomnikiem będzie tworzyć piękną całość i ciekawą atrakcję Śródmieścia; zieleń nasadzimy kiedy razem z Panią Prezydent opracujemy wytyczne dla Miejskiego Ogrodnika. PRL-bis!

  3. Ekstra, że w tym miejscu coś na trwale pozostanie. Nic tam do tej pory nie było, taki pusty kącik.
    Logistyka to dopiero będzie ciekawą atrakcją.

    • „Logistyka to dopiero będzie ciekawą atrakcją.” to psychiatria i silne leki , powinny być atrakcją dla ciebie………. i dziwisz się że uważają cię za głupka.

  4. – Powiedz mi, po co jest ten Miś?
    – Właśnie, po co?
    – Otóż to. Nikt nie wie po co i nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten Miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa To jest Miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie – mówimy – to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest Miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije do jesieni na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?
    – Protokół zniszczenia.
    – Zapamiętaj: Prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach!

  5. Mój Tato był maszynistą, pracował w Parowozowni Kędzierzyn od końca lat 40-tych do emerytury w 1979r. Kochał swoją pracę,nie pamiętam, ile świąt spędziliśmy bez niego, dla mojego Taty praca na kolei była najważniejsza. Cieszę się z tego, że utrwala się pamięć o kolejarzach w naszym mieści. Dziękuję za ten parowóz, takim kierował mój Tata.

  6. Obserwator……ty jesteś dzieciak ! Nie takie ciężary w okolicznych zakładach montowano !!! ale nieletni hejterek mówi –> Wiem jedno….. ha, ha,ha

  7. Inicjatywa zachowania tego parowozu i wyeksponowania go na widok publiczny godna pochwały jednak tutaj te pochwały się kończą gdyż cała reszta to zwyczajny cyrk. Jeśli ten parowóz a dokładnie Ty2-2118 będzie tam stał w takim stanie jak jest na zaprezentowanym zdjęciu to dla wielu ludzi znających temat będzie to zwyczajne pośmiewisko. Lokomotywę pozbawiono wielu charakterystycznych dla niej elementów a lista ich jest tak długa, że niezbyt nadaje się na komentarz. Natomiast to, co uczyniono ze zbieralnikiem pary na kotle to już totalny odlot. Ktoś pijany to robił?? Dlaczego temat muzealnictwa kolejowego jest w tym kraju tak totalnie marginalizowany, wręcz olewany. Jeśli ta lokomotywa jest wpisana do rejestru zabytków to dlaczego procedura renowacji nie odbywa się na takich samych zasadach jak każdego innego zabytku? Renowacją zajmują się ludzie nie mający bladego pojęcia o parowozach. Gdyby ktoś coś takiego zrobił z zabytkowym pałacykiem czy kościołem to pewnie miałby już sprawę w sądzie. A tutaj. Można odstawić cyrk i pozować do obiektywów lokalnych pismaków. Wybory wkrótce a przecież gawiedź i tak pojęcia o parowozach nie ma.

  8. Ponad 100 ton w tym miejscu na stałe? Czy ktoś pomyślał jaki to będzie miało wpływ na stan podłoża? Dam głowę za to, że ucierpi na tym i pobliski nasyp kolejowy, i cała infrastruktura podziemna (instalacje wodne, kanalizacyjne, elektryczne i…) wszystko co w radosnej twórczości „demoludowej” Rzeczpospolitej zostało tam wkopane, wykopane… Itd! I nie udokumentowane – no bo po co?! A najbliższej wiosny miejska, gołębia zaraza „ozdobi” to ptasimi odchodami. Ale będzie ładnie! Już to widzę…

Skomentuj