Od poniedziałku zmiany w komunikacji miejskiej. Wracają kursy szkolne, autobusy zabiorą więcej pasażerów

2

Wprowadzana stopniowo odmrażanie gospodarki i życia społecznego od poniedziałku będzie też odczuwalne w przewozach pasażerskich. W Kędzierzynie-Koźlu po siedmiu miesiącach przerwy do rozkładów jazdy komunikacji miejskiej powrócą kursy szkolne.

Miejski Zakład Komunikacyjny w Kędzierzynie-Koźlu podobnie jak inni przewoźnicy publiczni szczególnie dotkliwie ucierpiał przez pandemię koronawirusa. Zamknięcie szkół i przejście dużej części zakładów na system pracy zdalnej oznaczał duży spadek pasażerów, a co za tym idzie wpływów do kasy miejskiego przewoźnika. Do tego obostrzenia wprowadzone przez rząd skutkowały zmniejszeniem liczby pasażerów, którzy mogli podróżować autobusami.

Od połowy października ubiegłego roku autobusy jeździły według zmienionego rozkładu jazdy, z którego zniknęły m.in. kursy dedykowane uczniom dojeżdżającym do szkół. W porannych i popołudniowych godzinach szczytu najbardziej oblegane kursy obsługiwane były przez dwa, a nawet trzy autobusy.

Teraz stopniowe odmrażanie gospodarki obejmie również komunikację publiczną. W związku z powrotem uczniów do szkół, od poniedziałku, 17 maja ponownie obowiązywał będzie regularny rozkład jazdy z uwzględnieniem kursów szkolnych, ale to nie jedyne zmiany.

Od 15 maja 2021 roku ulega zmianie rozkład jazdy linii nr 3. Linia nr 6 pozostaje zawieszona.

Przypominamy o obowiązku zakrywania nosa i ust w autobusach komunikacji miejskiej. Nadal obowiązuje zmniejszony limit jednocześnie podróżujących pasażerów w autobusach komunikacji miejskiej jednak od 15 maja 2021 roku limit ten zostaje powiększony do 50 % ogólnie dostępnych miejsc.

Liczba miejsc w poszczególnych typach autobusów dostępna od 15 maja 2021 roku:

  • SOR – 32 miejsc;
  • MAN – 50 miejsc;
  • Solaris U-10 – 38 miejsc;
  • Solaris U-12, Volvo – 50 miejsc;
  • Mercedes (przegubowy) – 71 miejsc;
  • Ikarus 280 (przegubowy) – 73 miejsca.

2 KOMENTARZE

  1. Kto te brednie pisał? Cytat {….Miejski Zakład Komunikacyjny w Kędzierzynie-Koźlu podobnie jak inni przewoźnicy publiczni szczególnie dotkliwie ucierpiał przez pandemię koronawirusa. Zamknięcie szkół i przejście dużej części zakładów na system pracy zdalnej oznaczał duży spadek pasażerów, a co za tym idzie wpływów do kasy miejskiego przewoźnika. ….}. To że szkoły i urzędy zrobiły sobie pracę zdalną – przez rozporządzenia to nie znaczy że nie było i nie ma pasażerów bo to kłamstwo. Autobusy kursowały przepełnione nie zgodnie z rozporządzeniem – nie było ustawowej ilości osób na pojeździe. A zakłady pracy pracowały i pracują normalnie tyle że ludzie mieli utrudniony dojazd przez zła organizację w MZK a covid by ł i jest tylko przykrywką. Jak dla p. Nowosielskiej która spoczęła na laurach i zamiast być prawdziwą gospodynią to wspiera Trzaskowskiego albo bryluje w lokalnej prasie.

Skomentuj