Nowa droga ma połączyć Azoty przez Blachownię z obwodnicą północną. Podpisano list intencyjny

13

Z inicjatywy Grupy Azoty ZAK S.A., 20 grudnia 2019 r. podpisano list intencyjny w sprawie budowy ciągu komunikacyjnego, łączącego obwodnicę północną Kędzierzyna-Koźla z obszarami przemysłowo-usługowymi zlokalizowanymi na osiedlach: Azoty, Blachownia, Sławięcice i Przyjaźni. Wspólne działania w zakresie realizacji projektu zadeklarowały władze kędzierzyńskich zakładów oraz: Gminy Kędzierzyn-Koźle, Kędzierzyńsko-Kozielskiego Parku Przemysłowego, powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego i firmy JPM HOLDING.

Planowane przedsięwzięcie to ciąg drogowy, który będzie łączyć obwodnicę północną z ul. Ludwika Waryńskiego poprzez łącznik z ul. Energetyków oraz ulice: Szkolną, Spacerową, Naftową i Dąbrowa Leśna. Korzyści z realizacji projektu odczują mieszkańcy gminy i powiatu, lokalne podmioty gospodarcze, a także inwestorzy lokujący swoje działalności na terenach Pola Południowego.

– Jako firma odpowiedzialna społecznie mamy obowiązek wspierania mieszkańców powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego, co czynimy poprzez zapewnianie miejsc pracy i podstaw rozwoju gospodarczego regionu. Naszą misją jest również stały monitoring produkcji i minimalizowanie oddziaływania zakładów na środowisko. Uzupełnienie obecnego systemu komunikacyjnego o nowy odcinek pozwoli wyprowadzić ruch przemysłowy poza miejskie osiedla, dzięki czemu znacząco zmniejszy się uciążliwość związana z transportem surowców przemysłowych na terenach mieszkalnych oraz wzrośnie poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego – mówi Sławomir Lipkowski, prezes zarządu Grupy Azoty ZAK S.A.

Budowa nowego ciągu, łączącego ważne punkty na mapie Kędzierzyna-Koźla, przełoży się również na zwiększenie jego atrakcyjności inwestycyjnej.

– Funkcjonowanie dużych przedsiębiorstw, takich jak Grupa Azoty ZAK S.A., wymaga optymalnego systemu logistycznego i odpowiedniej infrastruktury. Liczymy, że nasze działania przyczynią się do poprawy przepustowości dróg na terenie powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego, a co za tym idzie – efektywności logistycznej lokalnych przedsiębiorców – podkreśla Artur Kamiński, wiceprezes zarządu odpowiedzialny za logistykę w Grupie Azoty ZAK S.A.

Sygnatariusze listu intencyjnego zobowiązali się do wsparcia procesu opracowywania dokumentacji projektowej i uzyskania wymaganych pozwoleń na budowę. Będą odpowiedzialni również za pozyskanie środków zewnętrznych na realizację inwestycji.

13 KOMENTARZE

  1. Nie wierzę w realizację projektu. Wprawdzie w tym roku powstała droga prywatna z os. Piastów przez las do budowanej tłoczni gazu nad Kan. Gliwickim, ale ta nowa przebiegałaby przez bardzo atrakcyjnie przyrodniczo tereny leśne i wynosiłaby przeszło 10 km. Do tego nowy most na Kan. Kędzierzyńskim i przejazd przez tory kolejowe w okolicach Blachowni. Jaki byłby status drogi. Czy byłaby prywatną (dla Grupy Azoty i innych firm) czy jednak publiczną. Jeśli to drugie, to las byłby obstawiony samochodami przez grzybiarzy. Czy Lasy Państwowe, które mają w zadaniach spełnianie roli służebnej, wyrażą zgodę?
    Dla osiedli mieszkaniowych miasta byłby najwspanialszy prezent od wielu, wielu lat.

  2. Pomysł z kampanii wyborczej, kandydata na senatora Pana Bogdana Tomaszka z PIS-u będzie realizowany mimo tego, że nie wszedł do Senatu. A co na to Pan Senator Godyła?

  3. Artur na zdjęciu dobrze wychodzisz . Masz dobrą minę z Nowosielska i Tudajową. Zobaczymy jak długo. Natomiast zdjęcie bez Porowskiej to błąd i pewno podpadniesz. Pilnuj się bo możesz zmienić pracę. Szkoda, że nie powiedziałeś, że ta droga to pomysł Bogdana Tomaszka.
    A fe nieładnie ubierać się w czyjeś piórka. Wstyd i tyle panie prezesie.

  4. Brawo,trzymam kciuki aby ta droga powstała jeszcze przed obwodnicą i łącznikiem.spiecie wszystkich firm jedną drogą jest najlepszym co mogło by się wydarzyć w K-K od 75 roku a przy okazji kiedy włodarze zaczną myśleć o prawoskrętnych na naszym zajebistym ,wiecznie zakorkowanym rondzie?

  5. Las zatrzymuje zanieczyszczone powietrze i przy inwersji i zmianie kierunku wiatru mamy je z powrotem. A gdy nie ma lasu to wiatr swobodnie je rozwiewa po większym obszarze i mieszkańcy okolic zakładów mniej są truci.
    Paradoks? Niemcy stworzyli zalesione strefy ochronne a my je zabudowujemy. Osiedla NDM, Piasty, rozbudowa osiedli Blachownia i Azoty.
    Tak, że wycięcie lasu będzie w tej sytuacji z pożytkiem dla mieszkańców.
    😉

    • A kto każe się komuś budować w blachowni ,na piastach czy w centrum?wiadomo że 90 proc.wiatrow u nas wieje z zachodu i południowego zachodu czyli do wyłączenia koksowni i petrochemi sytuacja z truciem się nie zmieni ale może ulżyć jeśli tiry będą omijać miasto.zapraszam chętnych do Kłodnicy gdzie w latach siedemdziesiątych było planowane centrum K-K działek jest mnóstwo a pól do odrolnienia jeszcze więcej nie mówiąc że to środek miasta i potrzeba tylko rozbudować most na cztery pasy aby usprawnić ruch na Wyspiańskiego

      • W mieście w którym zwęża się wszystkie drogi ty chcesz czterech pasów ???
        Wszystkie te inwestycje drogowe miały na celu spowolnić ruch i tak się tez stało.
        Teraz co nie którzy kombinują jak z tego bajzlu wyjść. Myślę ze Lasy Państwowe nie zgodzą się na taką inwestycję. Tiry z ZAK na tory i tyle w temacie.

  6. Pomysł z kampanii wyborczej, kandydata na senatora Pana Bogdana Tomaszka z PIS-u będzie realizowany mimo tego, że nie wszedł do Senatu. A co na to Pan Senator Godyła?

    O tym człowieku dowiedziałem się przed wyborami…. teraz jak makiem zasiał ….

  7. A może by tak jakaś poglądowa mapka? Bo brakuje mi, niestety, wyobraźni jak tu połączyć obwodnicę północna (czyli tą, której jeszcze nie ma?!) w taki ciąg komunikacyjny… Mimo, że znam potencjalne wersje przebiegu tej obwodnicy.

Skomentuj