Nieprzeciętnymi pasjami dzielą się z niepełnosprawnymi. Wyjątkowy projekt II LO

1

Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika realizują niezwykły projekt „Nieprzeciętni”, który nie tylko ukazuje ich pasje, ale również integruje z osobami niepełnosprawnymi. Podsumowaniem projektu będzie koncert, podczas którego podziela się swoimi nietypowymi zainteresowaniami. 

Poezja, taniec, śpiew, projektowanie ubrań, fotografia, badminton, karate to tylko kilka dziedzin, którymi pasjonują się uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Kędzierzynie-Koźlu. Ze względu na ich zainteresowania nauczyciele ogólniaka postanowili wesprzeć swoich uczniów i motywować ich do dalszego rozwoju. W zeszłym roku szkolnym w ramach projektu „Nieprzeciętni” w formie filmów przedstawiono sylwetki uczniów, którzy cały swój wolny czas i serce oddają swoim pasją. 

Z inicjatywy dyrektor szkoły Katarzyny Arciszewskiej- Stępień projekt rozszerzono o współpracę z Zespołem Szkół Specjalnych im. J. Brzechwy. Uczniowie II LO prowadzili warsztaty: wokalne – Zuzanna Bar, teatralne – Pola Bojda i Jagoda Muszyńska, rysunkowe – Marek Zwarycz, taneczne – Wiktoria Kuczyńska, karate – Jakub Mytych, oraz badmintonowe – Julia Bolibrzuch.

Założeniem projektu „Nieprzeciętni” było przedstawianie uczniów o niezwykłych, jak na szkolne warunki zainteresowaniach. Widać, że młodzi ludzie mają prawdziwe pasje i z radością się nimi dzielą. Projekt działa na serca i emocje wszystkich uczestników. Potwierdzają to również panie koordynatorki z Zespołu Szkół Specjalnych: pani Ewa Sak-Kołodziej i Katarzyna Wilk. Projekt pokazuje, że nasza młodzież to niezwykli, ciekawi ludzie, mający swoje zainteresowania i dobroć w sercu. Nie jest tak, że „dzisiejsza młodzież” jest zła, to nieprawda i oni to udowadniają – mówi Kinga Dębska, koordynatorka projektu.

Projekt zakończy się w styczniu wspólnym koncertem, dzięki któremu uczniowie będą mogli zaprezentować swoje zainteresowania nauczycielom, rodzicom i całej społeczności uczniowskiej.

 

1 KOMENTARZ

Skomentuj