Na terenie Grupy Azoty ZAK powstanie pierwszy na Opolszczyźnie terminal intermodalny

7

W środę, 19 maja 2021 r. przedstawiciele Grupy Azoty Zakładów Azotowych Kędzierzyn S.A. i Ost-West Logistic Poland podpisali list intencyjny w sprawie współpracy na rzecz stworzenia terminala intermodalnego na terenie kędzierzyńskich zakładów azotowych. Będzie to pierwszy tego typu obiekt w województwie opolskim.

Intencją sygnatariuszy listu jest rozwój oferty logistycznej w duchu zrównoważonego rozwoju, poprzez zwiększenie udziału transportu kolejowego w realizowanych procesach.

– Wykorzystanie transportu intermodalnego wpisuje się w globalny trend rozwoju nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Budowa terminala pozwoli nam na poszerzenie zakresu transportowanych towarów, co przełoży się na optymalizację kosztów tych operacji – mówi Artur Kamiński, prezes zarządu Grupy Azoty ZAK.  

Nowy terminal zapewni Grupie Azoty ZAK kompleksową obsługę ładunków kontenerowych, zarówno na potrzeby własne, jak i podmiotów zewnętrznych zlokalizowanych na terenie województw: opolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, jak również na terenie przygranicznym Republiki Czeskiej.

– Nasza firma jest zainteresowana korzystaniem w przyszłości z infrastruktury i usług terminala – deklaruje Piotr Rybotycki, dyrektor operacyjny, sygnatariusz listu ze strony Ost-West Logistic Poland.

Zawarta między podmiotami współpraca zakłada wymianę wiedzy i doświadczeń oraz przygotowanie projektów w zakresie infrastruktury i logistyki, związanych z obsługą jednostek ładunkowych wykorzystywanych w transporcie intermodalnym. Ponadto wspólnie podejmowane będą prace na rzecz zmaksymalizowania udziału transportu niskoemisyjnego w realizowanych procesach.

Szczegółowe zasady współpracy podejmowanej na podstawie listu intencyjnego zostaną uregulowane w odrębnej umowie.

Źródło: Grupa Azoty ZAK S.A.

7 KOMENTARZE

  1. Ostatnimi czasy stało się modne słowo ekologia /ekologiczny. Ani ZAK czy ZCH Blachownia nie są ekologiczne.
    Transport o którym powyżej mowa czyli kolejowy też do nich nie na leży. Znowu jakaś ściema. Po wymienionych zakładach poruszają się lokomotywy spalinowe i chyba tu nic nie muszę dodawać. Na liniach PKP PLK owszem jest głównie trakcja elektryczna lecz prąd pochodzi z elektrowni konwencjonalnych -tzw. węglowych. Do tego transportu jeszcze dochodzą pojazdy samochodowe. A one na wodę nie jeżdżą. Najtańszym i najbardziej ekonomicznym jest transport rzeczny ale … Było tyle spotkań na temat rzeki Odry… Do tego port czeka na dokończenie…. Także znowu popieprzyli coś tam podpisali i tyle . Nic nie będzie. Po prostu musi być ciągle coś o ZAK.

    • Pan Senator Godyla zapostulował postawienie kilku nowych stacji pomiarowych. Ale nasze władze na to nie zareagowały. Woda w usta i cisza jak makiem zasiał.

  2. Dobry ruch. Będąc właścicielem portu i szeroko pojętej infrastruktury kolejowej oraz własnego taboru szynowego naturalnym staje się fakt rozwoju logistyki w oparciu o rozwiązania intermodalne. Szkoda tylko Auto-Zak, które było by naturalnym dopełnieniem wizjonerskiego na nasze czasy łańcucha dostaw, który to na zachodzie Europy rozwijany jest od 50 lat. Ciekawe co wymyślą orły z ZAK gdy zamiast przestarzałych magazynów dot logistyki sięgną po dzieła Marksa i Engelsa lub o zgrozo kaprala z Austrii…

Skomentuj