Miasto wybuduje nową ścieżkę rowerową. Połączy Koźle z popularnym traktem na byłej linii kolejowej

21

Urząd miasta przymierza się do budowy nowej ścieżki rowerowej, która połączy Koźle z popularną wśród cyklistów trasą przebiegającą po byłej linii kolejowej do Baborowa.

Ścieżka rowerowa przebiegająca po terenach trzech gmin wiejskich naszego powiatu, choć formalnie nie jest jeszcze ukończona, to już teraz cieszy się bardzo dużą popularnością wśród amatorów aktywnego wypoczynku. W wakacje korzystali z niej zarówno rowerzyści, jak i rolkarze, biegacze i spacerowicze.

Wraz z budową ścieżki o długości blisko 16 kilometrów pojawił się pomysł, aby gmina Kędzierzyn-Koźle wybudowała odcinek pozwalający rowerzystom na komfortowe i bezpieczne dotarcie z Koźla na rogatki miasta, gdzie ścieżka ma swój początek.

– Chcemy poprowadzić tę ścieżkę aż na kozielskie planty. Rozpoczęliśmy już przymiarki do tej inwestycji, ale część ścieżki przebiega przez teren należący do PKP, więc będziemy potrzebować więcej czasu. Myślę, że realnym terminem budowy naszej ścieżki jest druga połowa przyszłego roku – mówi prezydent Sabina Nowosielska.

Trasa ma poprowadzić z kozielskiego parku drogą wzdłuż ogródków działkowych w okolice ulicy Chrobrego, gdzie połączy się z chodnikiem prowadzącym aż do nowej ścieżki. Podczas ostatniej konferencji władz miasta wiceprezydent Artur Maruszczak deklarował, że w przyszłości może powstać też kolejna odnoga trasy, która będzie przedłużeniem ścieżki na byłej linii kolejowej aż w okolice dworca Kędzierzyn-Koźle Zachodnie.

21 KOMENTARZE

    • A może zagospodarować trasę kolejową KK-Strzelce Op. nie byłoby piękniejszej trasy w woj.Opolskim, gdyby złożyły się okoliczne gminy w co wątpię. Za środki UE zaprojektowano i oznakowano trasy w okolicy ale po niewielu latach np. w G. Leśnica np. w Parku Krajobrazowym obok Czarnocina tablice na przegnitych słupkach leżą na gruncie, ale dobrze widoczny jest właściciel UMiG Leśnica.Obok wielkiego krzyża który zafundował i czym chwali się burmistrz Leśnicy/ nad Zalesiem/ nieczytelne tablice kierunkowe na czereśni /ok. 50m obok/. Oznakowanie tras kierunkowych np. W m. Raszowa całkowicie nieczytelne/G.Zdzieszowice i tak jest wszędzie, to samo w okolicy Gogolina aż do samego Kamienia Śl. Za co urzędnicy tam biorą kasę? A może powinni zwrócić unijne dofinansowanie?

  1. a w którym to miejscu PKP ma ten teren, że pojawił się problem? Z parku zrobić ścieżkę i po sprawie. A u Wczaska punkt na doładowanie siły.

  2. „część ścieżki przebiega przez teren należący do PKP, więc będziemy potrzebować więcej czasu. ”

    obawiam się, że zabraknie 500mm i cała inwestycja utknie na lata. Ciekawe kto tym razem doniesie i kto zyska ciepłą posadkę?

  3. Jeśli ścieżka ma przebiegać przez teren należący do PKP, to się raczej nie przymierzajcie do jej budowy. Bo wyjdziecie na tym jak inwestor w porcie.

  4. Bardzo dobry pomysł. Proszę jeszcze redakcję o sprawdzenie czy planowana ścieżka z Koźla do Krapkowic to prawda czy raczej nic z tego nie będzie.

  5. No i jak zwykle – trzy gminy potrafiły już prawie wybudować scieżkę , a władze KK zaczynają dopiero myśleć co z tym zrobić na naszym terenie .

    • Tak, szczególnie Polska Cerekiew, gdzie na początku ścieżki kilkaset metrów tłuczniem wysypane. Po za tym piszesz bo widziałeś czy tylko przeczytałeś?

  6. Co do ścieżki rowerowej to czy jest jakiś plan połączonia Kędzierzyna z Koźlem ilu rowerzystów i nie tylko porusza się popularnym „wałem” usypanym tłuczniem, ścieżka rowerowa Z kędzierzyna w stronę Koźla kończy się na rondzie Milenyjnym, dalej to już „LIPA”

  7. Jeśli jest to droga dla rowerów, a tak mówią znaki, to spacerowicze, biegacze, rolkarze, deskorolkarze, ludzie na hulajnogach zwykłych i elektrycznych itp nie mogą na niej przebywać.

  8. „Polak mądr po szkodzie” a Kędzierzyński folwark jak zwykle po fakcie… Będziemy mięli za to na otarcie łez piękny ogród w cieniu fabryk. Ciekawe czy pamiętano o budowie tężni w tym jakże czystym biologicznie miejscu.

  9. Nie lepiej zbudować drogę dla pojazdów 3,5 t i powyżej oraz obok ścieżkę dla pieszych i rowerów na odcinku po byłym torze kolejowym między ulicami Chrobrego i Kochanowskiego ? Mogłoby to odciążyć część Koźla od
    transportu kołowego w kierunku Rogów i Stoczni. Apropos Plantów Kozielskich tylko się doczepić można o dwie kwestie, a mianowicie : za mało ławek i niepotrzebnie są zamontowane podwójnie.

  10. Hola hola przecież władze K-K wiedziały już od kliku lat, że taka ścieżka powstanie i co spali do tej pory a teraz, gdy mieszkańcy Koźla zaczynają masowo z niej korzystać to dopiero zastanawiają się w jaki sposób podczepić się do tego projektu, – o 2-3 lat za próżno.

Skomentuj