MATOŁKI: Szeryf w ciężarówce zablokował obwodnicę Kędzierzyna-Koźla. WIDEO

6

Pewnie myślał, że zbawia świat. Kierowca ciężarówki zablokował lewy pas na obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, zapewne próbując w ten sposób zatrzymać w jego mniemaniu cwaniaków omijających korek. Nie słyszał o jeździe na suwak? Po kilkukrotnym zamknięciu wiaduktu w Śródmieściu kierowcy z Kędzierzyna-Koźla dobrze ją opanowali, dzięki czemu na obwodnicy ruch odbywa się w miarę sprawnie. Cóż z tego, skoro znajdzie się czarna owca, która próbuje wprowadzać swoje porządki, dezintegrując cały rytm poruszających się samochodów. W dodatku głucha na klaksony. W końcu, kto dużemu zabroni…

Wideo: Adam

6 KOMENTARZE

  1. I ja się pytam: kto i po co zasłania numery rejestracyjne? Sam numer rejestracyjny (bez dostępu do bazy danych instytucji państwowych) nie pozwala na identyfikacje/ujawnienie danych chronionych kierowcy, a tym samym nie narusza prawa. Natomiast ja osobiście dodatkowo podałbym do ogólnej wiadomości równierz nazwę firmy spedycyjnej dla której gość jeździ – jego kierownik zaraz by mu wyjaśnił dlaczego nie powinien tak jeździć :) Takie video nic nie znaczy jeśli facet jest anonimowy, równie dobrze mógłby to być obrazek ze słodkim koteczkiem…

  2. Wyciągnąć z kabiny i spuścić wpie**ol. Tak trzeba uczyć w dzisiejszych czasach kultury jazdy takich baranów bo mandaty nic nie dają… a na głupotę leków farmaceutycznych jeszcze niestety nie ma…

  3. Brak całkowitej zgody na takie bezprawne zachowania na drogach naszego miasta. Kierowca powinien dostać co najmniej 10 punktów karnych i przynajmniej 1000 zł mandatu. Nic tak do bezmyślnych baranów nie przemawia jak możliwość utraty prawa jazdy i do tego wysoka kara pieniężna. Na rondach powinien być monitoring i w godzinach szczytu obowiązkowe patrole stojące tak aby wszyscy je widzieli. Ale nie tak, jak ukryta w krzakach policja przy przejściu dla pieszych: od działek w stronę MZK na obwodnicy. Bo w tym miejscu stwarzają większe zagrożenie niż sami myślą.

  4. Kierowcy K-K dobrze opanowali jazdę „na suwak” ?
    Z tego co widziałam na innych drogach, taka jazda to jest jeden na jeden (samochód),
    czyli wjeżdża pierwszy z lewego pasa,następnie jeden z prawego i znów pierwszy
    z lewego pasa.
    Na naszej obwodnicy trzy,cztery samochody z lewego naraz wciskają się między
    samochody z prawego pasa,czasem nawet wszystkie przed jakiś jeden wolniejszy
    z prawego.
    Dlatego nerwy puszczają,gdy stoi się w kolejce na prawym pasie,a na lewym pomykają
    szybko i ignorując innych „wciskają się na chama”.
    Może nasze służby postawiłyby wielki rysunek pokazujący prawdziwy „suwak ” ?

  5. Co to za bredzenie dziennikarza o „jeździe na suwak”? W przepisach drogowych nie istnieje taka zasada. Ja poruszałem się lewym pasem z minimalną możliwą prędkością, około 3km/h i żaden burak, czy cwaniak nie mógł mi zarzucić, że blokuję lewy pas.

  6. Z ta jazdą na suwak to nie tak do końca jasna sprawa. Jazda na suwak jest wtedy kiedy, kiedy zbiegają się dwie ulice, anie jedna droga dwupasmowa. Kiedy na tej samej ulicy czy drodze, większość kierowców ustawia się grzecznie w kolejce (obwodnica jest na tyle długa że nigdy nie brakło miejsca), a ktoś omija oczekujących na swoją kolej i pakuje się na sam początek to niewiele ma wspólnego usprawnianiem ruchu. Co ciekawe Policja podobno może wlepić mandat za niewpuszczenie do kolejki samochodu z lewego pasa, chociaż nie wiem na jakiej podstawie (może ktoś podpowie). Wyobraźcie sobie taką sytuację: hipermarket okresie przedświątecznym, kolejki do kas, stoicie na 15-tym miejscu i nagle ktoś zamiast stanąć na końcu kolejki idzie na początek i wchodzi do niej za drugą osobą i tak jeszcze dwie inne osoby stając kolejno za czwartą i za szóstą – tak na zasadzie suwaka… podoba wam się? Większość ludzi w takiej sytuacji zachowałaby się się jak kierowca tego TIRa. Zasada suwaka na jednej drodze dwupasmowej miałaby sens jeżeli kierowcy ustawialiby się równo na obydwu pasach od samego początku, ale mamy obowiązek poruszania się prawym pasem i prawą stroną drogi, a kultura nakazuje poczekanie na swoją kolejkę. Ponadto pomyślcie jeszcze o karetce pogotowia, która na sygnale jedzie po chorego lub do wypadku – w jakim tempie przejedzie przez korek na przykładowej obwodnicy jeżeli samochody będą stały tylko na jednym pasie, a w jakim kiedy obydwa pasy będą obstawione samochodami. Trzeba zawsze spojrzeć na obydwie strony medalu.

Skomentuj