Marszałek Senatu Tomasz Grodzki w kozielskim porcie. Apel o odblokowanie inwestycji. WIDEO

24

Tomasz Grodzki, marszałek Senatu, wraz z grupą senatorów i samorządowców, odwiedził we wtorek teren zablokowanej inwestycji w kozielskim porcie.

Przedstawiciele spółki Kędzierzyn-Koźle Terminale, oprowadzając gości wokół basenów, omówili zakres zrealizowanej już inwestycji i przedstawili powody jej wstrzymania. Rozwój portu zahamowała decyzja blokująca dostęp do torów kolejowych.

– Trzeba zrobić wszystko, żeby ożywić żeglugę na Odrze ze Śląska do Bałtyku, gdyż to leży w interesie gospodarczym naszego kraju – mówił Tomasz Grodzki, który z dziecięcych lat w Szczecinie pamięta barki przypływające z Koźla. Zaapelował do PKP o umożliwienie przyłączenia portu do linii kolejowej. Relacja wideo:

24 KOMENTARZE

  1. Koperta to sobie może apelować do samego siebie. Obstrukcja w senacie to jego dzieło. Jeszcze u nas go brakowało? Zrzeknij się chłopie immunitetu i porozmawiaj z prokuratorem. Autorytet od 7 boleści.

    • A dlaczego miałby się zrzekać immunitetu? Bo pisiory snują urojenia o rzekomych łapówkach, których nikt nie widział, nikt nie dał i nie ma ani jednego świadka? Jakoś w przypadku Banasia prokuratura od razu zajęła się immunitetem. A to świadczy doskonale o tym, że na Grodzkiego nie ma nawet cienia haka. Zostaje tylko obrzucanie błotem, z nadzieją, że coś się przylepi. Jesteś tego najlepszym dowodem.

      • Grzesiu dopiero teraz obudziłeś się ? Trochę ponad miesiąc po zamieszczeniu artykułu i komentarza do niego. Śpij dalej.

  2. Tak pamięta barki z węglem ze Śląska płynącym do ZSRR za półdarmo albo całkiem darmo taka „braterska” pomoc.
    To co senat niedemokratyczny zrobił Pani Lidii Staroń to chyba wszyscy zapamiętamy dobrze że mieszkańcy K-K po prostu go olali.

  3. Jak odsłuchałem marszałkunia-KOPERTUNIA?, to tak się straszliwie wzruszyłem, tak się KURDE wzruszyłem , że aż mi zwieracze POpuściły ? z tego straszliwego WZRUSZENIA …. ?

    Zawsze tak mam, gdy widzę jakiegoś łachudrę np. ŁAPOWKARZA robiącego ……kur-a … za „ałtoryteta” , nie tylko zresztą w PełO?

  4. Kolej blokuje inwestycje na ktorej moze sama zarabiac gdzie logika. Najwazniejsze ze nasz port znowu bedzie pracowal a miasto bedzie zyski mialo. Jedna barka zastepuje 60 TIR-ow. Trasport rzeczny obecnie to nawet jednego procenta nie przekracza w kraju dla porownia w Niemczech to 17%. Na kazdym pchaczu 2-3 osoby pracuja ile nowych miejsc pracy powstanie. Uczniowie Zeglugi beda miec prace. Miasto nie bedzie sie wyludniac,same profity. Jesli chodzi o kanal Odra-Dunaj sa trzy wersje jego przebiegu w okolicach K-K trzeba wybrac ten korzystny dla naszego portu.

    • A ile już Matołkowo zarobilo na sprzedaży portu?? Pytam TYLKO z ciekawości @norab
      POdobno jest to tak ZAWROTY handelek – czyli sprzedawanie NIE swojego !!!!! że aż MUSI to być TAJNA kwota ?

      W końcu wiadomo, że państwowe mienie (czyli NASZE !!!) ……. sprzedaje się PO cichońku tz. tajne / POufne. ?
      Żeby się przypadkiem WRÓG nie dowiedział … ups.. chciałem POwiedzieć … żeby tubylcy się NIE dowiedzieli i czegoś tam sobie jeszcze WIEKSZYM przypadkiem nie SKUMALI?

  5. Sami specjaliści tyle że od okradania i oszukiwania społeczeństwa. Corocznie tacy specjaliści spotykają się w sprawie Odry i nic z tego nie wynika. Przyjechali ,pogadali, pojedli, popili i pojechali – tyle z tego. A Marszałek Grodzki i reszta specjalistów powiedzieli co chcieli ludzie usłyszeć i tyle…. Ooooo p.prezydent Nowosielska ta znowu się lansuje. A może już się przygotowuje do senatu a może do sejmu ?

  6. Inwestycja przestała się opłacać jak się okazało ze mafie paliwowe przestały istnieć. Gadają o barkach a przecież głośno było ze transport miał przyjeżdżać na torach a odjeżdżać na kołach. Ludzie mieszkający w klodnicy nawet w tej sprawie protestowali. Ludzie przecież to miał być obiekt do kręcenia wałów. Po dwóch wahadłach kolejowych inwestycja pewnie na Vacie by się zwróciła a tu lipa…

  7. NIK się w tej sprawie rozejrzał i spostrzeżenia opisał. Warto zajrzeć, co nawywijali w Magistracie, bo z tego tekstu jasno wynika, że na zarządzaniu i ekonomii to się nasza Szabcia zna, oj zna, bo tak oznajmiła a lud to kupił. O liczeniu podatków to nie wspomnę, bo ich przerosło, co też ładnie opisane. Interesik miał być, ale ktoś w porę się zorientował co i jak. Tego ktosia cały czas po sądach ciągają, chociaż niby immunitet miał. Buchachacha…

  8. Dziwne to wszystko, Jest dojazd nowo wybudowana droga do portu a nie buduja, papiery maja ponoc czyste, KK Terminale uparlo sie na ta bocznice ,niech sie sadza jesli wygraja ,PKP bedzie musiala zwrocic kase za podkladanie hakow a tak znowu nastepne trzy lata zastoju!?

  9. Jeszcze przed chwilą bojkotowali plany związane z transportem wodnym. Remont śluz na kanale gliwickim uważali za niegospodarność. A tu walczą o prywatną inwestycję tak jakby to było coś co przyniesie miliardowe zyski i miały by powstać setki miejsc pracy. Ciekawe czy tak bardzo będą walczyć o port przy ZAK. Czy będą wspierać port w Gliwicach, Marine. A może wspierać finansowo szkołę Zespół szkół żeglugi morskiej. Tyle w kwestii polityki PO. Inwestycja śmierdziała od samego początku i trudno się dziwić że ktoś to blokuje.

Skomentuj

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj