Maraton konsultacji w Kędzierzynie-Koźlu. Urzędnicy omawiają projekty inwestycji z mieszkańcami

14

Zanim w mieście rozpoczną się jakiekolwiek inwestycje, magistrat konsultuje ich zakres. W ciągu tygodnia odbyły się aż cztery tego typu spotkania z mieszkańcami. W ten sposób omówiono planowane zadania w Kłodnicy, w Blachowni oraz na Osiedlu Piastów.

Spotkania odbywają się już na etapie opracowywania projektów technicznych. Urzędnicy prezentują przygotowane koncepcje, po czym wspólnie z mieszkańcami omawiają zaproponowane rozwiązania. Zgłaszane w ten sposób uwagi trafiają do projektantów.

Pierwsze spotkanie w Kłodnicy dotyczyło przebudowy ul. Stanisława Lema. Powstanie tej drogi umożliwi budowę kolejnych domów. Podczas spotkania rozważano, czy ulica powinna być dwu- czy jednokierunkowa. Omawiano również kwestię projektowanych chodników.

Mieszkańcy Osiedla Piastów mogli z kolei zapoznać się z koncepcją przebudowy ulicy Karola Gajdzika. Dyskusja skupiła się głównie na wyznaczeniu jak największej liczby miejsc postojowych. Mieszkańcy zgłaszali także kwestię zagospodarowania przylegających do jezdni terenów zielonych.

Na osiedlu Blachownia ma powstać kolejna ścieżka pieszo-rowerowa, między ul. Tuwima a ul. Energetyków. Według przygotowanej koncepcji ścieżka w sporej części pobiegnie tuż nad Kanałem Gliwickim, w dużym oddaleniu od ciężkiego ruchu samochodowego odbywającego się drogą krajową nr 40. Do ul. Energetyków rowerzyści dotrą z os. Przyjaźni przez kładkę wybudowaną nad kanałem.

Przemiana ul. Nektarowej w ulicę z prawdziwego zdarzenia zainteresowała spore grono mieszkańców Kłodnicy. Zasugerowali oni położenie chodnika tylko z jednej strony jezdni, likwidację przewidzianego przez projektanta przejścia dla pieszych oraz uzgodnili lokalizację progu zwalniającego.

14 KOMENTARZE

  1. Co z ulicą Krzywą w Kłodnicy,wielkie echoo.Jak zwykle obiecanki i na tym się skończyło a mieszkańcy dojeżdzają do domów przez glinianke i wertepy

  2. Kiedy będzie wyremontowana droga w centrum miasta ul.Damrota???Dlaczego miasto remontuje drogi na osiedlach na t.z.zadupiach,a w.centrum miasta jest droga bardzo używana która „leży odłogiem”a jej nazwa to ul.Damrota !!!Co pan na to,panie wiceprezydencie A.Maruszczak?

  3. Szkoda tylko , że mieszkańcy są stawiani przed faktem dokonanym , na podstawie spec ustawy mieszkańcy są wywłaszczani ze swoich działek i ogrodzeń aby zapewnić komfort dojazdu nowobogackim którzy kupili działki od naszego miasta możliwości za dwukrotność ceny rynkowej i na terenie zalewowym . Sprawa dotyczy rozbudowy ul. Stanisława Lema w Kłodnicy . Konsultacje z mieszkańcami to fikcja , nie bierze się ich argumentów pod uwagę , tak jest w projekcie koniec . Ludzie mieszkający wiele lat przy ulicy Ignacego Krasickiego będą wywłaszczani ze swoich działek przy domach oraz będą im burzone ogrodzenia , nie wspominając o wkładzie pracy jaki przez wiele lat włożyli w swoje ogrody .
    Gratulacje dla Pani Prezydent Nowosielskiej i pracowników urzędu miasta możliwości .

  4. A ileż tych płotów i ogrodów trzeba zniszczyć lub skrocic o 2/3 m.aby można było wybudować nową normalna drogę?miasto aby mogło się rozwijać musi budować drogi i całą infrastrukturę techniczną dla ludzi którzy chcą się osiedlić w mieście możliwości.

  5. Odpowiedź dla „Obserwator ” : Można projektować tak żeby nic nie niszczyć bo jest taka możliwość , chodniki po obu stronach drogi o szerokości 2.20m to przesada dla osiedla z kilkoma domami dla nowobogackich , to nie Warszafka tylko Klodnitz , pozdrawiam .

    • haaa, jak to nie wiesz?
      Przecież ten teren jest już zaklepany i ma wszystko poukładane. Nieważne, że w KK są drogi grząskie, nawet nie trakty bite od dziesięcioleci.

  6. To jakaś ściema. Teraz rzekome konsultacje, a później i tak robią co chcą. Do tego nie słuchają społeczeństwa…..
    Przykładem jest: istniejąca już część obwodnicy powinna spełniać swoje zadanie jednocześnie powinien zmniejszyć się ruch ciężkich pojazdów przez ulice Koźla dzielnicy Stare Miasto. Niestety tak nie jest. Nadal większość ciężkiego tranzytu przejeżdżą m.in. ul Racławicka ,24 kwietnia. W niektórych budynkach zwłaszcza obok wymienionej arterii w momencie przejazdu ciężarówki wszystko się trzęsie. Wywrotki jadą z dosyć sporą prędkością i nadmiernie hałasują i to już przed godziną 5 rano. Poruszają się z kierunku Rogów i Kłodnicy. Pomimo zgłoszenia do Pani Prezydent, nic magistrat nie zrobił w tej sprawie. Mało tego w odpowiedzi piszą ,że miasto postara się by zwiększyć bezpieczeństwo oraz stwierdzili, iż muszą tędy jeździć owe pojazdy ze względu na istniejące zakłady….
    Nie wiem jakie zakłady miała Pani Prezydent na myśli ? Bo w okolicy wymienionych powyżej ulic nic nie ma. Najwidoczniej Włodarze nawet nie wiedzą co się znajduje i gdzie na terenie miasta. Po prostu ręce opadają.
    W/w pojazdy kursują z kopalni piasku z Kobylic. Mogą poruszać się odcinkiem ulicy Głubczyckiej do obwodnicy i dalej Wyspiańskiego do D.W.423. Podobnie z kierunku Rogów ulicami Łukasiewicza, Gazowa, fragment Piastowskiej do Chrobrego w kierunku D.K.45 . Następnie obwodnicą do Głubczyckiej dalej Raciborską na Kobylice. Podobnie można z Rogów na kier. Opole. Muszę tu dodać że jest też przy okazji możliwość wyeliminowania ruchu z Części Piastowskiej i Żeromskiego. Chyba Władzą nie zapomniała wypadku ciężarówki przewożącej złom…. Uważam że powinno się wykorzystać stary nasyp po torze kolejowym na odcinku od Chrobrego do przejazdu kolejowego ulicą Kochanowskiego….. Mogło by to odciążyć ulice Chrobrego. Tu też trzeba dodać że należałoby w Rogach przebudować drogę by ta ominęła osiedle….
    ……Tylko, Pani Prezydent czemu w takim bądź razie w Kędzierzynie w Śródmieściu mogliście zabronić przejazdu ciężkiemu tranzytowi, a w Koźlu nie ? Już nie wspomnę o innych uszczerbkach o których była mowa w piśmie czyli brak patroli policji od godziny 22 do godziny 6 oraz dodatkowa kamera w wyznaczonym miejscu. Do tego za mała ilość ławek w kozielskim parku (niby zgodne z dokumentacją lecz ktoś tą dokumentacje zatwierdzić musiał – osoba ta musiała być nie kompetentna). To ja jako mieszkaniec jak to nazywacie „Miasta możliwości” mogę stwierdzić z pewnością że możliwe jest zrealizowanie tych postulatów lecz hamulcem jesteście wy Władza. Nie słuchacie społeczeństwa lokalnego….

  7. Konsultacje dotyczące ul. Wyspiańskiego 28 – 40 to fikcja. Pani oddelegowana przez UM nie przygotowana. Skończyło się na tym że drogi nie zrobią bo mieszkańcy nie zgadzają się na projekt i poszerzenie już istniejącej drogi która ma 6m szerokości. W projekcie bramy usytułowane w innych miejscach niż faktycznie są, progi zwalniające centralnie w bramie istniejącej. Na spotkaniu brak Pani Nowosielskiej i przedstawicieli zarządu dróg. Droga jest już w planach od 11 lat. Ciągle słychać jak robią drogi między polami i łąkami a droga przynależna do głównej czeka na budowę od 2009r. Porażka….

  8. Zapraszam redakcje na ul. Wyspiańskiego 28-40 po deszczu na sfotografowanie i opublikowanie jak wygląda aktualnie droga. Dziury że koło można urwać o zawieszeniu nie wspomne. Bo pracach pseudo firmy zakładającej kanalizacje tłuczeń którym była droga wyrównana i utwardzona znikł i nikt nie czuje się winny tej sytuacji…. Czekam na artykuł ze strony KK24 o naszej sytuacji z dojazdem do posesji…

Skomentuj