Koreańczycy coraz bliżej budowy zakładu na Polu Południowym. Nowy prezes Foosung w Kędzierzynie-Koźlu

16

Nowy prezes grupy Foosung przyjechał do Kędzierzyna-Koźla. Gook Hur spotkał się z prezydent Sabiną Nowosielską, zastępcą prezydenta Arturem Maruszczakiem, wiceprezesem zarządu Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Jackiem Bialikiem oraz prezesem Kędzierzyńsko-Kozielskiego Parku Przemysłowego Alicją Górską. Firmę Foosung Poland Sp. z o.o. reprezentował jej dyrektor zarządzający Mintaek Lim.

Spotkanie rozpoczęło się w Centrum Obsługi Inwestora, gdzie szef południowokoreańskiego giganta miał okazję obejrzeć prezentację poświęconą miastu, a także opowiedzieć o kolejnych krokach zaplanowanej inwestycji. Dyskutowano o kwestiach realizacji bocznicy kolejowej, wiele uwagi poświęcono również tematowi zatrudnienia pracowników. W ramach harmonogramu spotkania odbyła się również wizyta studyjna na terenach inwestycyjnych Pola Południowego.

Firma Foosung Poland w sierpniu br. pozyskała zgody środowiskowe oraz pozwolenie budowalne, jak również pozwolenia na budowę bocznicy kolejowej, co znacząco zbliża firmę do rozpoczęcia realizacji inwestycji. Obecnie w fabryce ulokowanej w Korei Południowej kończy się proces sprawdzania próbek produktu, który docelowo wytwarzany będzie w polskim oddziale i po otrzymaniu pozytywnych wyników testów, możliwe będzie rozpoczęcie budowy zakładu.

Firma Foosung Poland Sp. z o.o., należąca do południowokoreańskiej grupy Foosung,  otrzymała decyzję o wsparciu udzieloną inwestorowi przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną w marcu 2019r. W lipcu 2019 r. nastąpiło zbycie przez Gminę Kędzierzyn-Koźle na rzecz Foosung Poland Sp. z o.o. prawa użytkowania wieczystego około 20 ha nieruchomości gruntowej położonej na Polu Południowym. Zgodnie z deklaracją złożoną przez inwestora, nakładem środków inwestycyjnych wynoszących około 370 milionów złotych, na terenie Pola Południowego powstanie nowoczesny zakład produkcyjno-usługowy nieorganicznych związków fluorowych wykorzystywanych jako komponent do produkcji baterii akumulatorowych. To pierwszy w Europie projekt, który zakłada produkcję LIPF6, czyli heksafluorofosforanu litu – kluczowego składnika elektrolitu w akumulatorach litowo-jonowych do samochodów elektrycznych. Inwestor przewiduje utworzenie wstępnie 80 a docelowo ok. 150 nowych miejsc pracy.

16 KOMENTARZE

  1. Cudownie!!
    Kędzierzyn Koźle ukochały firmy zanieczyszczające środowisko i trujące mieszkańców.
    Co następne? Spalarnia opon?? Spalarnia śmieci?
    A może wirówka wzbogacająca uran!

  2. Panu Bialikowi i Pani Górskiej proponowałabym najpierw zainteresowanie się firmami, które działają na terenie Parku Przemysłowego i wypuszczają w powietrze ten nie do wytrzymania smród, który od jakiegoś czasu pojawia się na osiedlu Blachownia. Czy coś się w tej sprawie dzieje?

    • Głupoty piszesz artykuł jest o KKPP a ty mówisz o terenie parku przemysłowego Blachownia który jest własnością spadkobierców Sw pamięci Maciejewskiego. Gorska z terenem były zakładów chemicznych nie ma nic wspólnego.

  3. Koreanczykom pozwolono wybudowac bocznice kolejowa , a 500 metrow toru kolejowego do portu w Kozlu- NIE !? sluszna linie prowadzi nasza partia!!

  4. Brawo pani Prezydent 150 nowych miejsc pracy tez cos ale nie kokosy. Juz wiele razy pisalem na temat naszego portu jakie obecnie moze przynosic kokosy sobie i miastu oraz grubo ponad 1tys miejsc pracy . Gdyby dolaczyl do grupy Slawkow- Xi´an Free Trade Port, to jest obecnie port rzeczny ktory dynamicznie w Azji sie rozwija. Fracht morski 40 stopniowy kontyner Schanghaj-Rotterdam o 600 % podrozal, obecnie ponad 11 tys $ i trwa ca.40 dni. Z miasta Xi`án do Slawkowa kolejowy tylko 14 dni i jest o wiele tanszy.

  5. Heksafluorofosforan litu to mega toksyczna substancja.
    Po co nam,w i tak zanieczyszczonym mieście ,fabryka wytwarzająca takie substancje?
    Dla tych kilkudziesięciu miejsc pracy?

  6. Może ktoś potrafi zdobyć dane osoby ”” Rychu, taki lepszy Ryszard ”” ?? Wg.IP ?
    Temu czlowiekowi potrzebna jest pomoc medyczna.Z taką agresją i nienawiścią może być niebezpieczny.

  7. Wybudowanie bocznicy to jedno a wpiecie się do czynnej Lini kolejowej to całkiem inna sprawa i problem, tym bardziej że właśnie skończyła się modernizacja Lini do Gliwic. Ze też jak zawsze mądry polak po szkodzie i nie zostały zrobione rozjazdy przy jednej robocie.

Skomentuj