Jak rozładować korki w mieście? Powstanie koncepcja przebudowy ronda Milenijnego

19

W godzinach szczytu przejazd rondem Milenijnym pochłania dodatkowe kilka minut, a na drogach dojazdowych do skrzyżowania tworzą się długie kolejki samochodów. Rozwiązaniem trudnej sytuacji może być kompleksowa przebudowa ronda. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu szuka firmy, która przygotuje koncepcję likwidacji wąskiego gardła drogowego w mieście.

Rondo Milenijne to newralgiczny punkt na mapie drogowej Kędzierzyna-Koźla. Dwie drogi wojewódzkie (408 i 413) krzyżują się tu z krajową 40, której fragment stanowi obwodnica miasta. Miejscowi kierowcy przywykli już do zatorów tworzących się w tym miejscu, które w godzinach szczytu opóźniają czas przejazdu przez skrzyżowanie o kilka minut. Z uwagi na rosnące natężenie ruchu, problemy komunikacyjne w tym miejscu będą narastać, dlatego kierowcy od dłuższego czasu postulują o podjęcie działań zmierzających do rozładowania korków. Jednym z najczęściej słyszanych postulatów jest przebudowa ronda i wydzielenie z niego prawoskrętów.

W ostatnim czasie interwencję w Ministerstwie Infrastruktury podjął senator Beniamin Godyla, o przebudowę ronda Milenijnego wnioskował też radny wojewódzki Robert Węgrzyn. Rozwiązaniem problemu wąskiego gardła w mieście chce zająć się Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu. Ogłoszono postępowanie na wykonanie koncepcji rozwiązań projektowych dla rozbudowy ronda Milenijnego.

Firma, która zwycięży w postępowaniu, będzie miała za zadanie przygotowanie co najmniej czterech różnych koncepcji rozbudowy systemu drogowego w okolicy ronda Milenijnego. Niewykluczone, że dla polepszenia przepustowości ronda konieczna będzie przebudowa mostu nad Kłodnicą i przebudowa pobliskiego ronda księdza Jana Opieli. Koncepcja ma powstać w ciągu 13 miesięcy od podpisania umowy z wybraną firmą.

19 KOMENTARZE

  1. Czyli pieniądze wyłożone na remont mostku nad Kłodnicą wyrzucone w błoto nie wspomnę o korkach?
    Mostek oddany od dwóch miesięcy a już mowa o przebudowie, czy Pani Nowosielska i radni tak samo gospodarują własnymi zasobami? raczej wątpię.
    To miasto zasługuje na prawdziwego gospodarza!
    Aż się prosi o referendum.

    • Maruszczak: „cieszcie się że wam zrobiłem na moście pas o szerokości 3m a nie 2.75m”, jako płacący podatki obywatel KK proszę nie przerabiajcie jeszcze mostu, dajcie się jeszcze pocieszyć tymi 3m….

  2. ja pier…lę, już w trakcie budowy ronda kierowcy (i nie tylko) zwracali uwagę, ze takie rondo będzie „wąskim gardłem) ale wtedy były zapewnienia naszych „mądrych” ekspertów, ze wszystko jest zgodnie z normami i nie ma się czym martwić. Podobnie było podczas przebudowy „cieśniny kłodnickiej” czyli sławnego już mostka nad Kłodnicą. Zapewniano: „Przecież nie ma się o co martwić!” A jednak! po kilku latach okazało się , że kierowcy mieli rację! Teraz zaś będzie wydana następna kupa kasy na opracowanie przeróbki! Szkoda gadać!

  3. Trzeba też pomyśleć o lewoskręcie (jadąc od strony Blachowni) koło Orlenu na Piastach. W godzinach szczytu tworzą się tam ogromne korki, gdyż skręcający w lewo na Piasty blokują ruch od strony Sławięcic. Tam wystarczy dodatkowy pas do skrętu w lewo, czyli tylko poszerzenie jezdni.

    • I jeszcze światła na końcu obwodnicy lewoskręt na Blachownię,wystarcza na 4 samochody co wyklucza sens jazdy obwodnicą, lepiej przez centrum zielone praktycznie zawsze ON

  4. Za przebudowę tego gniota drogowego powinien zapłacić ten kto to zaprojektował, zatwierdził i zbudował. Wystarczy budować raz a z głową.

  5. Przecież to jest proste – wybudować most nad rondem.
    Jadący prosto 40-stką jadą nad rondem mostem ze środkowych pasów – a kierowcy którzy chcą skręcić jadą prawymi pasami prowadzącymi do ronda pod mostem.
    takie rozwiązanie spowoduje że obwodnica będzie drożna.

  6. A co oni będą przez te 13 miesięcy robić? Przecież takie projekty już istnieją. Setki takich rond funkcjonuje. Dopasowanie koncepcji do naszego terenu to max. 10-20 dni.

  7. Ńooooooo. Hmmmmm 🤔 Tym projektem powinien się zająć TEN SAM geniuszek projektancik, co tak pięknie spier…. to znaczy spierniczył ten CUDOWNY mosteczek w Kłodnicy.😳

    I oczywiście budować to powinna ….- co ja mówię powinna – MUSI !!! to budować ta sama szybka firma, co TAK szybciutko wybudowała owo badziewie -zwane wąskim gardłem.😆

    WTEDY będzie chociaż jakaś gwarancja, że kolejna cudowna budowla powstanie za jakieś 10 – 15 lat.🙄

    I BĘDZIE jakimś pomnikiem NIESAMOWITEJ
    sprawności władz Matołkowa😆. W kręceniu wałków i prywatnych lodów – za publiczną kaskę 😎

  8. To jest brak konsekwencji dla decyzji osob ktore zarzadzaja remontami.Cieżko przewidziec ze most na kłodnicy jest problemem.2 remonty wczesniej pomyslec o rondzie turbinowym

  9. Tylko niech pamiętają że jak w jednym miejscu ruch się stanie płynny to zaraz pokażą się inne wąskie gardła. W tym przypadku będzie to rondo w reńskiej i światła na piastach. To trzeba kompleksowo planować.

    • Teoretycznie powstanie obwodnica do osady Goj, ruch się na nią przeniesie, niemniej jednak temat tych świateł jest żenujący, bo jak ciężarówka tam skręca w lewo to max jeszcze 2 osobówki się zmieszczą.

  10. Jak to co będą robić? Czekać aż Putin wjedzie i zrobi rozpierduchę. A tak poważnie proszę władze aby przejechali się do Opola, tam taka estakada istnieje od 30 lat, a żadne inne koncepcję nie wchodzą w grę.

    • Najlepiej tunel pod Kłodnicą lub Metro prosto do Azot , tak jak kiedyś miała być linia tramwajowa. Za te wyrzucanie kasy na kolejne projekty powinni zapłacić wszyscy experci z urzędu ale z własnych uposażeń.Najgorzej jak tej władzy myślenie ból sprawia. Totalna niemoc władz miasta.

Skomentuj