Grupa Azoty ZAK członkiem międzynarodowego porozumienia na rzecz logistyki

8

Grupa Azoty ZAK S.A. została 21. członkiem Porozumienia o Współpracy Operatorów Terminali i Centrów Logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej. Zrzeszenie, którego inicjatorem były Polskie Koleje Państwowe S.A., integruje podmioty działające w branży TSL (transport, spedycja, logistyka). Kędzierzyńska spółka Grupy Azoty jest pierwszym w tym gronie przedsiębiorstwem produkcyjnym.

Dotychczas Porozumienie o Współpracy Operatorów Terminali i Centrów Logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej tworzyło 20 podmiotów z Polski i zagranicy – zarządy portów morskich oraz firmy z branży TSL. Grupa Azoty ZAK S.A., dysponująca własnym portem z dostępem do infrastruktury drogowej i kolejowej, znalazła się w tym gronie jako pierwsze przedsiębiorstwo produkcyjne. Spółka upatruje szans biznesowych w ożywieniu żeglugi śródlądowej i korzystaniu w większym stopniu z transportu intermodalnego, co jest zbieżne z wizją Porozumienia.

– Logistyka nie jest naszą podstawową gałęzią działalności, jednak sposób jej organizacji ma olbrzymi wpływ na obszary produkcji i handlu, a co za tym idzie – osiągane przez spółkę rezultaty finansowe. Dlatego w Grupie Azoty ZAK S.A. tak wielką wagę przykładamy do strategii rozwoju tego często niedocenianego obszaru. Wstępujemy do Porozumienia, by być bliżej procesów legislacyjnych i na bieżąco obserwować trendy związane z transportem intermodalnym, powszechnie uznawanym za przyszłościowy. Jednocześnie naszym celem jest być regionalnym liderem, przecierającym szlaki dla mniejszych przedsiębiorstw – mówi Artur Kamiński, wiceprezes zarządu Grupy Azoty ZAK S.A. odpowiedzialny za logistykę.

– Dzisiaj wśród członków Porozumienia oficjalnie witamy Grupę Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. – lidera w swojej branży, jak również zarządcę śródlądowego portu przeładunkowego skomunikowanego kanałami z Odrą. Okres pandemii wyraźnie pokazuje, jak ważne dla prawidłowego funkcjonowania gospodarki są nieprzerwane łańcuchy dostaw, czyli prawdziwy krwioobieg przemysłu. Stąd też tak istotną rolę pełni integracja i wzajemna współpraca – mówi Rafał Zgorzelski, członek zarządu ds. strategii i logistyki w PKP S.A. – Partnerskie relacje i wspólne działania już teraz przynoszą korzyści, zarówno dla uczestników Porozumienia, jak i dla klientów usług logistycznych. Dzięki przystąpieniu nowego podmiotu do tej inicjatywy będziemy mogli wspólnie budować konkurencyjną pozycję branży TSL w Europie Środkowej i Wschodniej – dodaje członek zarządu PKP S.A.

Porozumienie o Współpracy Operatorów Terminali i Centrów Logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej powstało w 2018 r. z inicjatywy PKP S.A., do dziś koordynującej jego działania. Współtworzą je, obok PKP S.A., BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o., CLIP Intermodal Sp. z o.o., Euroterminal Sławków Sp. z o.o., Koleje Litewskie (AB LG CARGO), Logit T.J. Kowalewski i Wspólnicy Sp. j., PKP CARGO International a.s., PKP CARGO Terminale Sp. z o.o., PKP CARGO Connect Sp. z o.o., PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o., Spedycja Polska SPEDCONT Sp. z o.o., Śląskie Centrum Logistyki S.A., Terminale Przeładunkowe Sławków – Medyka Sp. z o.o., Wielkopolskie Centrum Logistyczne Konin – Stare Miasto S.A., Zarząd Portu Morskiego Elbląg Sp. z o.o., Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg Sp. z o.o., Zarząd Portu Morskiego Police Sp. z o.o., Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., Terminal Promowy Świnoujście Sp. z o.o., Grupa Azoty ZAK S.A. W ramach cyklicznych konsultacji członkowie wymieniają się doświadczeniami, by opracowywać i wdrażać nowoczesne techniki w procesach logistycznych. Dodatkową korzyścią z uczestnictwa jest wzajemna promocja poszczególnych działalności wśród klientów usług logistycznych, a także możliwość wspólnej realizacji inwestycji i projektów biznesowych.

Źródło: Grupa Azoty ZAK S.A.

8 KOMENTARZE

  1. PKP SA jest jedynie narzedziem w rekach rzadzacych polska, ZAK boi sie konkurencji
    ZE STRONY KK Terminale, a widac rzad widzi konkurencje portu w Kozlu , dla Elblaga!!

  2. Proponuję Terminalom z portu KK złożyć wniosek akcesyjny do tej grupy kolesi. PKP jako inicjator międzynarodowego porozumienia. Nie znam statutu tego tworu ale jestem ciekaw czy nasz port spełnia warunki, pewnie nie bo mu brakuje w sumie 1000m szyny typu S49.

    Hahah chętnie poczytam odpowiedzi na taki wniosek: nie mamy waszego wniosku i co nam zrobicie? Bareja już to kiedyś nagrał w Misiu w szatni…

    • Nic nie proponuj jesteś obłąkany masz próchnice czaszki i brak mózgu. Jak widać masz już omamy które trzeba leczyć farmakologicznie w odizolowaniu. Zapraszamy do Branic na oddział psychiatryczny miejsce zarezerwowane.

  3. W planach budowy portu w Kozlu, naniesiono most nad kanalem gliwickim ( obok elewatora zbozowego) , czy to jest altrnatywa na poprowadzenie bocznicy kolejowej do portu? dziwie sie ze wybudowana droga kolowa do portu nie jest wykozystana przez KK terminale do przewocu materialow budowlanych!!

  4. Moze oni nie chca juz dalej budowac portu , dlatego zwalaja na brak bocznicy kolejowej, cos tu jest dziwnego I nielogicznego w tej inwestycji ??

Skomentuj