Epidemia koronawirusa nie spowolni budowy obwodnicy północnej. Za kilka tygodni ruszą pierwsze roboty

8

Obecna sytuacja związana z epidemią koronawirusa tylko w nieznacznym stopniu wpływa na największą inwestycję drogową ostatnich lat w Kędzierzynie-Koźlu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że w najbliższych tygodniach mają rozpocząć się pierwsze roboty związane z budową obwodnicy północnej miasta.

Najważniejsza inwestycja drogowa ostatnich lat w Kędzierzynie-Koźlu nie jest zagrożona. Przedstawiciele opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewniają, że jeszcze w drugim kwartale bieżącego roku rozpoczną się pierwsze roboty ziemne związane z budową obwodnicy północnej. Pod koniec stycznia wykonawca złożył do urzędu wojewódzkiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

– Aktualnie trwa procedura administracyjna uzyskiwania niniejszej decyzji. Obecnie opracowywany jest projekt wykonawczy, który uszczegóławia rozwiązania przyjęte w projekcie budowlanym. Prace prowadzone są równolegle do trwającej procedury administracyjnej przed wydaniem przez Wojewodę Opolskiego decyzji ZRID – opowiada Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zarządca deklaruje, że pierwsze roboty przygotowawcze rozpoczną się jeszcze w drugim kwartale bieżącego roku. Na tym etapie nie wiadomo jednak, kiedy i jakich utrudnień mogą spodziewać się kierowcy.

– Wykonawca zadania przygotowuje aktualizację programu robót, o którym po uzgodnieniu oraz dopełnieniu pozostałych niezbędnych procedur wszyscy zainteresowani – zarówno użytkownicy dróg, mieszkańcy, jak i odpowiednie instytucje – będą informowani z wyprzedzeniem. Dotyczy to m.in. ewentualnych utrudnień, koniecznych do czasowego wprowadzenia w związku z realizacją inwestycji – dodaje Andruszewska.

W ciągu nowej obwodnicy powstanie 19 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda. Przebudowane zostaną odcinki istniejących dróg w miejscach połączenia z obwodnicą, powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne). Jak deklaruje zarządca drogi, obwodnica łącząca miasto z autostradą A4 ma być gotowa pod koniec 2022 roku.

8 KOMENTARZE

  1. Niestety głosy mieszkańców nie zostały wysłuchane. Jako mieszkaniec Cisowej jestem zbulwersowany tym, że nie zrobiono zjadów bezpośrednio na to osiedle odcinając mieszkańców Cisowej oraz Miejsca Kłodnickiegood tej obwodnicy zmuszając ich po zjeździe z autostrady do korzystania z pięknej połatanej drogi ze Sławięcic. A dodatkowo po obu stronach Cisowej umiejscowiono dwa duże parking dla tirów. Jakvy nir można ich było zrobić w szczerym polu między Sławięcicami a Zalesiem. Podczas „konsultacji” jedyną odopwiedzią na pytanie dlaczego tego nie można zmienić było :na to jest już za późno, bo plany są już gotowe. To po kiego grzyba były te konsultacje? Kpina.

      • Jak bliżej? Łącznik będzie leciał do zakładów w Blachowni (przy moście na kanale). Aby dojechać do Cisowej z łącznika masz dwie opcje : powrót do drogi na lenartowice, droga przez Sławięcice i miejsce Kłodnickie. Albo jechać do ronda (które powstanie) między Sławięcicami a Zalesie i potem wrócić przez Sławięcice i miejsce Kłodnickie. Zakpiono z ludzi i tyle. Kąde osiedle w tum mieście w pobliżu którego leci obwodnica ma zjazd: Piastów, kuźniczka, pogorzelec, kłodnica, koźle, ale w Cisowej to był problem. Nie wiem czy ktoś to zrobił celowo w ramach jakiś politycznych gierek, ale postąpił qure… wsko niewłaściwe.

  2. To po kiego grzyba były te konsultacje? Ano po to żeby ogłosić wszem i wobec ,że konsultacje się odbyły. A co po konsultacjach to już inna sprawa. Jasne !!!!!

  3. Cała ta niby obwodnica to jedna wielka kpina .Zakpili z mieszkańców w 2007 podczas niby konsultacji zakpili z wyborem wariantów tak samo z parkingami i ze zjazdami do Cisowej rondo za drogo wiadukty są tańsze i łączniki też zamiast według normalnego projektu wydać 5 baniek to według tego super projektu trzeba wydać 80mln na ale tak mamy jakich mamy włodaży tak robią jak się znają ,lepiej zrobić zle i drogo niż dobrze i taniej no ale w końcu żądzą miastem możliwości .

Skomentuj

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj