Dyrektorzy szkół średnich w naszym mieście są zgodni co do „hitowego” podręcznika. Nie chcą w szkole korzystać z tej książki

85

O podręczniku do nowego przedmiotu „Historia i Teraźniejszość 1945-1979” autorstwa prof. Wojciecha Roszkowskiego nadal mówi się dużo. Drastyczne zdjęcia martwych ludzi, rozprawki o prawach „normalnej rodziny”, tezy o in vitro i „wyprodukowanych dzieciach”, o ateizmie, który według autora promuje Unia Europejska i oczywiście  o „ideologii gender”. Dyrektorzy naszych szkół nie chcą z niego korzystać.

Bez wątpienia podręcznik „Historia i Teraźniejszość 1945-1979” autorstwa prof. Wojciecha Roszkowskiego zasłużył na miano kontrowersyjnej książki. To, co w niej znajdziemy, bez  wątpienia może urazić osoby należące do mniejszości lub osoby reprezentujące światopogląd inny niż ten, który reprezentuje autor. Do tego wszystkiego dochodzą naprawdę drastyczne fotografie zwłok ludzkich z różnych wydarzeń, poza tym doszukano się błędów językowych.

Zapytaliśmy dyrektorów szkół średnich w naszym powiecie, jaki stosunek mają do nowego podręcznika i przede wszystkim czy będą się nim posiłkować w edukacji uczniów. Jak się okazało dyrektorzy są w tej kwestii bardzo zgodni.

Nie będziemy korzystać z tego podręcznika. Po pierwsze dlatego, że jako ludzie dorośli, odpowiedzialni za kształcenie młodego człowieka, powinniśmy przedstawiać mu fakty. W tym podręczniku jest bardzo dużo opinii autora, w związku z tym nie spełnia on norm podręcznika, który powinien być obiektywny. W podręczniku powinny być tylko i wyłącznie fakty. Nie spełnia on tej normy. Podjęliśmy decyzję, że będziemy uczyć bez podręcznika. Moi nauczyciele zapisują się do Centrum Edukacji Europejskiej i tam będą tworzenie materiały dla nauczycieli, aby wspomagać ich w uczeniu tego przedmiotu – mówi Małgorzata Targosz, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Kędzierzynie-Koźlu.

Jestem też bardzo zaskoczona, że tak ważny przedmiot poruszający problemy świata, trafia do młodzieży 14-, 15-letniej. Dziwi mnie to, że ministerstwo zdecydowało się wprowadzić ten przedmiot tak młodym ludziom. Oni mają jeszcze zupełnie nieukształtowane krytyczne myślenie, nie potrafią zweryfikować treści. My mamy im serwować podręcznik zawierający opinie jednej osoby? Pamiętajmy, że trafiamy do dziecka, które jest jeszcze bardzo młode i nie ocenia, nie analizuje – dodaje dyrektor.

Maria Staliś dyrektor Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Azotach również nie rozważa korzystania z podręcznika u siebie w szkole.

Nie umieściłam tej pozycji w wykazie podręczników w mojej szkole. Podstawą nauczania przedmiotu są materiały własne, przygotowane przez nauczyciela. Nie ma innego dopuszczonego podręcznika, wiec nie będziemy mieć żadnego. Trochę wróciłam do sytuacji sprzed 30 lat, kiedy też było wiele zmian i ja sama sobie materiały przygotowywałam na zajęcia. Jestem zdumiona tym, że w ogóle powstał taki podręcznik, bo przecież nie może być uczniom przekazane tak jednostronne patrzenie na świat – mówi Maria Staliś.

Adam Kania, dyrektor Zespołu Szkół nr 3 im. Mikołaja Reja w Kędzierzynie-Koźlu podkreśla, że wybór podręcznika jest indywidualną sprawę nauczyciela. Jednak podkreśla, że wierzy w mądre decyzje swoich pracowników.

– My już zatwierdziliśmy wszystkie podręczniki na nowy rok szkolny 30 czerwca i wtedy nie było jeszcze żadnego podręcznika do Historii i Teraźniejszości. Na ten moment nie mam zatwierdzonego podręcznika. Pamiętajmy o tym, że tak na prawdę nauczyciel ma realizować podstawę programową, nie musi korzystać z żadnego podręcznika. Ja wierzę w to, że moi nauczyciele wybierają mądre podręczniki. Wiadomo, że podręcznik to zawsze ułatwienie pracy nauczyciela, ale nie musi on z tego korzystać. Na chwilę obecną, odkąd pojawił się nowy podręcznik, jeszcze nie rozmawiałem z moimi nauczycielami. To z czego będą korzystać, jest suwerenną decyzją nauczyciela, ja wierzę w mądrość naszych nauczycieli – mówi Adam Kania.

85 KOMENTARZE

  1. Nikt nie czytał, nie przejrzał, wystarczy im opinie starych komuchów i Tuska. Widzę po nazwiskach , to dyrektorzy ,którzy poprowadzą na manify, zaakceptują piątki tęczowe. Ulubiona Amnesty z kozielskiego liceum nie zajęła stanowiska w kwestii zbrodni na Ukrainie.Cala organizacja płacze nad Dugininą,nad gejami, zero kompletne.A nauczyciele to leniwe towarzystwo. Wakacje, wolne dni okoloświąteczne.Teraz jeszcze strajk. A efekty ich tzw pracy widać.

    • Niestety, julko, masz rację. Wielu nauczycieli nadrabia swoje deficyty intelektualne i merytoryczne „postępową” aktywnością w deprawowaniu uczniów:” Róbta, co chceta, ***** ***, aborcja jest o.k.!”

  2. Jest mi ogromnie przykro, gdy przeczytałem wypowiedzi dyrektorów KK szkół. 14-15 latkowie w obecnych czasach to nie są niewinne, nic nierozumiejące dzieci. Prawda jest, że każdego dnia przyklejeni do swoich komórek chłoną niesamowite ilości papki informacyjnej, informacji głupich i banalnych lub zupełnie zmyślonych i dlatego jak rozumiem ten podręcznik jest tak groźny bo pokaże prawdę i fakt, że świat nie jest taki fajny.
    Ideologiczna decyzja dyrektorów, którym komuna gdy byli młodzi nawkładała głupot do głowy i zamknęła na inny „niepoprawny” punkt widzenia.
    W sumie to może nie jest to takie złe, zakazany owoc lepiej smakuje. Wiem, że inteligentni i umiejący czytać z czystej ciekawości sięgną po ten podręcznik, ciekawości – cechy tak typowej dla mądrych ludzi.

  3. Problem jest taki, że podręcznik pokazuje niewygodną prawdę o komuchach.
    Podręcznik do HiT jest hitem w księgarniach internetowych i przeczytajcie tam opinie o w/w podręczniku, a nie małpujcie putinowców!

  4. Widać, że w tych szkołach rządzą dyrektorzy z dawnego, komuszego rozdania. I jak w tych szkołach ma być dobrze? Rozgonić towarzystwo, któremu nie podoba się Polska i jej prawdziwa historia.

  5. Tęczowa Europa będzie takim dyrektorom pisać podręczniki? Od kiedy to, taka dyrektorka (z błyskawicą) decyduje o podręczniku, a nie nauczyciel? Do wymiany i to jak najszybciej.

  6. Jak to jest możliwe, żeby polskimi szkołami rządzili tacy, nie polscy dyrektorzy? W doopach im się POprzewracało. Antyrządowy i antypolski element. Niech założą sobie szkołę prywatną i niech tam sobie robią co chcą.

  7. Ciekawe jak młodzież zareaguje. Może na zasadzie sprzeciwu właśnie zażyczy sobie tego podręcznika. Poza tym jeśli budzi on takie emocje to może warto go poznać i podyskutować z młodymi.
    Ale do tego to trzeba mieć wiedzę i własne poglądy. A z tym może być różnie.

  8. Ta pani z I Liceum nie powinna być dyrektorem. Swoimi poglądami pokazuje, że nie jest jej po drodze z polską racją stanu. Ta paniusia z błyskawicą na FB z czasu tzw. „strajku kobiet” pomyliła sobie role, powinna uczyć w Brukseli lub Berlinie, a nie u nas. Płacę podatki i za moją również kasę za pośrednictwem państwa polskiego bierze co miesiąc niezłą kasę. Poglądy swoje jako dyrektor szkoły powinna sobie zostawć w domu, a nie wygłaszac publicznie. Ponieważ w Polsce żyje i mieszka bardzo wielu polek i polaków którym sa bliskie tradycje patriotyczne i kochają swoją ojczyznę jej historię, oraz naukę kościoła katolickiego. Jakieś niedorzeczne ideologie są im obce, które nie powinne być przekazywane w naszych szkołach.
    Mam pytanie do pana Masełki nauczyciela, byłego dyretora szkoły, obecnie starosty czy ta pani powinna uczyć w szkole majac taki punkt widzenia jaki przedstawiła w w/w publikacji na łamach KK24.

    • Hola, hola co nauki kościoła to przesadziłeś /łaś, dopuki księży, biskupów do końca nie rozliczą z nadurzyc seksualnych nie dziwcie się ze kościoły pustoszeją, dzieci i młodzież nie chce chodzić na katechezę ani uczestniczyć w życiu kościoła. Zakłamanie i zamiatanie pod dywan jest żałosne i do niczego dobrego nie prowadzi.

      • Niezależnie od Twoich POglądów wypadałoby w dyskusji na temat oświaty nie popełniać błędów ortograficznych. „Dopuki, nadurzycie” piszemy POprawnie dopóki, nadużycie.

      • Realisto zastosowałeś typowy zabieg odwracający od właściwego zagadnienia artykułu i wypowiedzi @san-kolo nie wnoszący nic ciekawego. Czyli manipulacja bazująca na emocjach, a nie na logicznym myśleniu. Zananę choćby z reklam. Typowe dla POKO.

  9. No i super jestem uczniem idącym właśnie do 2 klasy technikum i bardzo się cieszę nie będę musiał czytać o tym jak to ludzie przeciw PiSowi się źli bo przecież władza taka idealna ( :

    • Kozioł wyszedł na łąkę i coś miele ozorem zamiast się zajadać trawą. Przestań się już ośmieszać z tymi gwiazdkami platfusie. Na czole je sobie wypal gorącym żelazem. Chyba, że jeszcze raczkujesz albo masz solidną sklerozę jak było za ryżego. Ale zbyt bystry to nie jesteś, czytając twoje wywody.

    • Widzisz Uczniu, ten podręcznik nie zawiera informacji „o tym jak to ludzie przeciw PiSowi się źli”. Jeśli jesteś człowiekiem myślącym, to zasięgniesz informacji u źródeł, czyli przeczytasz, a potem postarasz się racjonalnymi argumentami wykazać, że prof. Roszkowski mijał się z prawdą …albo się z nim zgodzisz. „Pierwsza zasada strategii / trafna ocena wroga” – a ten wróg miał wiele masek. Wiesz, skąd ten cytat?

  10. Komuno wróć!
    Wszyscy uczyli się historii z doskonałych podręczników wybitnego specjalisty prof. Roszkowskiego, ale odkąd w pewnych kręgach zapanowała istna moda na antypolonizm, wszystko co polskie i mówiące prawdę (czasem niełatwą) jest fe.
    Nie czytałem, ale wypowiem się. Lewactwo i PO (czyli przebrane lewactwo) mówi, że podręcznik jest zły, więc na pewno jest zły. Brawo wy!
    Biada wam nie znający historii własnego kraju.

  11. POkomusze towarzystwo opanowało szkoły! Dyrektorski zamordyzm w pełnej krasie! Podobnie dzieje się na uczelniach wyższych – nie ma miejsca na prawdę, dyskusję, jest tylko ideologia tęczowatych, zamykająca usta i drzwi inaczej myślącym.

  12. Ze słów Pani Dyrektor Małgorzaty Targosz:
    Moi nauczyciele zapisują się do Centrum Edukacji Europejskiej i tam będą tworzenie materiały dla nauczycieli, aby wspomagać ich w uczeniu tego przedmiotu – mówi Małgorzata Targosz, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Kędzierzynie-Koźlu
    Co to jest Fundacja Centrum Edukacji Europejskiej?
    Poniżej informacja z jej strony internetowej.
    Nasze doświadczenia i partnerzy
    Proponowane rozwiązania opieramy na ponad 25-letnim doświadczeniu, wiedzy eksperckiej i współpracy z praktykami. Z naszego wsparcia korzysta około 20 tysięcy nauczycielek i nauczycieli oraz dyrekcje kilku tysięcy szkół z całej Polski.

    W naszych programach opieramy się na badaniach naukowych odnośnie edukacji, w szczególności edukacji globalnej i ekologicznej czy świadomości dzieci i młodzieży odnośnie wybranych zagadnień. Odpowiadamy na bieżące potrzeby i sytuację w szkołach. Mamy przyjemność pracować z szerokim gronem krajowych i międzynarodowych specjalistów i specjalistek z różnych dziedzin. Współtworzymy proponowane przez nas materiały edukacyjne we współpracy z doświadczonymi ekspertami i ekspertkami, edukatorami i edukatorkami, trenerkami, badaczami i badaczkami, naukowcami, psychologami i psycholożkami, dziennikarzami, dziennikarkami zgodnie z najnowszą wiedzą naukową. W każdym semestrze pracujemy z nauczycielami, nauczycielkami, dyrektorami i dyrektorkami z kilkuset szkół w Polsce.

    Sponsorzy:
    Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
    DEAR Programme (Development Education and Awareness Raising) Unii Europejskiej (UE)
    Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
    Lasy Państwowe
    Ministerstwo Edukacji i Nauki (MEiN)
    Biuro Edukacji m.st. Warszawy
    Białystok
    Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW)
    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Partnerzy:
    Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
    Grupa Zagranica
    Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka
    Centrum Myśli Jana Pawła II
    Partnerzy międzynarodowi:
    Anthropolis (Węgry)
    ACS – Associazione di Cooperazione e Solidarietà (Włochy)
    ARPOK (Czechy)
    People in Need (Słowacja)
    Humanitas – Centre for Global Learning and Cooperation (Słowenia)
    Leeds Development Education Centre (Anglia)
    Le Partenariat (Francja)
    Scottish Development Education Centre (Szkocja)
    Südwind – Verein für Entwicklungspolitik & globale Gerechtigkeit (Austria)
    Practical Action (Wielka Brytania)
    The University of Hull (Wielka Brytania)
    CARDET – Center for Advancement of Research and Development in Educational Technology Ltd (Cypr)
    University of Boras (Szwecja)
    Welthungerhilfe (Niemcy)
    Concern Worldwide (Irlandia)
    11.11.11 (Belgia)
    ACTED (Francja)
    People in Need (Czechy)
    Cesvi (Włochy)
    Fondazione punto.sud (Włochy)
    AYUDA EN ACCIÓN (Hiszpania)
    Convergences (Francja)
    MONDO (Estonia)
    Vida (Portugalia)

  13. Ujadajcie pisowskie trole. Tylko to wam zostało. Pokwiczcie w sprawie podręcznika. Zawsze możecie go kupić i poczytać dzieciom w domu.

    • Platpierdpytowski strolowany zapiął jakby go za wydmuszki ścisnęli. Następny co był. zahibernowany za rudzielca jak kraj zwijali.

        • Jakiś ty wyszczekane młokosie. Chłopi byli w Biskupinie. Nie uczyli na historii? Nikt mi nie musiał nic opowiadać platfusie. Wystarczy nie mieć sklerozy. Widocznie jeszcze raczkowałeś na zielonej wyspie. Chyba, że pomyliłeś fora. To nie dział fantastyczny.

          • Powtarzasz smarku mądrości, które usłyszałes od rodziców, gdy prowadzili rozmowy przy kieliszku z sąsiadami którzy mieszkają w socjalnym lokalu obok waszego

        • Przestań kretynie szkalować czyjąś rodzinę? Ty dorosły jesteś? Zachowujesz się jak jakiś nieopierzony gówniarz. A redakcja powinna zbanować takiego chama. W łbie się cymbałowi poprzewracało.

          • Chyba trafiłeś łbem w lód przy porodzie bałwanie. Musiało cię nieźle zmrozić pędraku. Trzema iksami to się analfabeci podpisują.

        • Chłopca to możesz spłodzić dziadku, chyba że kuśki używasz tylko do podlewania kwiatów. Tylko współczuć takiego starego temu potomstwu.

          • Twój stary nie tylko podlewa rabatki, ale macha tym pispendzlem że ściany już zagrzybione. Ciesz się że przy tak dużym rozrzucie przyszedłeś na świat.

          • Dokładnie. Kogut od ziaren sądzi, że jest zabawny. Pędzel to ci zwisa miedzy orzechami platpyćcu a rozrzut to chyba miałeś jak ci zaaplikowali petardę między dwa wzgórza. Do tej pory nie możesz dojść do siebie po tym rozrzucie. Ziarno to ci chyba zaszkodziło kurczaku, sądząc po tych fraszkach, które tu bazgrzesz. Syn kiepa i pojary się odezwał, którego w kapuście znaleźli na dodatek. potem się nie ma co dziwić skąd ten głąb na forum się znalazł. I jeszcze myśli cielak, że jest błyskotliwy jak salceson.

  14. A my Polacy nie gęsi swój rozum i język mamy.
    Przerabialiśmy już w naszej historii carat, pruskie zwyczaje i prawa oraz tzw. internacjonalistyczne dobroci władzy komunistyczno-socjalistycznej nauczycieli z nadania leninowskiej partii no i teraz doświadczamy dobrodziejstwa unijno-nowatorskich ideologów z pod znaku LGBT, „błyskawic” mącących w głowach naszych dzieci i młodzieży. Na szczęście mamy swoją polską , a nie europejską Konstytucję. W polskiej Konstytucji wyraźnie są zawarte prawa i obowiązki naszych rodaków, nie niemców, holendrów,włochów czy też francuzów.
    Wstyd mi, że mamy taką dyrektorkę szkoły i jako rodzic wyznający inne wartości niż głosi ta pani. Powinna być neutralna jako dyrektor szkoły, ponieważ młodzież w szkołach wywodzi się z rodzin o różnych poglądach.
    Ważna dla nas jest miłość do ojczyzny, do naszej historii, tradycji związanej od wieków z chrześcijaństwem i nie życzę sobie, aby ta pani moim dzieciom przekazywała treści nie zgodne z moimi rodzinnymi przekonaniami. Mamy do tego prawo i wara wszelkiego rodzaju lewackim i peowskim mącicielom
    od wprowadzania zamętu w głowach naszym dzieciom. Tą panią należy odsunąć od pracy z młodzieżą.

  15. Rodzic zawsze możesz ty i twoje dziecko wypier… z tej szkoły. Ja jako rodzic bardzo się cieszę z poglądów Pani dyrektor. Wiem, że w tej szkole nie będą wpajać pisowsko-katolickich poglądów mojemu dziecku, ani ciemnoty średniowiecznej napisanej przez fanatyka popapranca.

    • Z ciebie jest rodzic? A zachowujesz się jak jakiś młokos. Na żarty go wzięło. Tak to jest jak dzieci mają dzieci. Szkoda strzępić żuchwy.

  16. Chętnie przyjmę od każdego wszelkie podręczniki, stare Biblie ( Polacy i tak ich nie czytacie ), ewentualnie nowe albumy (papier powlekany plastikiem), czasopisma NIE, Strażnica, Wprost, co tam macie. Gromadzę opał na zimę.

  17. Tylko parzec jak ci “bohaterscy dyrektorzy” za wzorowà postawe otrzymaja nagrody im Adenauera, Karola Wielkieho Willy Brandta a moze nawet spec nagrode i sypendium im Angeli Merkel !! Nie mowiac juz o karierze medialnej w pewnej najwieksze komercyinej stachi telewizyjnej no i na woodstock 2023.

  18. Brawo dyrekcja szkół, jest szansa na jakiś lekki powiew normalności w tym katoprawackim zaścianku.

    Nikt nie broni wam kupić tych czarnkowo-roszkowskich bredni i czytać je dzieciom w domu. Biedne dzieci, szeregi patoli od razu wzrosną.

    • A wystarczy sprywatyzować szkoły w Kędzierzynie-Koźlu zostawiając jedną gminną podstawówkę i jedną powiatową średnią.
      Wtedy rodzice przyjdą z bonem oświatowym + ew. własne czesne, utworzą radę nadzorczą i zorganizują szkołę taką jaka im się podoba a nie jak wymyśla urzędnik w ministerstwie. Dzisiaj to katolicki Czarnek a jutro to lewacki Jakiśtam.
      PS
      W USA prywatne szkoły katolickie mają najczęściej najwyższy poziom nauczania.

  19. Proponuję zapoznać się z programem nauczania dla polskich uczniów wprowadzonym przez okupanta Niemieckiego podczas II Wojny Światowej. Byłby idealny w obecnych czasach według „Brukseli.” Obecna dzieciarnia i młodzież byłaby zachwycona :)

    • Wrzesień 1939 Generalna Gubernia.
      Uniwersytety i inne szkoły wyższe, szkoły zawodowe, jak również średnie były stale ośrodkami polskiego szowinistycznego wychowania i dlatego zasadniczo powinny być zamknięte. Dozwolone będą tylko szkoły powszechne, mają one jednak udzielać najprostszych wiadomości podstawowych, jak rachowanie, czytanie, pisanie. Nauka ważnych z narodowego punktu widzenia przedmiotów, jak: geografia, historia, historia literatury, jak również gimnastyka, jest wykluczona. Szkoła natomiast powinna przygotowywać do zawodów rolniczych, leśnych oraz prostych zawodów przemysłowych i rzemieślniczych

  20. Trzy pytania do POKO i postępowych tęczowych.

    1). Dlaczego Wałęsa TW Bolek będąc przewodniczącym Solidarności miał w klapie marynarki wizerunek Matki Boskiej ?
    2). Rola Kościoła Katolickiego w trakcie rozbiorów Polski, II Wojny Światowej, w okresie rządów komustów i działalności Solidarności ?
    3). Dlaczego państwa rozbiorowe i komuniści rządzący w Polsce robili wszystko by zniszczyć Kościół Polski ?

    Odpowiedzi na te pytania dla obecnej młodzieży są zbyt trudne, a w podstawówce i średniej szkole za komuny banalne proste. :)

    • „1). Dlaczego Wałęsa TW Bolek będąc przewodniczącym Solidarności miał w klapie marynarki wizerunek Matki Boskiej ?”

      Bo nigdy nie był wulkanem intelektu. To prosty robol, więc religijność do niego pasuje jak ulał.

      „2). Rola Kościoła Katolickiego w trakcie rozbiorów Polski, II Wojny Światowej, w okresie rządów komustów i działalności Solidarności ?”

      Ewidentnie sprawcza plus ścisłe kolaborowanie z władzą i wrogami RP.

      „3). Dlaczego państwa rozbiorowe i komuniści rządzący w Polsce robili wszystko by zniszczyć Kościół Polski ?”

      Tak zniszczyli, że za PRL wybudowano 4000 kościołów.

  21. Jeśli tej i innej dyrektorce nie pasuje prawdziwa historia Polski, to wolna droga. Mogą uczyć swoich ziomków za Odrą. Najpierw błyskawice, marsze aborcyjne i tęcze, a teraz kwestionują prawdę historyczną naszego kraju. Tragedia.

  22. Ad 1) Pewnie z tego samego powodu, co Becia Szydłowa nosi brochy. a przy okazji – w czym gorszy jest TW Bolek od TW Balbiny, TW Wolfganga i jego żony – królowej mieszania bigosu łokciem, komuchowskiego prokuratora Piotrowicza czy członkini ZSMP Krystyny Sałatkowej?
    Ad 2) Rola KK była niesamowicie ważna – każdy papież zawsze popierał rozbiory, a za nim inni funkcjonariusze watykańscy. Poczytaj sobie, który papież komu nakazał przystąpić do targowicy pod groźbą ekskomuniki. Kościół za komuny miał się świetnie – vide: poczytaj sobie, jakie imprezy były u ks. Jankowskiego.
    Ad 3) Masz na myśli Kościół Polski czy Kościół Watykański?

    • Inteligencie ?, oczywiście mowa o kościele na terenach Polski, tzn. oczywiście Polski. :)
      Cały czas jest rozpatrywane państwo Polskie i jego historia z skutkami na obecne czasy.
      Odnośnie TW Bolek różni się od reszty TW tym, że stał na szczycie organizacji, zatem ma się tę organizację pod kontrolą. Efekt pseudo „okrągły stół” i śmieszna „transformacja” dająca byłym komunistom i ich dzieciom (obecnie różnej maści liberałowie i tęczowe odmiany) komfortowe życie.

      • Tak jak mówisz. Dziś cały rząd ma komfortowe życie. Wprawdzie Kaczyński był tylko popychadłem Wałęsy podczas okrągłego stołu, ale dzisiaj jego brat i reszta pisowskich przygłupów i różnej maści prostaków ma komfortowe życie.

          • Koleś jakąś traumę musiał przeżyć, bo sadzi takie kocopoły, że czytać się nie da tego. Za rudego to chyba jeszcze raczkował albo jakiś sklerotyk z niego.

  23. W głowie się nie mieści. Rowerzyści z UE będą nam pisać historię, bo tak chcą tęczowe dyrektorki? Przypominam tym paniom z błyskawicami, że to minister oświaty i kurator kształtują w szkołach edukację młodych Polaków, a nie jakieś POp….. lewactwo. Mam nadzieję, że to już ostatnia kadencja tych i takich dyrektorów.

  24. Kuku ryku, to pseudonim od tego co masz w głowie? Skoro dyrektorzy szkół tak zdecydowali, to tak będzie. A ty możesz pokwiczec na forum i nic więcej. Nikogo nie obchodzą bzdury które kalkujesz od innych troli.

Skomentuj

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj