Duża zmiana w wydziale komunikacji i transportu. Starostwo wprowadza elektroniczny system zarządzania

9

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu od dziś ma jeden numer telefonu – 77 405 27 35. Obojętnie z jaką sprawą dzwonicie, wybieracie ten numer i dopiero potem temat rozmowy.

A już w sierpniu pełną parą ruszy system zarządzania klientem, przez co skróci się czas oczekiwania w kolejce, a obsługa znacznie się usprawni. W praktyce petenci będą mieć możliwość zaplanowania wizyty w Wydziale Komunikacji i Transportu starostwa przez Internet lub na miejscu poprzez automat biletowy.

Wszyscy klienci będą wiedzieć, kto i kiedy oraz gdzie zostanie obsłużony. Na pobranym bilecie z automatu biletowego będą następujące informacje: zakres sprawy, numer biletu, czas oczekiwania, ilość osób czekających przed petentem i inne informacje szczegółowe. Klienci będą dobrze poinformowani, ponieważ informacje wyświetlone zostaną na ekranie głównym zlokalizowanym w miejscu oczekiwania, natomiast dodatkowo poprzez wyświetlacze typu LED na konkretnych stanowiskach pracy.

Każdy będzie wzywany do stanowiska natychmiast, kiedy pojawi się taka możliwość. Pracownik zobaczy na swoim komputerze zaraz po pobraniu biletu, że ktoś do niego oczekuje. Kiedy zakończy bieżącą pracę, wezwie do pokoju taką osobę.

System umożliwia poprowadzenie klienta według ścieżki obsługi, bez konieczności pobierania kolejnego biletu. Wystarczy pobranie biletu do rejestracji, a z rejestracji będziemy przekierowywani do kolejnych stanowisk z podwyższonym priorytetem, co pozwala (choć nie jest konieczne) obsłużyć takiego klienta szybciej (bo już oczekiwał w jednej kolejce).

9 KOMENTARZE

  1. Panie redaktorze,a może będzie petent ZAPROSZONY przed oblicze urzędnika ? Wezwany petent był za komuny ale jak czytam to w wydziale komunikacjii nadal obowiązuje zasada WZYWANIA petenta,tam (w wydziale komunikacji)czas się zatrzymał i nawyki zostły.

  2. A kiedy takie sprawy będzie można nareszcie załatwić przez internet? Po cholerę mam tracić kilka godzin aby wyrobić np nowy dowód rejestracyjny bo zabrakło mi miejsca na pieczątki? Przecież wszystkie moje dane są w systemie, mają dane auta to po co to przepisywać, jakieś oświadczenia i tony biurokracji.

    • A na to się nie doczekasz, rządzący mają służbowe limuzyny, które im się należą i nie mają potrzeby rejestrowania pojazdów. 5 rządów PiS i nic w materii cyfryzacji nie zrobiono, dlaczego, no przecież to są miejsca pracy w urzędach dla swoich.

      • Zapraszam na stronę http://www.gov.pl. gdzie wszytko można zrobić przez ten urzędowy portal. Warto czasami coś poczytać aby sobie nie strzelić w stope. A w tym przypadku z głowę .sprzedaż auta. Kupno samochodu itd.

        • To wejdź i spróbuj wystąpić o wtórnik dowodu rejestracyjnego. Nie załatwisz. Podobnie jak nie wystąpisz o wtórnik tablicy. Ani nie załatwisz większości rzeczy jakie wykonuje wydział komunikacji w Kędzierzynie.
          Zgłoszenie zbycia pojazdu zawsze załatwiało się i tak poza kolejką w informacji.
          No ale to najpierw trzeba spróbować coś zrobić. Jak mama przestanie załatwiać sprawy za ciebie Miko, to zobaczysz.

  3. Podobny system funkcjonuje w Katowicach i dobrze go znają osoby załatwiające tam sprawy dotyczące samochodów. Masakra. A np. w Tychach nie ma żadnego systemu elektronicznego a jest to najlepiej zorganizowany Wydział Komunikacji w Polsce. Wystarczy życzliwość i organizacja pracy. Może warto się wzorować na najlepszych.

  4. Rychu, taki lepszy Ryszard – władzę w KK czyli w urzędzie miasta i starostwie suwereni czyli wyborcy tegoż miasta oddali w ręce PO.Wiec nie pieprz o limuzynach rządu tylko o limuzynach włodarzy tego miasta. w tym przypadku od starosty zależy w jaki sposób i w jakim systemie działają urzędnicy .w tym przypadku starostwa.i nie o cyfryzacji tu mowa tylko o szacunku do petenta i szacunku do jego czasu. kk niestety nie naśladuje miast które od lat rozwiązują ten problem w sposób zadawalający.

Skomentuj