Dobra kampania dobrej chemii – warsztaty konkursowe dla młodzieży w Centrum Obsługi Inwestora

1

30 listopada w Centrum Obsługi Inwestora odbyły się warsztaty konkursowe z realizacji kampanii społecznych. W projekcie udział wzięli uczniowie z ośmiu placówek oświatowych powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego.

Warsztaty stanowiły element trwającego konkursu, ogłoszonego podczas tegorocznych obchodów Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Kędzierzynie-Koźlu przez Kędzierzyńsko-Kozielski Park Przemysłowy. Konkurs pod nazwą „Kędzierzyn-Koźle miastem dobrej chemii – społeczna kampania reklamowa” kierowany jest do młodzieży powiatu. Uczniowie w ramach kilkuosobowych zespołów, projektując kampanię społeczną, będą mogli wskazać na dobre strony życia w mieście chemii, przybliżając tę tematykę rówieśnikom i mieszkańcom. Konkurs składa się z pięciu etapów:

I etap: 14.11.2018 r. ogłoszenie konkursu podczas obchodów Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2018 w Kędzierzynie-Koźlu.

II etap: 30.11.2018 r. zorganizowanie przez organizatora dla zainteresowanych uczestników konkursu warsztatów pn.: „Jaka powinna być dobra społeczna kampania reklamowa?”

III etap: do dnia 10.12.2018 r. zgłoszenie przez placówkę oświatową zespołów szkolnych, które wezmą udział w projekcie.

IV etap: prace zespołów konkursowych nad przygotowaniem koncepcji projektu pod nadzorem nauczyciela. Termin składania prac konkursowych ustala się do dnia 28.02.2019 r.

V etap: do dnia 14.03.2019 r. rozstrzygnięcie Konkursu oraz ogłoszenie wyników.

Konkurs ogłoszony został w dwóch kategoriach wiekowych:

I kategoria wiekowa: uczniowie ósmej klasy szkoły podstawowej oraz trzeciej klasy gimnazjalnej szkół powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego.

II kategoria wiekowa: uczniowie szkół średnich powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego.

Projekt konkursowy zyskał przychylną ocenę pedagogów.

To cenne przedsięwzięcie – zauważa Beata Bajer, nauczyciel Zespołu Szkół nr 3 w Sławięcicach – ponieważ wzbogaca i uzupełnia wiedzę nabywaną przez uczniów w ramach 45-minutowych lekcji. Oprócz pozyskania informacji o samym procesie tworzenia kampanii, zajęcia pozwalają ćwiczyć przydatną przecież w każdej dziedzinie życia autoprezentację, umiejętność argumentowania, akcentowania kwestii ważnych przy wsparciu trenerów, którzy są w tych tematach autorytetami.

Jak postrzega ideę konkursu? – To bardzo trafiony pomysł. Mieszkamy w mieście chemii i powinniśmy mieć świadomość zagadnienia. Ważne jest, że projekt kierowany jest do młodych ludzi, pozwala na pracę zespołową, gdzie uczniowie o różnych talentach mogę łączyć swoje kompetencje i przekaz skierować do rówieśników. To z pewnością poszerzy doświadczenia i spektrum postrzegania – dodaje.

– Zadanie jest ciekawe, gdyż nasze miast nie ma dobrej sławy jeśli chodzi o chemię – zauważa Oskar Barcz, uczeń Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Kędzierzynie-Koźlu – Wielu ludzi utożsamia ją z zanieczyszczeniem, z czymś co truje miasto. Podczas gdy chemia jest wszędzie, nawet w najczystszych miastach. Chcemy poprzez to przedsięwzięcie przedstawić Kędzierzyn-Koźle jako miasto chemii przyjazne, w którym dobrze się żyje. Rafał Raczkowski z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Kędzierzynie-Koźlu dodaje: – Warsztaty zostały bardzo dobrze przygotowane i poprowadzone merytorycznie. Przekazują wiele treści, które ułatwią uczestnikom przygotowanie pracy konkursowej – dodaje.

Pozytywnie atmosferę i jakość pracy oceniły również trenerki prowadzące szkolenie:

– Konkurs „Kędzierzyn-Koźle miastem dobrej chemii” to świetna inicjatywa zorganizowana przez Kędzierzyńsko-Kozielski Park Przemysłowy skierowana do młodzieży – ocenia Patrycja Terakowska z firmy Rivigo.eu. – W sposób oczywisty realizuje element edukacyjny, gdyż uczy i rozwija, jednak to, co najcenniejsze, to fakt, że aktywizuje młodzież do efektywnego działania w imieniu i na rzecz swojego miasta. Uwrażliwia i buduje świadomość w zakresie aktywnego działania w grupie społecznej jako mieszkańców miasta. Pozwala na rozwój kreatywności poprzez szukanie takiej perspektywy spojrzenia na Kędzierzyn-Koźle, którą będzie można „zarażać” innych, chwalić się, reklamować.

Daria Domaradzka-Guzik dodaje: – Jako firma edukacyjna, zajmująca się skuteczną komunikacją, nie wahaliśmy się ani przez moment, by przyjąć zaproszenie do współdziałania w tym zacnym projekcie. To dla nas wielki zaszczyt, by móc dzielić się wiedzą z młodzieżą, która jest otwarta, by się rozwijać i działać aktywnie.

Zorganizowane w dniu 30 listopada warsztaty dedykowane grupom konkursowym w Projekcie, miały charakter praktyczny i skupiały się w głównej mierze na tym, jak skutecznie komunikować się z odbiorcą w procesie przekazu treści zawartych w kampanii społecznej. Młodzież uczestnicząca w warsztatach wykazała się aktywnością, sporą wiedzą, kreatywnością, ale przede wszystkim chęcią do działania. To wielki powód do radości. Projekt konkursowy wpisuje się w obszar odpowiedzialności społecznej biznesu, ma charakter misyjny i wspiera rozwój młodzieży Kędzierzyna-Koźla.

1 KOMENTARZ

  1. Żenada czym zajmuje się KKPP.. gdzie inwestorzy ? Ciągle tylko tematy zastępcze: szkoła, przedszkole … Kogo „obsługuje” Centrum ? bo chyba nie inwestorów..

Skomentuj