Część przedsiębiorców dłużej poczeka na pomoc z ZUS. Wszystkiemu winna niestaranność

3

Brak podpisu i niepełny numer rachunku bankowego to główne błędów jakie popełniają przedsiębiorcy we wnioskach o pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. ZUS apeluje o rzetelne sporządzanie dokumentów.

Do opolskich placówek ZUS wpłynęło już 16,5 tys. wniosków o zwolnienie z obowiązku opłacania składek, o wypłatę świadczenia postojowego czy o odroczenie terminu płatności składek. Jeżeli w dokumentach są błędy, to niestety rozpatrywanie sprawy się przedłuży.

– Poprawnie wypełniony wniosek pomaga w automatycznym rozpatrzeniu sprawy. Jeśli w odpowiednim miejscu nie ma podpisu, numer konta bankowego jest zbyt krótki albo zamiast wynagrodzenia wpisana jest stawka godzinowa to musimy to wyjaśniać, a to trwa. Musimy kontaktować się z wnioskodawcą, a to wydłuża wypłatę świadczenia postojowego czy zwolnienie z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne – opowiada Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS

Oświadczenie z pełnymi danymi i podpisem faktycznego wnioskodawcy znacznie przyspiesza termin wypłaty świadczeń. Formularz z błędami wymaga postępowania wyjaśniającego. Pracownicy ZUS dzwonią, piszą maile, by ustalić fakty bądź proszą o ponowne wypełnienie dokumentów.

– Podpisywanie się jako Jan Kowalski, czyli bezrefleksyjne kopiowanie danych z wzorów formularzy udostępnianych na naszej stronie internetowej nie jest najlepszym pomysłem, a to też się zdarza. Innym błędem jest wysyłanie skanów dokumentów na adres mailowy Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. To nie jest kanał do dostarczania wniosków o wypłatę świadczeń czy o zwolnienie z opłacania składek. Warto zatem przyłożyć się do starannego wypełnienia druków – Sebastian Szczurek, rzecznik prasowy ZUS w Opolu.

Wnioski do ZUS można składać elektronicznie (za pomocą Platformy Usług Elektronicznych) lub papierowo. Wszelkie informacje na temat tego, kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

3 KOMENTARZE

  1. Kolejne kłamstwo!!! Większość formularzy zgłaszanych przez przedsiębiorców jest wysylanych przez platformę zusu ePUAP co za tym idzie, zaden z wyslanych formularzy nie.moze zostac wyslany bez podpisu elektronicznego! I prosze mi wytłumaczyć jaki przedsiębiorca w rubryce w ktorej ma wydzielone 26 pól na nr konta bankowego zapomnia o wpisaniu kilku cyfr… Prawdą jest to ze jednyna pomoca od panstwa dla przedsiebiorcow bedzie uścisk dłoni oraz darmowa lina by moc powiesić sie w lesie z bezradności….

  2. Bezrefleksyjny to jest ZUS, i ci co to wszystko przygotowali, tą całą biurokrację. Ma teraz Szczurek czy inny ZUSmen o czym opowiadać. Zwalnia się firmy generalnie z opłat i koniec. Ale musieli wymyślić formularze, żeby uzasadnić siedzenie tej armii w biurach. A nawet, jeśli coś wymyślili, to mogli w sposób prosty on-line, jeśli brakuje czegoś to nie przechodzę dalej. Trudne dla tych pislamów z ministerstwa cyfryzacji z kolesiem od oenerowania i kilometrówek bez prawa jazdy i samochodu.

Skomentuj