Budowa obwodnicy północnej wchodzi w kolejną fazę. Zmiana w organizacji ruchu na terenie Lenartowic

6

Od dziś nieprzejezdna jest ulica Nowowiejska, natomiast ruch samochodów przywrócono na ulicy Zofii Nałkowskiej. Zmiany są wynikiem rozpoczęcia kolejnego etapu budowy obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla.

Budowa długo wyczekiwanej drogi ruszyła z początkiem lipca i od tego czasu prace przebiegają w szybkim tempie. Jeszcze przed ich rozpoczęciem opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekazał wstępny harmonogram prac. Właśnie rozpoczyna się ich kolejny etap, co oznacza nowe utrudnienia dla zmotoryzowanych.

Dziś zamknięta dla ruchu została ulica Nowowiejska, dobrą informacją dla zmotoryzowanych jest przywrócenie ruchu na ulicy Zofii Nałkowskiej.

 

6 KOMENTARZE

  1. A jeśli o Kędzierzynie-Koźlu mowa to trzeba wspomnieć że obwodnica ,która już jest, do końca nie spełnia wymagań, a mianowicie :
    istniejąca już część obwodnicy powinna spełniać swoje zadanie jednocześnie powinien zmniejszyć się ruch ciężkich pojazdów przez ulice Koźla dzielnicy Stare Miasto. Niestety tak nie jest. Nadal większość ciężkiego tranzytu przejeżdżą m.in. ul Racławicka ,24 kwietnia. W niektórych budynkach zwłaszcza obok wymienionej arterii w momencie przejazdu ciężarówki wszystko się trzęsie. Wywrotki jadą z dosyć sporą prędkością i nadmiernie hałasują i to już przed godziną 5 rano. Z kierunku Rogów i Kłodnicy. Pomimo zgłoszenia do Pani Prezydent, nic magistrat nie zrobił w tej sprawie. Mało tego w odpowiedzi piszą ,że miasto postara się by zwiększyć bezpieczeństwo oraz stwierdzili, iż muszą tędy jeździć owe pojazdy ze względu na istniejące zakłady….
    Nie wiem jakie zakłady miała Pani Prezydent na myśli ? Bo w okolicy wymienionych powyżej ulic nic nie ma.
    Najwidoczniej Włodarze nawet nie wiedzą co się znajduje i gdzie na terenie miasta. Po prostu ręce opadają. Tylko, Pani Prezydent czemu w takim bądź razie w Kędzierzynie w Śródmieściu mogliście zabronić przejazdu ciężkiemu tranzytowi, a w Koźlu nie ? Już nie wspomnę o innych uszczerbkach o których była mowa w piśmie
    czyli brak patroli policji od godziny 22 do godziny 6. Czy za mała ilość ławek w kozielskim parku. To ja jako mieszkaniec jak to nazywacie „Miasta możliwości” mogę stwierdzić z pewnością że możliwe jest zrealizowanie tych postulatów lecz hamulcem jesteście wy Władza Miejska. Nie słuchacie społeczeństwa lokalnego….

  2. Magistrat niech pomysli jak poprowadzic bocznice kolejowa do portu ,przez tereny nie nalezace do PKP SA , dosc
    juz tego tupania w miejscu!!

    • Po pierwsze to nie miasto tylko inwestor powinien o tym pomyśleć (projekt i realizacja). Być może już to jest. Tu chodzi o samo przyłączenie do linii kolejowej nr. 137 tzw. „Podsudeckiej”. Jeżeli jesteś rzeczywiście byłym kolejarzem to powinieneś takie rzeczy wiedzieć. Problem tkwi w zarządcy linii kolejowych w Polsce czyli PKP Polskie Linie Kolejowe w skrócie PKP PLK a oni nie chcą dać zezwolenia na przyłączenie do w/w linii. Trasa o której mowa parę lat temu przechodziła modernizację i wówczas można było coś w tej sprawie zrobić.
      Ja bym zadał tu pytanie dlaczego władze miejskie pozwoliły w 2006 roku na dewastacje owego portu ?

    • Matołku masz rację lecz jak widać od 30 lat rządzenia tym krajem władze nie przejmują się społeczeństwem.
      I tak też jest z władzunią lokalną – powielają to co ci na górze. Polak pracujący fizycznie w Polsce jest za drogi. Więc robi się wszystko aby mu „umilić” ową pracę by rzucił ją i wyjechał za granicę. Tam zarobić ,tu przywieźć i wydawać -taka dewiza polityków. Dziurę łatają Ukraińcami ale ci się wycwanili i chcą więcej więc trzeba szukać tańszej siły roboczej i jest – Białoruś. Oczywiście panująca powszechnie biurokracja przeżera wszystko jak kwas co zostało zarobione. Dopóki dalej tak będzie (a nie zanosi się na zmianę) to w Polsce nie będzie dobrze wręcz jeszcze większe dziadostwo.

Skomentuj