Będzie kompleksowa przebudowa głównej drogi w Reńskiej Wsi. Mieszkańcy od lat czekają na inwestycję

3

Gmina Reńska Wieś nareszcie doczeka się remontu ulicy Kozielskiej i Pawłowickiej, które od lat były w fatalnym stanie technicznym. Wojewoda opolski Sławomir Kłosowski i wójt gminy Tomasz Kandziora podpisali umowę na dofinasowanie w kwocie ponad 8 milionów złotych.  

Wczoraj w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano umowę dotacyjną w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na przebudowę ul. Kozielskiej i Pawłowickiej w Reńskiej Wsi. To była droga wojewódzka nr 418, o której remont mieszkańcy wielokrotnie dopominali się w ubiegłych latach. Umowę podpisał wojewoda opolski Sławomir Kłosowski i wójt gminy reńska Wieś Tomasz Kandziora. Dofinansowanie zadania opiewa na ponad 8 mln zł i stanowi 70 proc. planowanych kosztów inwestycji.

Teraz ruch po stronie samorządu gminnego – wprowadzenie zadania do budżetu przez radę gminy i ogłoszenie postępowania przetargowego. Planowane rozpoczęcie inwestycji do czerwiec 2023 roku, a zakończenie w połowie roku 2024.

Zadanie ma dość szeroki zakres, bo oprócz przebudowy samej drogi, planuje się powstanie ścieżki pieszo-rowerowej od ścieżki Szklakiem Kolejowym w kierunku Koźla (do ronda), przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej i kanałów technologicznych.

Mają powstać również elementy nawierzchni zwalniające ruch – wzniesione przejścia dla pieszych i skrzyżowania. Sama jezdnia również zostanie zwężona, co ma uspokoić ruch i zniechęcić ciężkie pojazdy do poruszania się przez miejscowość.

Nawierzchnia ulicy Kozielskiej i Pawłowickiej znajduje się w złym stanie, za co w dużej mierze odpowiada tranzyt przejeżdżający przez centrum miejscowości. Mieszkańcy walczyli z tym problemem od lat. Kierowcy ciężarówek jadący od strony Kędzierzyna-Koźla w kierunku Głubczyc i Raciborza nagminnie ignorowali znak kierujący tranzyt na łącznik obwodnicy z drogą krajową nr 45 i wybierali krótszą drogę przez centrum wsi.

W 2020 roku gmina przejęła drogę od Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. Po zmianie kategorii z drogi wojewódzkiej na gminną możliwe stało się też przebudowanie jej w taki sposób, aby skutecznie zniechęcić kierowców ciężarówek do skracania sobie trasy i jazdy przez centrum wsi.

3 KOMENTARZE

  1. No i sami widzicie, że PiS znów DAŁ, mógł nie dać na remont drogi, a DAŁ.
    To kolejny dowód, że TVx kłamie mówiąc, że władza kradnie. Dzieli się sowicie nawet jeśli w gminie żyje elektorat nieprzychylny PiS. PiS zabrał na lekcje niemieckiego ale dał na drogi, które będa dla wszystkich nawet dla niemieckich dzieci.

    PiSdba

  2. Kierowców ciężarówek jak i osobówek – nie wiem jaka jest oszczędność w związku z przejazdem przez centrum wsi (na pewno nie czasowa), ale komfort jazdy zwykle pustym odcinkiem obwodnicy wart jest nadłożenia tych kilku km. Poza tym, auta wjeżdżające do wsi, z którymi mijam się na rondzie na Głubczyce, spotykam na rondzie przy Orlenie…

  3. Przydałoby się lepiej oznakować przejazd ścieżki rowerowej przez drogę bo z perspektywy kierowcy nawet jadąc przepisowo jest słabo widoczny. Może jakieś mrugające światło lub znaki fluorescencyjne ? Dodatkowo tam jest ogrodzenie posesji ograniczające widoczność i rowerzysta nagle wyłania się dla kierowcy samochodu. Piszę to jako kierowca oraz rowerzysta , który jeździ tą ścieżką i naprawdę jest kiepsko dlatego dochodzi tam do kolizji…

Skomentuj

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj