W ostatnim czasie do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się 61-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustwa internetowego. Pokrzywdzona poinformowała funkcjonariuszy, że na jednym z popularnych portali społecznościowych wystawiła na sprzedaż książkę. Po pewnym czasie skontaktowała się z nią osoba zainteresowana zakupem. Rzekomy kupujący wysłał jej wiadomość e-mail, w której znajdował się link prowadzący, jak twierdziła, do odblokowania środków za sprzedaż książki.
61-latka była przekonana, że to element procedury związanej z transakcją. W pewnym momencie skontaktował się z nią rzekomy pracownik banku, który poinformował ją, aby odblokować zablokowane środki, musi podać dwa kody blik. Wkrótce okazało się, że nieznany sprawca wykorzystał uzyskane informacje, dokonał wypłat na łączną kwotę ponad 5 tysięcy złotych.
Apelujemy o ostrożność! Przypadek ten jest kolejnym przykładem działalności internetowych oszustów, którzy wykorzystują zaufanie i brak czujności swoich ofiar.
Przypominamy:
- nigdy nie loguj się na swoje konto bankowe poprzez link przesłany w wiadomości SMS, e-mail czy komunikatorze;
- banki nie wymagają od klientów potwierdzania płatności poprzez dodatkowe formularze poza oficjalną aplikacją lub stroną internetową;
- w razie wątpliwości zawsze skontaktuj się bezpośrednio z bankiem;
- jeżeli podejrzewasz, że mogłeś paść ofiarą oszustwa – niezwłocznie zgłoś to Policji.
Chcesz zadbać o swoje bezpieczeństwo finansowe. Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem przygotowanym przez ekspertów z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu - Bezpieczeństwo płatności - projekt KWP Opole realizowany z NBP w ramach programu edukacji ekonomicznej.






















Napisz komentarz
Komentarze