50 pomysłów na kobiecy biznes. Ruszyło głosowanie w akcji Rossmanna „Stań na własnych nogach”

0

„Stań na własnych nogach” – to nowa akcja firmy Rossmann zachęcająca kobiety do zakładania własnych biznesów. Zgłoszenia do programu można było złożyć do 20 lipca, a od dzisiaj rusza internetowe głosowanie, w którym członkowie Klubu Rossmann wybiorą, kto otrzyma granty o łącznej wartości 60 tysięcy złotych.

Akcja „Stań na własnych nogach” jest skierowana do kobiet zajmujących się wytwarzaniem różnego rodzaju produktów: ubranek, domowych kosmetyków, torebek, dekoracji czy zabawek. Dzięki akcji „Stań na własnych nogach” kobiety dostały szansę zaprezentowania swoich wyrobów, a w przyszłości może nawet rozpoczęcia działalności na większą skalę. Innymi słowy – by mogły przekuć pasję także w źródło utrzymania, tak by nie była tylko dodatkowym zajęciem „po godzinach”.

Do konkursu zgłoszono prawie pół tysiąca najróżniejszych pomysłów. Ponad połowa z nich to produkty powstałe z myślą o dzieciach. Ich autorkami są mamy, często przebywające na urlopach wychowawczych. W tej kategorii królowały: ubranka, lalki, książeczki (sensoryczne, ale również takie „prawdziwe” – z fabułą i ilustracjami), gry, zabawki, akcesoria typu gryzaki i maty. Pojawiły się nawet wielorazowe pieluszki wpisujące się w trend „eko” i „zero waste” czy woreczki do przechowywania żywności, będące alternatywą dla foliówek. Autorki pomysłów przesyłały także swoje przepisy na wegańskie ciasteczka i batoniki.

Wiele potencjalnych bizneswomen interesuje się też modą i designem, stąd ciekawe pomysły na odzież, torby, plecaki czy eleganckie apaszki. Sporo uczestniczek konkursu lubuje się również w nadawaniu domowym wnętrzom indywidualnego charakteru za pomocą stroików, świeczek, lampionów, ramek lub wazonów.

Chętnie zgłaszane były również pomysły na własny biznes kosmetyczny, a wśród prezentowanych produktów pojawiły się wyrabiane w domowych warunkach kremy, szampony, a nawet perfumy!

Panie biorące udział w projekcie musiały poświadczyć, że są autorkami zgłaszanych wyrobów, odpowiednio je zaprezentować, opisać, a dodatkowo zrobić biznesplan. Dlatego wybranie finałowej „pięćdziesiątki” było dużym wyzwaniem, mimo że w komisji zasiadało aż 5 jurorów z firmy Rossmann i partnera projektu – Fundacji „Mamo Pracuj”. Jury oceniało m.in.: jakość i oryginalność produktu, a także jego użyteczność i walory artystyczne. Ważna była również realność założeń marketingowych i finansowych przedsięwzięcia.

To, które z finalistek otrzymają 30, 20 i 10 tys. zł. na rozwój biznesu zależy już tylko od członków Klubu Rossmann. Od czwartku 1 sierpnia mogą oni głosować za pomocą aplikacji Rossmann PL lub poprzez stronę www.rossmann.pl/stannawlasnychnogach. Każdy może oddać tylko jeden głos więc warto dobrze przemyśleć swoją decyzję. Głosowanie trwa do 5 września, a wyniki ukażą się 10 września na stronie internetowej.

Materiał promocyjny

Skomentuj