Siedem firm złożyło oferty na rewitalizację torów do Starego Koźla

0

Spółka PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na przebudowę odcinka z Kędzierzyna-Koźla do Starego Koźla. Zadanie jest częścią modernizacji linii do Chałupek.

Szacowana na blisko 300 milionów złotych modernizacja linii kolejowej E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (Granica Państwa) ma na celu poprawę przepustowości, bezpieczeństwa a przede wszystkim szybkości, z jaką pociągi będą poruszać się między stacjami. Dotyczy to zarówno przewozów pasażerskich, jak i towarowych.

Jednym z elementów zadania jest modernizacja torów z Kędzierzyna-Koźla do Starego Koźla. Zadanie obejmuje wymianę 4 km toru oraz remont 7 obiektów inżynieryjnych (4 wiadukty i 3 przepusty). Przebudowany będzie również przejazd w stacji Bierawa oraz zostanie częściowo wymieniona sieć trakcyjna na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle. Efektem przebudowy będzie podniesienie prędkości do 100 km/h (obecnie 50 km/h), poprawa bezpieczeństwa i przepustowości linii przez zastosowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Do przetargu zgłosiło się siedem firm. Wszystkie oferty przekroczyły kwotę zarezerwowaną na ten cel przez PKP PLK. Najniższa była propozycja firmy Trakcja PRKiI, która zaproponowała cenę 36,9 mln złotych brutto. Pozostali oferenci złożyli kosztorysy przekraczają kwotę 40 milionów złotych. Zgodnie z planem, odcinek do Starego Koźla ma zostać wyremontowany do listopada 2019 roku.

Skomentuj