Przejścia dla pieszych zabezpieczone. Zakończono prace na alei Lisa

22

Drogowcy zakończyli prace związane z podniesieniem poziomu bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych łączących osiedle Piastów z Parkiem Orderu Uśmiechu. Po obu stronach jezdni bezpośrednio przed przejściami zostały zamontowane wysepki, droga została zwężona. Namalowano też tzw. martwe pasy ruchu. Same przejścia dla pieszych zostały też lepiej oznakowane biało-czerwoną farbą.

Inwestycja ta budzi w ostatnim czasie sporo kontrowersji. Kierowcy obawiają, że zwężenie negatywnie przełoży się na płynność ruchu. Z drugiej strony są osoby starsze oraz rodzicie i ich dzieci. Przejście przez dwupasmową jezdnię przeznaczoną również dla ruchu tranzytowego było ryzykowne. Nie wolno za ten stan rzeczy jednak obwiniać wyłącznie kierowców. Wiele uwag pada także pod adresem rowerzystów i pieszych, którzy niejednokrotnie bez zachowania należytej ostrożności lub w miejscach niedozwolonych przekraczają na tym odcinku jezdnię.

Jak zapewnia wykonawca inwestycji, na przejściach dla pieszych dzięki spowolnieniu ruchu oraz dzięki nowemu oznakowaniu będzie zdecydowanie bezpieczniej. Jednocześnie dzięki zachowaniu dwóch pasów i skrętu w lewo jadąc od strony obwodnicy w kierunku osiedla Piastów powinna zostać zachowana także płynność ruchu.

22 KOMENTARZE

  1. Tyle że to było jedno z bezpieczniejszych przejść. Za to przejścia i przejazdy dla rowerzystów robione tuż przy zjazdach z rond są mega bezpieczne…

  2. Bardzo dobrze, kierowcy do idioci, za kierownicą cwaniacy, jeteśmy 50 lat za murzynami, najwyższy czas na zmiany, a Policja powinna wyjść w końcu na ulicę i karać piratów.

    • Ten komentarz jest tak bełkotliwy, że nawet nie sposób się do niego ustosunkować… Niestety muszę Ci powiedzieć, że straszne brednie wypisujesz.

  3. Sabina, jestes daremna. Tak samo jak wszystkie ostatnie inwestycje w KK, spowalnianie ruchu i zakorkowanie ospalego Kedzierzyna. Brawo.

  4. Nie rozumiem całego zamieszania. Aleja nie powala natężeniem ruchu, jest wręcz marginalną ulicą w skali całej miejscowości. Oznakowanie jest bardzo czytelne i zrozumiałe a zwężenie jezdni z dwóch do jednego pasa w obrębie przejścia dla pieszych tylko poprawia bezpieczeństwo w jego otoczeniu. Dla większości Asów z K-K problemem jest równoczesne zatrzymanie pojazdów na dwóch wspomnianych pasach przed przejściem. W terenie zabudowanym obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h a lewy pas służy do wyprzedzania ponieważ w najjaśniejszej IV RP obowiązuje ruch prawostronny-jeżeli komuś obecna organizacja ruchu przysparza problemy to powinien oddać uprawnienia i skorzystać z MZK… Kędzierzyn-Koźle to miejscowość, która powoli urasta do rangi „stanu umysłu” bo „miastem możliwości” już od wielu lat nie jest. Mieszkam tu od zawsze i nie mogę pogodzić się z rosnącą zapaścią naszej miejscowości (celowo nie używam terminu „miasto” bo Kędzierzyn na takowy po prostu nie zasługuje). Wszystkim lokalnym nadwrażliwcom, Aniołom, szeryfom, strażnikom ładu i upierdliwcom kłaniam się nisko i pozdrawiam

    • Kurna, człowieku, zdecyduj o co ci chodzi? Nie możesz się pogodzić z rosnącą zapaścią i przyklaskujesz temu czemuś urządzonemu na „obwodniczce”! W godzinach szczytu całe stada wracają z Azotów i niektórzy skrecają w prawo. Dlaczego muszę zwalniać prawie do zera kiedy chcę pojechać prosto? Mogłem jechać lewym ale nie mam już takiej możliwości!

  5. Trzeba było na tym przejściu zainstalować światła. Tak jak przy pływalni. A tak to jest po prostu idiotycznie. Teraz będą stłuczki samochodów.

  6. Pani prezydent S.Nowosielska zwężyła ulice w K-K. To jakaś porażka. Tak jak nigdy nie było problemów komunikacyjnych, tak teraz miasto przez głupie inwestycje, za aprobatą Pani Prezydent, zostało całkowice sparaliżowane. A rozwiązanie na os. Piastów to chyba ewenement w skali kraju. Sporo jeżdżę i jeszcze czegoś takiego nie widziałem. Szok.

  7. To właśnie obiecywano na oś. Blachownia !!! Gdzie ulica Juliana Tuwima to „lotnisko” na łuku obok hurtowni ” Jacek” obiecanki cacanki.. ale ludzie pamiętają Panie M.

  8. Moim zdaniem są ważniejsze miejsca do poprawy względem bezpieczeństwa! Wszystkie mało widoczne przejazdy na ścieżkach rowerowych np. na Kozielskiej, na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i bodajże Miłej, tam gdzie te krzaki zasłaniają widok z prawej strony! Jeśli chodzi o przepustowość ruchu to nasze miasto zaczyna być porażką! Co jakiś czas powstają kolejne super pomysły! Sam dużo poruszam się rowerem po mieście i nie powiem żeby wszystkie fragmenty ścieżek rowerowych były bezpieczne, ale dobrze że są! Zastanawiam się tylko czemu nie można skopiować nie których rozwiązań z innych miast? W Gliwicach na nie których ulicach zamiast pchać się ścieżką rowerową w miejsce chodnika jest wydzielony pas dla rowerzystów i odpowiednio oznakowany i pomalowany! Polityki nie ma co mieszać do tego!

  9. Brawo dla PZD za tą decyzje!, mam już dość tych kretynów, którzy nie potrafią się zatrzymać. Niestety w tym kraju cwaniaków innej metody nie ma!.

    • Kretynem to trzeba by było nazwać kogoś, kto wierzy że zmiana ilości pasów do jazdy na wprost spowoduje w kierowcach większą chęć do zatrzymywania się… Serio, w najlepszym razie skrajna naiwność.

  10. Akurat na tym przejściu tłoku nie ma. Nieporównywalnie większy ruch pieszych odbywa się na przejściu koło Biedronki, park-> Biedronka. A tam się nic nie zmienia. Zwężenia akurat w tamtym miejscu miałoby o wiele większy sens niż tam, gdzie zostało zrobione.

Skomentuj