Pociągi z Kędzierzyna-Koźla do Raciborza przyspieszą. Ruszył remont linii kolejowej nr 151

1

Do końca 2018 roku mają potrwać prace związane z rewitalizacją linii kolejowej nr 151 na odcinku od Bierawy do Nędzy oraz od Raciborza do Krzyżanowic. Inwestycję wartą 70 milionów złotych realizuje firma Skanska.

Umowa między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a budowlanym gigantem została podpisana pod koniec maja. Same prace rozpoczęły się już w czerwcu. Ich efektem ma być lepszy dostęp do kolei na na ważnej trasie prowadzącej z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek.

– Na stacjach: Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice oraz na przystanku Tworków przebudowane zostaną perony. Obiekty będą wyższe oraz wyposażone w wiaty i ławki. Obsługa pasażerów poprawi się dzięki nowemu oświetleniu i oznakowaniu. Informację usprawni nowe nagłośnienie, oznakowanie i tablice informacyjne. Perony o antypoślizgowej nawierzchni będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W Kuźni Raciborskiej będzie odnowiona kładka dla pieszych – wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Remont linii kolejowej na odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice ma zapewnić bezpieczny i szybszy przewóz towarów. Po odnowionych trasach sprawniej pojedzie większa liczba pociągów. Stacje: Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice zwiększą swoją przepustowość. Składy transportujące węgiel i inne towary będą mogły wyruszać szybciej i z większą częstotliwością poza region, m.in. na trasy międzynarodowe. Inwestycja PLK korzystnie wpłynie na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego. Składy towarowe mają pojechać na wyremontowanej trasie z prędkością 100 km/h, a prędkość pociągów pasażerskich zwiększy się do 120 km/h. Taka zmiana ma znacznie skrócić czas podróży z Kędzierzyna-Koźla do Raciborza.

Na objętej pracami trasie wymienionych będzie około 35 km torów. PLK odnowią łącznie 28 obiektów inżynieryjnych. Wyremontowane zostaną przeprawy na rzece Psina o długości 91 m i na rzece Bierawka o długości 37 m. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz wymiana 14 rozjazdów. Bezpieczniej będzie także na przejazdach kolejowo-drogowych. Remont obejmie 15 skrzyżowań toru z drogą. Prace ruszyły jeszcze w czerwcu, a ich zakończenie ma nastąpić w grudniu 2018 r.
Koszt całej inwestycji wynosi prawie 70 mln złotych. Jest ona realizowana w ramach projektu pn.:„Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica Państwa)”, wartego ponad 194 mln zł, finansowanego z budżetu państwa.

1 KOMENTARZ

Skomentuj