Młodzież rywalizowała w konkursie na najlepszy pomysł biznesowy. ZDJĘCIA

0

Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z Kędzierzyna-Koźla wzięli udział w konkursie na najlepszy pomysł biznesowy związany z wprowadzeniem na rynek nowego produktu lub usługi. Przedsięwzięcie było jednym z elementów trwających obchodów Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Kędzierzynie-Koźlu.

Finał konkursu połączony z prezentacją nadesłanych pomysłów odbył się w ramach Dnia Młodzieży podczas Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Zgromadzeni w Hotelu Solidaris uczniowie mieli okazję obejrzeć prezentacje przygotowane przez rówieśników ze szkół ponadgimnazjalnych w Kędzierzynie-Koźlu.

W konkursie zwyciężył Krzysztof Antonik z II Liceum Ogólnokształcącego w Kędzierzynie-Koźlu, który przedstawił projekt innowacyjnego zegarka „diet watch”.

– Posiada on wysokiej rozdzielczości kamerę, która pozwala na skanowanie wybranego posiłku oraz jego analizę pod względem liczby kalorii. Produkt w szczególności ułatwiłby codzienne funkcjonowanie cukrzykom – przybliża zwycięzca konkursu.

Pomysł i wykonanie zadania chwaliła Maja Prokopczuk, na co dzień nauczycielka podstaw przedsiębiorczości w II LO i dyrektor centrum medyczno-rehabilitacyjnego „Solutaris”.

– Sądzę, że tego typu zegarek miałby bardzo duże szanse, aby zaistnieć na rynku. Nie tylko wśród osób chorych na cukrzycę, ale przede wszystkim wśród ludzi dbających o zdrowy tryb życia. Sama chętnie zakupiłabym taki produkt – oceniła.

Drugie miejsce w konkursie zajęła drużyn Zespołu Szkół nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu w składzie: Nicola Maicher, Dajana Nowak i Dominika Świstek, a trzecie przypadło w udziale Rafałowi Bieniaszowi z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Kędzierzynie-Koźlu. Wyróżnienie zdobyła ekipa Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu w składzie: Anna Lorenc i Michał Kałwak. Nagrody dla uczestników ufundowała firma Spot-Light Sp. z o.o., którą reprezentowała Joanna Ortlieb.

Jury konkursowe analizowało nadesłane projekty w dwóch etapach. Pierwszym była ocena merytoryczna projektów, drugim ich prezentacja podczas dzisiejszego finału konkursu.

– W ramach obchodów Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości chcieliśmy, aby nasza młodzież nie tylko uczestniczyła w spotkaniach z ciekawymi gośćmi, ale też zaangażowała się w konkurs i pobudzała w sobie żyłkę przedsiębiorczości – opowiada Mariola Szymańska z Kędzierzyńsko-Kozielskiego Parku Przemysłowego.

Uczestnicy Dnia Młodzieży mogli wziąć udział w wykładzie Tatiany Mindewicz-Puacz „Gdzie widzę siebie za 10 lat? …czyli jak zamienić marzenia w cele” oraz wysłuchać wykładu Kamila Bolka „Świat youtuberów i influencer marketingu”.

Skomentuj