Lokomotywa jednak nie będzie malowana na miejscu. Trafi do hali w Azotach

12
Jeden z parowozów z Kotlarni.

Mieszkańcy muszą jeszcze uzbroić się w sporo cierpliwości. Zanim lokomotywa trafi na cokół przy ulicy Traugutta, przejdzie renowację w jednej z firm w Azotach.

Ostatnio planowano, że ciuchcia będzie malowana na miejscu. Firma, która zdobyła zlecenie na przeprowadzenie renowacji, woli to jednak zrobić w swojej hali na terenie strefy przemysłowej w Azotach. Renowacja pochłonie 189 tys. zł. Firma ma trzy miesiące na realizację zadania.

– Zakładaliśmy różne scenariusze, jednak ostatecznie stanęło na tym, że lokomotywa zostanie przewieziona do firmy w Azotach i tam w hali odnowiona – zapowiada wiceprezydent Kędzierzyna-Koźla Artur Maruszczak.

Obecnie parowóz znajduje się na terenie Kopalni Piasku w Kotlarni. To jedna z maszyn stojących przy wjeździe do zakładu. Prace renowacyjne będą polegały na piaskowaniu, malowaniu i uzupełnieniu brakujących elementów.

Lokomotywa stanie na przygotowanym już cokole z fragmentem torów przy ulicy Traugutta. Będzie pomnikiem wdzięczności dla kolejarzy, dzięki którym Kędzierzyn zawdzięcza skok rozwojowy na przełomie XIX i XX wieku.

„Przyjazd” ciuchci mocno się jednak opóźni. Miał on nastąpić już pod koniec zeszłego roku. Miasto zerwało umowę z pierwszą firmą, która miała ją odnowić i przetransportować, ponieważ nie realizowała ona prac. Obecnie odsłonięcie pomnika planowane jest na jesień.

12 KOMENTARZE

  1. Wydaje się, że będzie to jeden z droższych pomników we współczesnej Polsce. Ale to nic stać nas na takie fanaberie.!!!

  2. POPIERAM!! Nie wierzę, że po jednej zimie farba z niej nie zacznie obłazić. No i okoliczne gołębie odpowiednio ją ozdobią swoimi odchodami (proponowaną atrapę zresztą też), co zresztą przyśpieszy proces jej złuszczania się! Przecież gabloty dla niej nie postawią ;)) I za rok, dwa, stary złom będzie straszył w kędzierzyńskim centrum. Już widzę ten przepiękny obrazek. Nie lepiej oddać to na złom? Wtedy byłby z niej przynajmniej konkretny pożytek – kilkadziesiąt ton stali (próżna waży ok. 97 ton)!

Skomentuj