Kolejowa inwestycja w Kędzierzynie-Koźlu. Nowoczesna tokarnia podtorowa już działa

8

Przewozy Regionalne, właściciel marki Polregio, odebrały w Kędzierzynie-Koźlu nowoczesną, innowacyjną tokarnię podtorową, która radykalnie podniesie efektywność eksploatacji taboru poprzez minimalizację czasu jego wyłączenia z ruchu na czas napraw.

Po niedawnej premierze nowoczesnego zmodernizowanego elektrycznego zespołu trakcyjnego ED72 w Opolu, który kursuje na trasie Kędzierzyn-Koźle – Opole – Wrocław, 5 lipca odbyło się uroczyste odebranie unikalnej tokarni podtorowej.

– Nie zatrzymujemy się w procesie unowocześnienia naszej spółki. Obok inwestycji w nowoczesny i komfortowy tabor wprowadzamy nową jakość w systemie utrzymania pojazdów. Dzisiejsze wydarzenie pokazuje, że po zakończonej z sukcesem restrukturyzacji, prowadzonej pod nadzorem właścicielskim Agencji Rozwoju Przemysłu, chcemy i będziemy się rozwijać, również w zakresie utrzymania eksploatowanego przez nas taboru. To kluczowy element funkcjonowania naszej Spółki, zapewniający efektywne gospodarowanie taborem oraz utrzymanie wysokiego bezpieczeństwa i komfortu dla naszych pasażerów powiedział Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych.

– To bardzo ważna inwestycja, która w znacznym stopniu wpłynie na poprawę jakości obsługi technicznej taboru POLREGIO oraz Województwa Opolskiego. To duży krok do przodu, który cieszy, ponieważ spółka przekazuje jasne sygnały o dobrym zarządzaniu i inwestycyjnym spojrzeniu w przyszłość. Działania te są zbieżne z planami Województwa Opolskiego, które chce w kolejnych latach współpracować z Przewozami Regionalnymi powiedział Szymon Ogładza, Członek Zarządu Województwa Opolskiego.

– Zabudowa tokarni to wielkie wydarzenie zwłaszcza tutaj, w bazie utrzymania w Kędzierzynie-Koźlu, o której jeszcze kilka lat temu mówiono jako o zbędnym balaście z pilną potrzebą likwidacji. A dziś mamy przyjemność uroczyście uruchomić tę nowoczesną maszynę, która jest kolejną inwestycją w przyszłość. Przypomnę, że w 2016 roku wybudowaliśmy stację paliw dla potrzeb tankowania pojazdów kolejowych, a 2017 rok przebudowaliśmy system ogrzewania budynku biurowego. Te działania skutecznie poprawiają komfort pracy i zmniejszają koszty funkcjonowania. Tokarnia to inwestycja, dzięki której zaplecze w Kędzierzynie-Koźlu na mapie polskich zapleczy utrzymania taboru dziś otrzymuje nowe znaczenie powiedział Sylwester Brząkała, Dyrektor Opolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Opolu.

Tokarnia podtorowa to urządzenie sterowane numerycznie przeznaczone do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych ciężkich pojazdów trakcji szynowej bez konieczności demontażu zestawów kołowych. Zapewni to skrócenie czasu wyłączenia pojazdu z ruchu, dzięki czemu znacznie wrośnie efektywność jego eksploatacji. Wartość projektu zakupu i zabudowy tokarni podtorowej UGE300N produkcji RAFAMET S.A. to 4,5 mln zł netto.

Źródło: Polregio

8 KOMENTARZE

  1. Bajera inwestycja, tylko żeby na siebie zarobiła i podnieśli zarobki dla pracowników warsztatu do 2000 zł wynagrodzenia zasadniczego, bo co niektórzy mają 1700 na grupie.

  2. Kris zamknęli Niemcy z PełO otworzyli Polacy jak nie widzisz różnicy polecam edukację nie wiele kosztuje a pomaga.

    • Nikt nic nie zamykał a tym bardziej nie otwierał tak więc nie napinaj się z tym patriotyzmem.Jeszcze tylko słowo komentarza to tytułu relacji-„obtaczarka już działa”-powinno być „już otwarta” bo na razie to nic nie toczy tylko stoi ….

  3. Polska- patriota z Ciebie
    Nie trzeba się edukować tylko patrzeć od kiedy szopa odnotowała swój upadek i nie zawalaj na Niemców bo nie oni to zamykali tylko kolesiostwo doprowadziło do tego
    A Ty jako patriota powiedz co zrobiłeś ze swojej strony czy potrafisz tylko ujadać jak piesek bez zębów
    Czekam na twój pokaż siły. Patrioto

    • Kris.Nie dziw się zdalnie sterowanym wklepywaczom tekstu.Tak mu kazali napisć, to tak napisał.Pewnie za ten wysiłek dostanie jakieś +, lub kilo kiełbasy.

Skomentuj