Jak poprawić bezpieczeństwo na alei Lisa? Drogowcy rozważają częściowe zwężenie drogi

6

Przedstawiciele Powiatowego Zarządu Dróg w Kędzierzynie-Koźlu analizują możliwości poprawy bezpieczeństwa w okolicy skrzyżowania alei Lisa z ulicą Bolesława Krzywoustego. O rozwiązanie palącego problemu od wielu miesięcy apelują mieszkańcy osiedla Piastów.

Interpelację w tej sprawie na ostatniej sesji rady powiatu złożył radny Prawa i Sprawiedliwości Andrzej Lachowicz, u którego wcześniej interweniowali przedstawiciele rady osiedla.

– Kierowcy zarówno samochodów osobowych, jak i tirów, nagminnie przekraczają dozwoloną prędkość w tym miejscu, co sprawia, że na przejściach jest niebezpiecznie. Rozwiązaniem problemu mogłoby być zamontowanie tablicy mierzącej prędkość, zastąpienie istniejących znaków fluoroscencyjnymi i montaż poziomych pasów na jezdni przed dojazdem do skrzyżowania – mówił radny Lachowicz.

Sami przedstawiciele władz osiedla jeszcze w ubiegłym roku wnioskowali o wprowadzenie zmian na skrzyżowaniu. Oprócz postulatów przedstawionych przed radnego na ostatniej sesji, wnosili o ustanowienie ograniczenia prędkości dla samochodów ciężarowych do 40 km/h oraz częstsze kontrole policyjne w tym miejscu.

Zarówno aleja Lisa jak i ulica Bolesława Krzywoustego to drogi powiatowe. Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Kędzierzynie-Koźlu przyznaje, że temat jest mu dobrze znany.

– Rozważamy różne rozwiązania, które mogłyby poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu. Jednym z nich mogłoby być zwężenie jezdni do jednego pasa ruchu przed dojazdem do przejścia dla pieszych – opowiada Arkadiusz Kryś.

Zdaniem zarządcy drogi to właśnie zwężenie drogi może być najlepszym rozwiązaniem dla poprawy bezpieczeństwa na przejściach. – Policja potwierdza, że największe zagrożenie w tym miejscu tworzą kierowcy wymijający inne pojazdy, które zatrzymują się przed przejściem dla pieszych. Ewentualne zwężenie jezdni nie miałoby wpływu na utratę płynności w ruchu pojazdów – zaznacza dyrektor Kryś.

Rozwiązania zaproponowane przez Radę Osiedla:

6 KOMENTARZE

  1. nagminnie przekraczają dozwoloną prędkość w tym miejscu, – mówił radny Lachowicz.
    A radny Lachowicz z Koźla a nie z Pistów, mierzy tam prędkość? Czym? Na jakiej podstawie tak twierdzi? Bo jest z pisu, a oni wszystko wiedzą najlepiej?
    Zwężenie dwupasmówki w jedno przed przejściem. Głupszego rozwiązania nie słyszałem.

  2. Wymijanie na przejściu? na dwujezdniowej drodze? Panie Kryś, co pan….
    Aleją Lisa przejeżdżam dwa razy dziennie i zawsze widzę zagrożenie – tj. rowerzystę przejeżdżającego po którymś z przejść dla pieszych. Dziwne, że policja jeździ tam, jakieś 50 razy na dobę i nie widzi.

  3. Nie samochody są tam największym zagrożeniem! Jeżdżę tam codziennie z definicji zawsze wolniej niż 50 km/h, zwykle ok. 40, wielu innych kierowców znających to miejsce robi to samo, bo:
    – piesi nagminnie przechodzą między przejściami dla pieszych mimo, że są bardzo blisko siebie,
    – rowerzyści przejeżdżają po wszystkich przejściach, mimo że tylko 1 ma taką możliwość, przy czym obserwując ich zachowanie – wjeżdżanie na „pewniaka” – chyba sądzą, że mają do tego bezwzględne prawo.
    – piesi bezwzględne egzekwują swoje prawo wchodząc wprost pod koła dużych samochodów, sam jako pieszy staram się nie zmuszać dużych aut do hamowania – to przecież szkodzi ekologii – ruszanie TIR-a wymaga sporo paliwa, ale to już kwestia wyobraźni i kultury.

  4. to po *uj ją w zeszłym roku robili?? jak radnym się w dupach przewraca, to może niech wyłożą pieniądze w własnej kieszeni, nie publicznej. za nasze droga była robiona, i taka ma zostać! dodatkowe oznakowanie raczej spawy nie poprawi, bo większość kierowców jeździ „na pamięć”, a tablice z pomiarem to sobie można wsadzić w d, bo kierowca wie ile jedzie (ma prędkościomierz przed gębą) i po prostu szkoda na to kasy.

Skomentuj

Udowodnij, że nie jesteś robotem i rozwiąż zadanie :) *