Inwestycyjny boom na kolei. Duży remont torów z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek

1

Po latach zaniedbań szykują się dobre czasy dla kolei w naszym regionie. Po ogłoszeniu przetargu na remont linii kolejowej E 30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie przyszedł czas na linię E 59 od naszego miasta aż do Chałupek.

O zbliżającym się remoncie linii kolejowej E 30 łączącej nasze miasto z Opolem informowaliśmy w ostatnim czasie wielokrotnie. Obecnie zarządca torów przymierza się do rozstrzygnięcia przetargu na to zadanie (CZYTAJ WIĘCEJ).

Równolegle kolej inwestuje sporo w poprawę infrastruktury na styku województwa opolskiego i śląskiego. Jednym z zadań mających usprawnić ruch pasażerski i towarowy na tym odcinku jest przebudowa linii kolejowej E 59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Prace są finansowane z budżetu państwa. Inwestycja warta ponad 194 miliony złotych podzielona jest na kilka etapów.

Od października ubiegłego roku trwają pracena linii nr 151 łączącej Krzyżanowice z Chałupkami.Ich efektem będzie lepsze wykorzystanie trasy i podwyższenie prędkości oraz poziomu bezpieczeństwa przewozów. Pociągi pasażerskie pojadą do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h. W ruchu towarowym pozwoli to na przewóz większej ilości ładunków. Oznacza to również lepsze warunki dla rozwoju firm inwestujących w regionie. Zakończenie robót planowane jest w listopadzie 2017 r. Zadanie warte jest ponad 30 mln zł – opowiada Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Równolegle do prowadzonych prac, spółka zamierza rozstrzygnąć przetarg i rozpocząć roboty na kolejnych odcinkach linii E 59: Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Rewitalizacja linii ma zapewnić bezpieczniejszy i szybszy transport osób i towarów.

W ramach zaplanowanych prac zostaną wymienione tory na długości około 35 kilometrów. Odnowionych zostanie 28 obiektów inżynieryjnych, w tym pięć mostów (m.in. kolejowa przeprawa przez Bierawkę), zwiększone bezpieczeństwo ma zapewnić remont 15 przejazdów kolejowo-drogowych oraz montaż nowych urządzeń sterowania ruchem.

W ramach inwestycji zwiększona zostanie przepustowość na stacjach, przez które przebiega linia. Na stacjach Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice oraz na przystanku osobowym Tworków efektem planowanych prac będzie lepsza obsługa podróżnych. Wsiadanie do pociągów ułatwią podwyższone perony z nową nawierzchnią. Obiekty będą lepiej oświetlone i oznakowane oraz wyposażone w wiaty i ławki. Informację usprawnią nowe nagłośnienie i tablice informacyjne. Perony będą też dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodniejszy dostęp podróżnych do pociągów zapewni odnowiona kładka w Kuźni Raciborskiej – wylicza Jacek Karniewski.

Przedstawiciel kolei zapewnia, że prace mają szansę ruszyć jeszcze w czerwcu bieżącego roku i zakończa się jeszcze w 2018 roku. Remont torów nie będzie miał wpływu na kursowanie pociągów. Jednocześnie zarządca linii przymierza się do kontynuacji jej remontu, m.in. na odcinku między Kędzierzynem-Koźlem a Bierawą.

1 KOMENTARZ

  1. Przejazd kolejowy na drodze 408 w miejscowości Bierawa to jeden z najgorszych przejazdów.Jak już zamkną szlabany to czekasz i czekasz w samochodzie.Najpierw na przyjazd pociągu a potem jeszcze długo po odjeździe.Czasem podjedzie sobie sama lokomotywa,wyskakuje z niej maszynista i biegnie po jakies papiery.cały ruch na drodze zatrzymany.Normalna komedia,nie tak to powinno wygladać.

Skomentuj