GDDKiA podała termin otwarcia ronda w Reńskiej Wsi. Będą kolejne utrudnienia

1

Na zamkniętym odcinku przebudowywanej drogi krajowej nr 45 prace idą pełną parą. W ciągu najbliższych dwóch tygodni firma realizująca roboty zamierza zamknąć kolejne dwa odcinki. Poznaliśmy też planowany termin oddania do użytku ronda na skrzyżowaniu dróg krajowych w Reńskiej Wsi.

Przebudowa krajowej 45 na odcinku od Poborszowa do Reńskiej Wsi to największe zadanie drogowe realizowane w bieżącym roku na terenie naszego powiatu. Prace przygotowawcze polegające na wycince drzew ruszyły w kwietniu, miesiąc później zamknięto odcinek między skrzyżowaniem z obwodnicą Kędzierzyna-Koźla a skrzyżowaniem dróg krajowych w Reńskiej Wsi.

Inwestycję wartą blisko 35 milionów złotych realizuje konsorcjum: Adac-Lewar Sp. z o.o. z Przystajni, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych Sp. z o.o. z Kędzierzyna-Koźla oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Adrian Bąk z Głubczyc.

– Aktualnie wykonawca stara się uzgodnić zamknięcie DK 45 od początku zadania (rejon boiska) do nowo budowanego ronda w Reńskiej Wsi (planowane wdrożenie maj). Rozpatrywany jest również wariant zamknięcia relacji Głubczyce – Kędzierzyn-Koźle, czyli tzw. pełne zamknięcie rejonu nowo budowanego ronda w Reńskiej Wsi w celu jak najszybszego wykonania robót budowlanych i przywrócenia ruchu publicznego – informuje Przemysław Maliszkiewicz, dyrektor opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Równolegle do prac prowadzonych w Reńskiej Wsi wyłączony z ruchu ma zostać odcinek od ronda w Większycach do Poborszowa. Jeśli drogowcy nie napotkają większych przeszkód, nowym rondem turbinowym w Reńskiej Wsi przejedziemy po wakacjach.

– Rondo w Reńskiej Wsi jest elementem priorytetowym i będzie realizowane w pierwszej kolejności. Przy pełnym zamknięciu wykonanie ronda planowane jest na wrzesień 2018 roku, oczywiście termin ten jest warunkowany brakiem występowania w trakcie realizacji robót znacznych nieprzewidzianych problemów technicznych i formalnych – opowiada Przemysław Maliszewski.

Przebudowany odcinek drogi będzie miał jezdnię o szerokości 7 metrów z poboczami o szerokości 50 cm z każdej strony. W ramach inwestycji wybudowane zostaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe, przebudowany zostanie przejazd kolejowy przy wjeździe do Większyc, a także zatoczki autobusowe. Planowy termin zakończenia inwestycji to listopad 2019 roku.

 

1 KOMENTARZ

Skomentuj